automoto.ee foorumid

Täisversioon: gaz 21 II seeria.
Teile näidatakse hetkel lihtsustatud versiooni tekstist. Vaadake täisversiooni õiges formaadis.
Lehti: 1 2 3
Niisiis, on kaasfoorumlastele vaatamiseks ja jälgimiseks avatud ka minu uunikum. Tegu Gaz 21 II seeriaga, aastast 1961. Plaan taastada umbes 90% originaaliks.

Auto seisukord ostes oli ühest küljest kehv, teisest hea - minu arvates raha väärt. Autole oli külge poogitud gaz 24 käigukast ja kardaan. Mootor vajas remonti ning puudusid veel järgmised detailid: esidiivan, orig. kardaan, sidur, kandilised suunatuled, põder, orig. tagumised tuled, peegel.

Masina välimuse kallale pole veel jõudnud, seega eile tehtud pildid annavad masina algsest seisukorrast ülevaate küll.

[Pilt: img97254mn.jpg]
Nagu pildilt näha, põtra pole ja suunatuled on valed. Kapotil on mingi imelik V täht, aga märk ise on II seeria kujuga.

[Pilt: img97284ih.jpg]
Salong on välimuselt üsna räämas, aga puudu on ainult korralik rool, spidomeetri klaas, raadio ja õige laepolster. Samuti on tehtud mingit elektrisüsteemi tuuningut.

[Pilt: img97291kw.jpg]
Sellel pildil on näha gaz 24 mootorit auto kapoti all.

[Pilt: img97318vj.jpg]
Samuti valed tuled küljes...

[Pilt: img97356hz.jpg]
Istmed tundmatud, aga diivan ootab juba oma järge.

[Pilt: img97379dc.jpg]
Nii juhtub, kui olete doonor auto laiali lammutanud... 4 pangetäit prahti on veel teises keldriboksis

[Pilt: img97387sr.jpg]
Käiguosa oma aega ootamas.

[Pilt: img97450ke.jpg]
Õiged tagumised tuled on isegi olemas. Kui kellegil on pakkuda teist kandilist suunatuld või klaase ja juba olemas olevaid juppe, siis olen huvitatud nende omandamisest.

Üks küsimus on kah: Millal muutus esisild, kas 1961(või oli 1960), kui kadus tsentraalõlitus või 1962?
Aga minuteada see "põder" ehk siis hirv ei käinudki sellisel mudelil... kuid võin eksida.
Tegu peaks olema, kas endise takso või siis siseturu mudeliga. Hirv käis ainult eksportidel ja neil oli võrreldes tavalisega esikannel kroomitud, esiklaasi ümber kroomring(vb. alates 3. seeria) rohkem erinevusi ei tule kohe ette.
Miks olen näinud pildilt, tehtud umbes 1960, samasugust Volgat, millel oli kroomimata võre ja põder oli küljes? Kroomring aknal oli justkui nagu kõigil eksportidel. See on siseturumudel... vist. Taksot pole sõitnud, aga natuke kolhoosituuningut küll. Tehasest tuli sinisena, mulle tundub, hetkel alles teine värv. Ise värvin mustaks.
Aga see V täht märgil paneb mind ikka mõtlema. Kas märk tähendab eksporti või on omaaretis. Eelmine omanik rääkis midagi ekspordist, aga see tundub ikka tavaline olevat. Millegi pärast on passis väiksem kubatruur, mingi mudel oli isegi väiksema bensiinimootoriga, aga ei meenu milline. Kas ARKi viga?
Esisilla küsimus on ikka õhus

Täna käin sillakontrollis ära ja siis võin masina pulkadeks kiskuda.
Põder oli kõigidel II seeria masinatel.
II seeria eksportvariandil oli akende piirkonnas kroomiring, tiibadel lisakrooni ei olnud.
Keskmäärimissüsteem oli kadunud kuskil 1959 aastal.
Teleskoopamordid tulid umbes1961 aastal
Taksol puudub katusel antenniauk.

Nii et sinul on suhteliselt tavaline II seeria M 21i
Esimene sõit linna peal oli õudne. Sillakontrolli ei saanudki: summuti oli liiga madalal. Üks tagumine ratas oli täiesti lahti. Ma ju ometi keerasin selle kinni. Küllap Volga näitas oma olemust.
Iluliistud tiibadele tulid 1966, seega III seerial.
Kaks eraldi tooli ees võis olla lisaks taksole ka meditsiinilise teenistuse Volgas - GAZ 22.
Väidetavalt II seeria taksodel hirve asemel oli hoopiski kapoti piki iluliistu jätkuna nn tilgakujuline metallkaunistus.
Kuna Sinu Volgal on antenn katusel ja kõlar raadio kohaga (st ilma taksomeetrita), siis peaks olema tegemist tavalise II seeria masinaga.
Mina eelmisel aastal sõitsin 5000 km oma autoga ilma ühtegi tõsise probleemita (ainukesed probleemid olid halvasti kinnitatud ampermeetri massijuhe ning katkine geneka pinguti)
Nii et enne kui autoga sõita tuleb seda ikka korda teha.
inimloom Kirjutas:http://img144.imageshack.us/img144/5629/img97405es.jpg
Kas need on g21 takso istmed???

Kuna istmepoolte kinnitus on volga (21) oma võib oletada, et tegu on originaal 1 kohalise istmega. Ehk valdo oskab aidata, temal pidi takso olema.
http://img144.imageshack.us/img144/5629/img97405es.jpg
äkki on need hoopis I seeria g 24 istmed?

Ehitus töödes on olnud pikem paus, viimati külastasin garaaži umbes 2 kuud tagasi. Nüüd siis tekkis võimalus. Töödena võtsin ette g24 agregaatide vahetamine originaalide vastu, siduri töösilindri vahetus ja lekke kõrvaldamine mootorist. Mootoriks pole enam pildil nähtud g24 mootor, selle suutsin kokku jooksutada(väike turbo projekt oli). Kardaani, käigukasti, siduri ja sidurikoja(või korvi?) lahti monteerimine kulges probleemidetta, aega võttis umbes 1,5 tunni jagu. Esimene tagasilöök oli lekke põhjus- õlivannis üüratu pragu. Ok vanni saaks vahetatud: mootorile juurde pääs lihtsustatud. Siduri töösilindri vahetus möödus probleemidetta. Teine tagasilöök ilmnes sidurikoja(või korvi?) vahetusel- tõstsin juba tikkpoldid ühelt kojalt teisele, kui ühel hetkel märkasin, et koda(või korv?) ei taha kuidagi mootori külge minna. Mootor alt g24!!!!
Tolleks päevaks aitas.
Nõukogu võtis ühehäälselt vastu otsuse, et mootor tuleb jälle maha võtta. Ehk saan kolmest mootorist ühe kokku. Kui see rahapuuduse taha jääb, siis tuleb kere keevitus selle kõrvalt ära teha.
Olgu kuidas on, aga nüüd tuleb vist jälle ehituses üks pikem paus.
Väga pikka pausi ehituses ei tekkinudki. Tekkis aga probleem. Rooli ei saa küljest. Pole selleks ettenähtud riista(keegi rääkis kunagi mingist abivahendist) ja üks murdund polt oli ühes poldiaugus.
Rooli kõige parem eemaldamise abivahend oled sina ise.

1. keera lahti rooliratta kinnitusmutter. Lase ta pingest lahti ja keera paar pööret väljapoole, nii et rooli ja mutri vahele jääks vaba ruumi. Eemaldada mutrit ei tohi, kuna edukal eemaldumisel lendab rool näkku ja nii mõnigi mees on hammastest ilma jäänud.
2. Haara kae käega kinni roolist ja suru jalad pedaalide juures vastu autosalongi põhja või tulemüüri, kuidas mugavam on. Siis kogu kehaga tiri rooli ja kanguta vaheldumisi parema ja vasaku käega. Niiviisi tirid sa rooli nuudilt lahti loksutades.

Eks alguses tundub veidi veiger niiviisi vehkida seal rooli taga, aga süsteem toimib. Mina olen päris mitu rooli niimoodi ära tirinud.
Ok. Seda jalad vasta põrandat ja loksutamist sai proovitud. Tookord ei õnnestunud, sellest tekkis kahtlus, et selles rooli keskel pesitsevas metall latakas asuval kahel augul on kah mingi tähendus... (ühes augus oli pooldunud polt)

Inimloom, viimane neandertaallane, keerab nüüd mutri igaks juhuks roolisamba otsa tagasi ja proovib uuesti...
Täna sattusin jälle oma raudarmukese juurde.
Ilma probleemidetta vist läbi ei saa, täna ei tahtnud käima minna. Peale tunnikest nokitsemist, avastasin, et paak on tühi. No jah. Valasin paaki paar liitrit juurde, küte üles tuli, aga vaikus. Süütes viga ei olnud, kahtlustan, et jama on karburaatoris. Puhastasin ta küll ära ja bensiinifiltergi vahetatud, aga vaikus. Kallasin karburaatorist tilga kütet sisse, käivitus poolest pöördest. Töötas aga kuni tilk otas.
Mootorisse oli ka tekkinud mingi eriti vali kolks, mida eile ei olnud.
Rooli pole ikka kätte saanud...

Kisub ikka ropendama küll...
Ära nüüd mu küsimuse peale pahanda, kuid kas sa oled endale mingi tööde järjekorra või muu süsteemi ka loonud, et mis ajaga mis tulemust saada loodad, mida selleks tegema pead jne. Olen juhtunud nägema inimesi, kes "putitavad" oma armsamaid, seda siis aegajalt käima pannes ja mõttetustega tegeledes.
Isiklikult arvan, et auto taastamine peaks olema väga süstemaatiline ja järjekindel protsess, kus sa võtad järgemööda valukohad ette ning liigud loogilises järjekorras ühelt probleemilt teisele. (ei ole ju mõtet mootorit muudkui peale ja maha tõsta, kui kere ja veermik on korralikult tegemata - see on asjatu energia ja aja kulu...)

See jutt ei olnud mõeldud targutamisena vaid pigem mõtteterana, mille järgimine peaks sul ilusa projekti valmimiseni viima. räägin seda puhtalt omast kogemusest - sai alustatud, korralikult kõik asjad järgemööda ära tehtud masin kokku pandud ja ennäe, ongi nagu uus auto (masinaks on vanakooli mini)

PS: poolpiduseid juppe ei ole mõtet tagasi panna. kui kunagi masina valmis saad ja siis neid veel vahetama pead hakkama, teeb see hinge väga täis. seega niipalju, kui kulujuppe võimalik saada on, tuleks need uutega asendada.
Tööde järjekord on isegi olemas. Olenevalt võimalustest võib see muutuda. Ei tea kas ka loogiline järjekord...

Esmaselt

1) Mootor korralikult käima ja gaz 21 sidur, käigukast, kardaan. (liikuda vaja)
2) Esimene sild korda
3) Kere keevitus, millega kaasneb ka tagumise silla remont.
4) Ja palju väiksemaid tegemisi.

Kui need on tehtud, siis saab autot juba kasutada. Ülejäänud teen vastavalt finantsolukorrale.

*Korralik kap remonditud Gaz 21 mootor. See vist kõigepealt.
*Uus värv. Vana veel püsib, aga ei meeldi.
*Salongi taastamine. Uued polstrid, raadio, rool jne.
*Iludetailide taastamine ja hankimine. Originaal suunatuled, põder, kroomi taastamine või korralike juppide otsimine.
*Kõik pilud, vahed õieti paika...
*Katuseraam korda...
Smile
Palju jõudu sulle. vana masina ehitamine on suur töö.
Eks jõudu on ikka tarvis (rahakotti vist siiski rohkem Toungue ). Kui aus olla, siis enne volgahullust mõtlesin Mini peale. Mis kõige kummalisem, doonorit lammutades märkasin, et neil väga suurt vahet ei olegi. Volga millel on tagumik ja nina maha lõigatud, näeb välja nagu ülesöönud Mini Toungue .
Pea pool aastat on ehitamises pausi olnud... Aega ehitamiseks lihtsalt ei leidunud... korraks isegi tekkisid Volga müümise mõtted, kuid nüüd jälle aeg uue hooga alustada. Ehk hakkab tekkima mõne ajapärast ka pildimaterjali.

Hoog oli küll suur sees, aga üsna pea leidis see piduri mõne probleemi näol.

1) Kus on kõige mõistlikum lasta korda teha gaz 21 plokikaas? Palju maksab ja kas kuluained (puksid jms.) tuleb veel juurde soetada?
2) Milline gaz 21 baasil mootor omab õlifiltrit, mis on kinnitatud ploki küljele, sarnasesse kohta, kust tavaliselt mootorit filtriga ühendavad voolikud välja tulevad?

Selle talve plaan: Mootor, käigukast ja sidur korda, kui jõuab, siis keevitamisega pihta hakata.
Järgmise suve plaan: Keretööd
Järgmise talve plaan: Salongi elementide korrastamine, kroomi taastamine.
Järgmise kevade plaan: Uus värv ja masina lõplik komplekteerimine uute osadega.

Esimesed sõidud tahan läbi viia restaureeritud autoga 2008 aasta suvel. Elame näeme.
Lehti: 1 2 3