automoto.ee foorumid

Täisversioon: Väntvõlli laagri vahetamine "väljaspoolt"
Teile näidatakse hetkel lihtsustatud versiooni tekstist. Vaadake täisversiooni õiges formaadis.
Pöördus üks hea tuttav abipalvega minu poole, et vaataksin, miks ta tsikli (JAWA 250) mootor hirmsasti viliseb ...
Lähemal uurimisel selgus, et hääl kostub geneka alt ... peale simmerringi mahavõtmist oli näha katkise separaatoriga laagrit ...
Kuna mootor ise on väga korralik ega pole veel kunagi lahti käinud, siis vilksatas peast läbi idee laager nö väljastpoolt ära vahetada ...
Ainult et kuidas vana laagri võrud kätte saada?
Suht raske juhus.

Ikkagi mootor lahti ja tõmmitsatega välja tõmmata.
Tuleb spets tõmmits teha mille pistad laagri vahele, keerad 90 kraadi ja tirid sellega laagri välja.
Arvan, et lihtsam oleks mootor pooleks võtta, Sa ei tea kui tuugalt see laager võib vända peal kinni olla.
keevita laagrivõru külge üks toru ja torust tõmmates peaks laagrivõru ära tulema.
tõnn Kirjutas:keevita laagrivõru külge üks toru ja torust tõmmates peaks laagrivõru ära tulema.


Bingo kuid toru ei aita.

Tean kuidas effektiivselt välja võetakse.
Nimelt tekib sul 2 probleemi selle laagri kätte saamisega, millega pead arvestama, Nimelt ei tohiks sa suruda selle geneka võlli peale mis on laagri keskel, võid veel sisse suruda ja ongi aamen vändaga.
Teiseks soovitaks ise ma teha rakis, mis näeks välja 2-4 keermestatud tikku keevitad laagri külge eelnevalt kui sepakas on peetis proovid seda latti sinna laagrite kõrvale suruda ja keevitad kinni. Siis muretsed endale 2-4 pikema keermega mutrit- poes neid saada küll, tavamutrist 2-3 korda pikema keermega. Seejärel teed omale mingi karbi(ise olen kasutanud U rauda) ja puurid augud sisse nende tikkude kohapealt. ja keerad pealt need pikema keermega poldid kinni. jumala eest ära nüüd veel pingutama hakka, muidu surud geneka võlli sisse - on juhtunud 1:10 et surud 9korda ei juhtu midagi.

Seepeale olen võtnud mingid tugevamad poldid ja 2-3 sellist pikemat mutrit veel ja otsinud karteris tugevamaid kohti mis jäävad selle U raua alla ja andnud nendest kohtadest nö kätele valu hakates neid polte pingutama.
Kui laager hakkab liikuma - eelnevalt soovitan väheke liikumisteed laagril õlitada. Olen pingutanud polte niipalju, et mingil hetkel tuleb järgi anda neid polte omakorda, mis asetsevad geneka küljes ja on U raua külge keevitatud.
(oma1-2c vahe korral olen järgi andnud) Ja nii saabki keneka alt laagri kätte.
Sissepanekuks soovitan mingi kiilu panna vända vahele, krt ei usu, kuid võta sa kinni, kui põsed kokku lööb kepsu kohapealt. Uue vändaga on suurem oht see.


Isiklikult ma ei poolda sead mittelahtivõtmis meetodit 1 silindrilisel masinal, sest ülihea oleks seepeale panna sinna mõlemad uued laagrid, sest kui geneka oma on peetis, siis siduri oma ka kiita pole.
Samas saaks ka korraga väntvõlli ära rihtida. Seda tehakse rõõmuga 1 pütisel, kahesel otsi tuletikuga taga inimest kes rihiks.
:S:S

Äkki oli mu jutust abi.
tõnn Kirjutas:keevita laagrivõru külge üks toru ja torust tõmmates peaks laagrivõru ära tulema.

Niimoodi keevitades sulatad sa oma alumiinium karterid kokku. Alumiiniumi sulamistemperatuur on 2 korda madalam terase omast.
Tänan vastuste eest!
Loobusin siiski laagri väljastpoolt väljavõtmisest. Nimelt ei saa sealt ka pärast separaatori lõhkumist kuule eraldi kätte, sest väntvõll hoiab ju sisemist võru tsentris. Muidugi oleks saanud ka mõlemad võrud korraga välja tõmmata (nt. keevitades ja tikkpoltidega).
Loobusin rohkem sellepärast, et probleem tekib uue laagri paigaldamisega. Külmalt ei taha sisse panna, sest võib väntvõlli/laagripesa karteripooles ära rikkuda. Pigem ikka kuumad laagrid külma võlli peale ja kuumad karteripooled külmade laagrite peale Cool

Võtsin mootori laiali ja vahetasin igaks juhuks mõlemad väntvõlli laagrid SKF ETN-9 seeria laagrite vastu. Vahetusse läksid (igaks juhuks) ka käigukasti kahvlid, "plekitükkide" asemele panin isetehtud ja soliidsed kroomvanaadiumterasest isendid.

Lõpp hea, kõik hea!