automoto.ee foorumid

Täisversioon: gaz 21 II seeria.
Teile näidatakse hetkel lihtsustatud versiooni tekstist. Vaadake täisversiooni õiges formaadis.
Lehti: 1 2 3
tahtsin nii palju öelda et need kindlasti kohe ei ole GAZ 21 takso istmed. Need istmed oma oma ristlõige poolelt olid samasugused nagu esidiivan - palju kandilisemad
denis23 Kirjutas:tahtsin nii palju öelda et need kindlasti kohe ei ole GAZ 21 takso istmed. Need istmed oma oma ristlõige poolelt olid samasugused nagu esidiivan - palju kandilisemad

Jah, arvatavasti pärinevad mingilt "lääne pannilt". Veel panin tähele, et ustele on kruvitud vastaspoole sisemised käepidemed nö. "vastasseina naela" stiilis, mida hullud püüdsid pea ees seina lüüaBig Grin.
Te mõtlete kõrvalistuja ukse käepidet? Vat enne ei pannud tähelegi, tänan teavitamast. Vat mis kõik välja tuleb. (huvitav, millal ma ise seda märganud oleks?)
Oled hädas rooliratta eemaldamisega. Kui rooliratas on tugevasti nuutidel, siis eelpool kirjeldatud meetod ei aita sind. See murdunud polt ja teine vaba auk on mõeldud rooli eemaldamise rakise jaoks.Kõigepealt puuri välja murdunud polt. Igaks juhuks kirjeldan ka poldi välja puurimise alustõde. Vaja poldi tsentrisse lüüa kärniga süvis. Puurimist siis alusta umbes 3 mm puuriga ja püüa hoida poldi telgjoonel. Peale seda lähed üle järjest jämedamate puuridega puurimisele. Ära keermeni välja puuri esialgu. Valmista tugevast, mitte haprast materjalist 3 kandiline koonus torni sarnane instrument, mida on võimalik mutrivõtmega pöörata, ülemisele osale kahe kandi töötlemisega. Nüüd lööd 3 kandilise torni puuritud avasse ja tornile surudes hakkad mutrivõtmega välja pöörama.
Rakise saad ise valmistada. Vajalik umbes 10 mm paksune plaadi tükike, mis mahub roolitatta süvisesse. Puurida vaja 2 auku nende 2 roolirattal oleva augu tarbeks, auke keermestada ei ole vaja. Keskele puurid augu ja keermestad sellise jämedusega poldi tarbeks, et poldi kumeraks töödeldud ots ei lähe roolivarda auku, vaid jääb kandma otsa sfäärilisele pinnale. Paned rakise kohale ja keskmise poldiga pingutad, kuid rooli mutter peab küljes olema, sest muidu ülemine ots muutub pasunaks. Nüüd võtad haamri ja lööd pingutuspoldile ja rooliratas hüppab kohalt nagu minu soovil- havi käsul.
Aare Kirjutas:Valmista tugevast, mitte haprast materjalist 3 kandiline koonus torni sarnane instrument, mida on võimalik mutrivõtmega pöörata, ülemisele osale kahe kandi töötlemisega. Nüüd lööd 3 kandilise torni puuritud avasse ja tornile surudes hakkad mutrivõtmega välja pöörama.

Kui endal sobivat materjali ning vastava sisseseadega metallitöökoda käepärast pole, siis võib soetada hästivarustatud tööriistakauplusest ka murdunud poltide väljakeeramise otsikute komplekti. Mõistlikult kasutades vägagi abiks vidinad.

http://forum.automoto.ee/showthread.php?tid=12086
Head pühkimist teile!

Jõuluaeg on ehitustegevust natuke pidurdanud, kuid pole hullu. Tänavuaastane jõuluvana tabas kuidagi naelapihta... haamriks olid: raamat "sõiduautode remont", kolvirõngad, kolvid, saaled...

[Pilt: img0327tu6.jpg]

Post Scriptum 1. Üritasin võtta ühendust tolle vanaga, kelle number mulle anti... pidi plokikaant tegema... a vat ei saanud kätte "levialast väljas või älja lülitatud"...
Post Scriptum 2. Kas korda tehakse ka logisevad klapi juhtpuksid(või kuidas neid nimetada?)?
Tere,

See istmeräbal, mis ühel pildil paistis, on tõesti kunagi olnud Gaz 24 I seeria iste.

Martin
Tekkis paar küsimust.

1) Kuidas on kõige mõistlikum g 21 mootorit seest puhastada? Pind kare ja krobeline, järelikult on ka sellistesse kohtadesse kogunenud mustust. Lapiga nühhkida eriti ei tahtnud(pärast kõik kohad lapi kiudu täis) ja poleks ka eriti kasu selliste kohtade peal.
2) Millist õli soovitate sellises mootoris kasutada? Mäletan, et kunagi lugesin kusagilt, aga ei leidnud seda teemat enam ei siit ega teistest foorumitest.
3) Kas selle mootori puhul tuleks kasutada ka pliiasendajat? Millist?(või vahet pole)
4) Väike probleem karburaatoriga. Üldiselt peaks karburaator kütust pihustama, mitte niriseda laskma. On düüsi probleem või on kusagil kruvi, millest reguleeerida kütuse voolu?
5) Ei suutnud enam leida ka parameetreid, mis näitaks kui suure jõuga tuleks kinni keerata kepsud, raamsaaled ja plokikaas.

Tänan.
Kuna pole aega olnud, et "porgandit" ostma minna, et pooleks läinud polt rooli seest kätte saada, mõtlesin, teeks natuke nalja, kangutaks rooli. Ja naksti... rool pihus. Päris ära ehmatas. Lõpuks oli kasu robi antud juhistest. Probleemiks, miks enne ei õnnestunud, oli vale nurga all tirimine, arvan. Tänud robile.
robi Kirjutas:Rooli kõige parem eemaldamise abivahend oled sina ise.

1. keera lahti rooliratta kinnitusmutter. Lase ta pingest lahti ja keera paar pööret väljapoole, nii et rooli ja mutri vahele jääks vaba ruumi. Eemaldada mutrit ei tohi, kuna edukal eemaldumisel lendab rool näkku ja nii mõnigi mees on hammastest ilma jäänud.
2. Haara kae käega kinni roolist ja suru jalad pedaalide juures vastu autosalongi põhja või tulemüüri, kuidas mugavam on. Siis kogu kehaga tiri rooli ja kanguta vaheldumisi parema ja vasaku käega. Niiviisi tirid sa rooli nuudilt lahti loksutades.

Eks alguses tundub veidi veiger niiviisi vehkida seal rooli taga, aga süsteem toimib. Mina olen päris mitu rooli niimoodi ära tirinud.


Aga rooli kätte saamine pole õnneks ainus edusamm. Valmimas on Gaz 21 mootor. Mootor on alt poolt juba koos ja ootab plokikaane paigaldust.
Lisaks veel, plokikaane valmimist oodates olen alustanud keretöödega. Puhastan autot keevitamisele, lõikumisele ja muudele plekitöödele ette jäävast prahist. Nüüd siis küsimus publikule: Mis eesmärgil kallatakse pagasihoidla mastiksit täis? Kas too mula tuleks võimalikult korralikult eemaldada, jääda lootma liivapritsile või teha mõlemat?
Kui pagasihoidla all mõtled pakiruumi põrandat, siis seda valati igasugute asjadega täis, nii korrosioonikaitse kui mürasummutuse eesmärgil. Seda tehti siis kui masinat kasutati igapäevasõidukina.
Kas ta oli õige või vale lähenemine on iseasi. Kui töö oli tehtud korralikult ja masinat hoiti kuivas siis oli tegemist hea korrosioonikaitse ja mürasummutusvahendiga. Ainult lõhnavad need masinad nagu bituumenivabrikud, eriti kuuma suveilmaga.
Kui masin aga seisis kuskil räästa all, siis pääses niiskus lõpugs mastika või õli-paber kihi alla ja hakkas toimima vastupidine efekt - niiske kompress.
Mina olen kohanud nii mastikat täisvalatud kui ajaleht-õli mitu kihti tüüpi katteid. Lisaks mingi epokihiga volga põrand.
Kui nüüd vaadata hobisõidukit, siis soovitaks metallini välja puhastada, korralikult kruntida ja värvida. Värvikiht ongi kõige parem korrosioonikaitse. Masiat peab regulaarselt hooldama ja põrandamatte ning pagasnikumatte välja võtma, et kogunenud niiskus välja kuivas.
Mürasummutuseks kasutan ise teisaldatavaid müramatte. Ei haise ja saab põrandat kuivatada.
Eks selle kihi alla oli ikka roostet ka tekkida jõudnud, samas mitte läbivat. Hiljem meenus, et pagasiluugi vahel polnud tihendit... küllap siis oli lihtsam pakiruum täis valada.
Suve alguse poole on plaanis auto pritsi alla viia.

Hetkel, mootori valmimist oodates võtsin käsile istmed. Polster üsna räbaldunud. Seega küsimus: Kas volgadele pakutakse istmepolstreid kusagil? (või tuleb ise poroloonist lõigata?)
Natuke pildimaterjali kah.

[Pilt: img1356wy2.jpg]

Tagumise istme seljatugi. Roostemuunduriga töödeldud. Sellele istme osale otsin poroloon polstrit - enne oli seal riknenud vill

[Pilt: img1353un8.jpg]
[Pilt: img1352ba8.jpg]

Osa raamist on rooste ära viinud. Ega see üldpilt istme raamide puhul eriti hea ei ole. Auto mille pealt see iste võetud on seisis aastakese katkise tagumise aknaga puu all. (ei puul ei olnud aken katkiToungue)

Paar pilti ka roostekahjustustest, mis projektiks oleval autol esinevad.

[Pilt: img1343il1.jpg]
[Pilt: img1344bu3.jpg]

Pilt valmivast mootorist

[Pilt: img1357gs2.jpg]
Mida teha siis, kui tikkpolt, mis hoiab plokikaant kinni, on plokis oleva keerme ära lõhkunud?
Ega vist suurt teha saagi peale kahe variandi.
Esimene oleks neist see defektne keermeava uuesti keermelõikuriga üle teha, sedakorda siis juba suurema läbimõõduga lõikuriga, kui ava enne oli ja teine variant, et ostad kusagilt korraliku plokikaane, juhul kui sul endal mõnda tagavaraks pole veel soetatud.
Ai. Siin jäi nati segaseks millises plokis probleem on... Probleem mootoriplokis, kahjuks. Keere on üle keeratud.

Siit ka küsimus, et kui uus keere sisse lõigata, siis kust saada mõõt suuremat tikkpolti. See polt, mis plokikaant kinni hoiab on ikka pikk jupp. Probleemid võivad tekkida sellisel juhul ka plokikaanes oleva avaga, kust kõnealune polt peaks läbi minema.
Hm.... ega siis sellisel juhul vist uue või korralike keermeaukudega plokikaane ostmisest ei pääse.

Mälus veidi sobrades meenub, et Nõuka ajal, siis kui kuskilt midagi suurt saada polnud ja ise pidid oma probleemidele lahendusi otsima, siis tehti hädapärast mõnedes töökodades ka taolistele spetsiifilistele plokikaanega seonduvatele probleemidele ka nn. kohtparandust (ülekeermetamine, mõrade kinnisulatamine jms.) Aga see on siiski ajutine lahendus, sest et mootori töötades teadupärast kuumaksläinud metall paisub ja see parandatud koht võib ettearvamatuid "trikke" hakata tegema.
Sellise sobiliku tikkpoldi saab ju lihtsalt lasta treialil teha või kui tahad saab ju teha ka sinna auku puksi kuhu hiljem selle originaal tikkpoldi keerad.
Olaf Kirjutas:Sellise sobiliku tikkpoldi saab ju lihtsalt lasta treialil teha või kui tahad saab ju teha ka sinna auku puksi kuhu hiljem selle originaal tikkpoldi keerad.

See oleks ka muidugi variant jah. Esimese korraga ei tulnd pähegi öelda.
HeliCoil avitab selliste murede korral.
HeliCoil?
Lehti: 1 2 3