automoto.ee foorumid

Täisversioon: Fiat 124 Sport Coupe 1600 (BC-mudel 1970)
Teile näidatakse hetkel lihtsustatud versiooni tekstist. Vaadake täisversiooni õiges formaadis.
Nagu tükike Ferrarit, BellaBella!

Mootor: R4, topeltnukkvõll hammasrihmaga.
Kubatuur: 1,6 liitrit
Võimsus: 110hp@6400rpm
Sidur: kuiv ühekettaline
Pidurid: võimendatud topeltketaspidurid kõigil ratastel
Vedrustus: ees McPherson-tüüpi keerdvedrustus, ka taga on keerdvedrud.
Karburaator: 2 kahekambrilist
Käigukast: 5+1, sünkroniseeritud
Pikkus/laius: 4120/1670 mm
Kaal: 1000 kg
Kütusekulu: 10l/100km
Kiirus: 180km/h - tehaseandmed
Kiirendus: 0-100km/h=10,6 sek

[Pilt: 124bc_1.jpg]



Fiat 124 Sport Coupe BC-d on peetud kõige ilusamaks 124-seeria Fiatiks. Temast leiab nii elegantsi kui ka tulisust.
Kui 1967 aastal Sport Coupe(AC-mudel) turule tuli valiti see Aasta Autoks Euroopas. Oma kõrge hinna tõttu oli ja on 124 Sport Coupe haruldane nähtus. Fiat 124 Sport Coupe on madal ja sportlik, mistõttu ei mõju oluliselt sellele tuuled ja teede vaod. Autol ei ole roolivõimendit, mis muudab sõidutunde jäigaks, kuid juhtimine jääb siiski nauditavaks(kui parkimisprotseduurid välja arvata). Kohalt startides peab gaasijalaga olema ettevaatlik, kuna mootor läheb kergesti pöördesse ja 7500 rpm tuleb kiirelt. Selles autos saab aru, miks seal on olemas seljatoed. Omalajal, kui autot hakati Skandinaaviasse importima, nimetasid maaletoojad ta kohe "Tuliseks Itaallaseks" ja auto hakkas koheselt mainet koguma tõsise kummipõletajana. Elegantse autona on Sport Coupe hea nii pere- kui ka sportautona. Kuigi auto on madal, on sinna sisenemine ja väljumine kerge. Ka pagasnikus on palju ruumi.
Fiat 124 on ka tuntud kui LADA esiisana, kuna esimesed 2101-d valmistati Fiat 124 litsensilepingu alusel 70-ndate alguses. Sport Coupe-ga pole aga Ladadel midagi ühist.
Soome keelset kirjandust auto kohta leiab piisavalt, tehnika osi on veel palju saadaval. Raskused tekivad kerepaneelidega ja korralikke stangesi on võimatu kuskilt leida.
(26.08.2005 "Iltalehti" - vabatõlge by `kOll`)
Topin siia veel mõned pildid varsti Eestisse saabuvast isendist:

[Pilt: _DSCF0765-1_.JPG]

[Pilt: _DSCF0767-1_.JPG]

[Pilt: _DSCF0766-1_.JPG]

[Pilt: _DSCF0768-1_.JPG]


Originaalist on auto üsna kaugel - seega taastama ei hakka -  läheb hoopis uuendus kuurile, mis sisaldab ka 2,0 turbo mootorit. Smile
Eeldatavalt alustan sellega millalgi tuleva aasta sügisel, seniks topin rooste poolt näritud tooriku kuiva hangaari oma aega ootama. Sinna, kus auto praegu seisab on seda kahju vedelema jätta, kuigi eelmine omanik oleks nõus seda veel mitu aastat enda juures minu jaoks säilitama.
kui hakkad müügiplaane pidama anna teada, remontimatta olekus ja mõistliku hinnaga oleks huvi, mul selle aasta autoostud veel tegematta
Paar parandust Iltalehti kirjutise kohta:
Aasta autoks 1966 valiti siiski Fiat 124 sedaan, kupeed polnud siis veel olemaski. Aastatel 1967-75 toodeti kolme seeriat AC, BC ja CC kokku 279 000 tk, see pole sugugi vähe. Ilmselt on mõeldud, et auto oli haruldane Soomes. Roolivõimendit polnud tollal ühelgi selle klassi autol. Juppe tuleb otsida ikka lõunapoolsematest maadest, kuid ka seal on need kallid, sest auto on populaarne ja nõudlus juppide järgi suur.
kOll Kirjutas:Nagu tükike Ferrarit, BellaBella!

Kui täpne olla, siis Ferrari mootorit ja muid pulki omas ikka Fiat Dino, mitte 124 Sport Coupe. Viimase kapoti all oli tavaline Fiati Twin-Cam.

Aga äge auto on ikka, loodetavasti jõuab projekt ka võiduka finishini. Edu!
Tänud härrastele täiendava info eest.
Nagu näha on ajakirjandus enamjaolt igalpool samasugune - pisiasjad paisutatakse kolossaalseteks õhulossideks ja natuke pannakse juurde ka..., et ikka paremini müüks ja oleks huvitavam lugeda(minu viga, et ei viitsinud seda Aasta Auto fakti kuskilt mujalt kontrollida ja eks selle `tükike ferrariga` on mõeldud paljuski seda punast värvi, auto särtsakust ja päritolumaad. Väga vabandan siinkohal väärinfo levitamise eest). Samas, ega see artikkel minu ostuotsust ei mõjutanud, kuna jõudis minuni alles hiljem läbi töökaaslaste, kui kaup juba tehtud oli.
Supp`ile pean aga kurbusega teatama, et pole vähimatki plaani seda eksemplari hetkel turustama hakata.
Ja tänud edusoovide eest, aga jah, selle projekti finish on veel ikka päris mitme aastaringi taga, saabki tasapisi hakata vajalikku kraami korjama.
(eks kui auto registris, teen liikmete projektide juurde uue teema juba konkreetsest autost)

Pilti ka siis 124 CC-st:
[Pilt: 124sportcoupe3.jpg]
kOll Kirjutas:Sport Coupe-ga pole aga Ladadel midagi ühist.
(26.08.2005 "Iltalehti" - vabatõlge by `kOll`)
igatahes radikas on tollel isendil lada omaga väga sarnane
veel jäid silma uste sangad( sisemised), spidomeeter ja ka nupud (kandilised)