automoto.ee foorumid

Täisversioon: Denisovets 38AS varjupaika
Teile näidatakse hetkel lihtsustatud versiooni tekstist. Vaadake täisversiooni õiges formaadis.
Lehti: 1 2 3
Tere!

vaadake http://forum.automoto.ee/showthread.php?...#pid126809

Kabiin on veidi põlenud ning vaevalt keegi seda enam igapäevaliikuriks ehitama hakkab. Äkki on see võimalik varjupaika saada - arvatavasti Eesti ainus sedamarki asi peaks nagu säiluma ja olema tulevastele põlvedele vaadatav?
Omaniku jutu järgi olla see kunagi "Hiiu Kalurist" toodud GAZ-66 sildade pärast. Kaua seal samas kohas seisnud, ei tea. Aga Varjupaiga varianti arutasime omavahel ka (koos kaasfoorumlaste Sillu, Regardmani ja aiv'iga ). Probleem on muidugi ka selles, et masin asub Hiiumaal ning enne võiks mõni sealne foorumlane täpsemalt uurida saadavust jne. Samuti tuleb see ka kuidagi praamile saada, kui niikaugele juba jõutud.
Nõus ka, kui aktsiooniks läheb, toetama.

Muideks, masina indeks 38AS tuleneb väljatöötaja nimest (38. NSVL Kaitseministeeriumi katsetehas Bronnitsõ linnas) ning kasutusalast (Avtobus Sanitarnõi). Sel Hiiumaa isendil oli tagaruumis kaks pikuti pinki (põlenud oli vaid juhiruum). Denisovetsi lehekülje (kust ma esimest korda selle masina info leidsin) alusel on paralleeltähistus sel ka AMS-38 (avtobus meditsinsko-sanitarnõi?)

Ja üks väike edit: neid busse on Eestis küll rohkemgi liikunud (vt alates siit), kuid säilinuna on see teadaolev ainuke.
Väga hea meel oleks mul kui see läheks varjupaika, sest selle masina leidsin ikkagi mina esmakordselt Smile
Aga kui on kontakte vaja siis keegi võiks jätta PT nimega, kellele see kuulus, sest võimalik, et sealt poolt kus buss seisis ma tean inimesi.
Kus kantis see Hiiumaal asub? Äkki saan uurida asja?
Minu meelest ei tohiks olla kahtlustki antud masina varjupaika saamise vajaduses. Kui vaid saaks omanikuga kaubale - ehk on mõistlik inimene ja annab ära. Usun, et saaksime isegi SLK nõusse tasuta transpordi osas üle lombi.

Oltsberg

Kui "kõvaks" läheb, siis nõus toetama.
Sama ka minu poolt.
Veel Vene allikaist otsitud lisainffi selle harulduse kohta:
Tootmisse läks masin 1967 Voronežis, armee 172. autoremonditehases, alates 1974. aastast kolis tootmine Moldaavias Benderõs asunud/asuvasse 778. autoremonditehasesse. Masinal on omamoodi varurataste asukoht: nimelt kapoti all, eespool esisilda (millest ka kummalised proportsioonid), varurataste allalaskmise mehhanism olevat kuskil samas, kus GAZ-66-l muidu vints.
Embleemil olevat olnud suur A ning selle peal väiksemalt number 38. Täpsem kuju on mulle teadmata.
Vene foorumis (RCForum) väidetakse ka, et enamasti pruugiti neid busse ikka inimeste veoks, milleks olid salongis tavalised kahekohalised bussiistmed.
kolz Kirjutas:Kus kantis see Hiiumaal asub? Äkki saan uurida asja?

Ega pole saanud teada veel bussi asukohta? Foorumlane fic oleks ehk abiks.

Eesti mõistes unikaalset masinat ei saa jätta saatuse hooleks.
Aastatel 83-85 teenisin sundaega võitmatus Punaarmees.Meie väeosa kõrval paiknes üksus numbriga 03115.Ja neil oli sääne buss.Väeosa paiknes Tallinnas Bussijaama taga.
kris Kirjutas:
kolz Kirjutas:Kus kantis see Hiiumaal asub? Äkki saan uurida asja?

Ega pole saanud teada veel bussi asukohta? Foorumlane fic oleks ehk abiks.

Eesti mõistes unikaalset masinat ei saa jätta saatuse hooleks.

Asukoha edastasin mina kolz'ile. Peale meie Hiiumaal käinud seltskonna teab ka Kelm seda kohta.
edastasin asukoha ka kolz'ile.
Lähen ise kolmapäeval saarele, vaatab, kui sinna kanti satun, siis võin küsida kontakti. Kindlalt ei luba midagi
Uurisin maad ja sain ka lõpuks naesterahvast omanikuga kontakti. Omanik elab ise mandril ja oli nõus läbirääkima, kuid soovib enne hinnapakkumist. Niiet telefoninumbri saab minu käest, kui vaja ja volitatud isikud saavad asja edasi ajada.
Kohalike käest sain ka teada, et see buss oli viimati Hiiu Kaluri jahimeeste käsutuses ja Sarvele toodi tagavaraosadeks. Vähemalt esisilda olla rapitud.
Esialgu võiks ehk püüda lähtuda seniste TA-aktsioonide hindadest. Suuruselt on masin samas klassis, küll on GAZ-66 šassii raskem kui 52-53 oma. Lambist pakun hetkel 5k EEK ümber teatava pluss-miinus ruumiga. Ilmselt on eelnevalt vaja ka esisilda sättida, et kasvõi sadamasse pukseerida õnnestuks (üks tagavararatas masinal kongis muidu olemas ja Heltermaa sadam pole seisukohast väga kaugel).
kolz, suured tänud kohal käimise eest. Esialgu peaks ikkagi rääkima annetamisest, kui see kuidagi ei õnnestu, siis võiks rääkida rahast. Kui keegi pole numbrit veel küsinud, siis palun saada privasse, püüan omanikuga rääkida.
Saatsin omaniku numbri krisi privasse.
Suhtlesin täna bussi omanikuga, paistab mõistlik inimene olema ja võttis mõtlemisaega. Aga nagu kolziga koos tuvastasime, Eestimaa on ikka paganama väike - bussi omanik on mu ema kunagine ülemus (u 1 aasta eest).

Järgmine nädal helistan uuesti.

PS - täna tärkas lootus KAMAZ survepesu/s...veo auto varjupaika saamiseks.
PETSS Kirjutas:väeosa kõrval paiknes üksus numbriga 03115.Ja neil oli sääne buss.Väeosa paiknes Tallinnas Bussijaama taga.
"minu ajal" (2000..2001) Sidepataljonis kahjuks sellist asja enam ei paistnud olevat.

teet,
Sidepati roolikeerutaja
13piisab Kirjutas:
PETSS Kirjutas:väeosa kõrval paiknes üksus numbriga 03115.Ja neil oli sääne buss.Väeosa paiknes Tallinnas Bussijaama taga.
"minu ajal" (2000..2001) Sidepataljonis kahjuks sellist asja enam ei paistnud olevat.

teet,
Sidepati roolikeerutaja

Vahepeal on lihtsalt riigikord muutunud, ma ei tea, et EKV-l üldse sääraseid busse oleks jäänud. Küll igasugu muud põnevat kola.
kris Kirjutas:Suhtlesin täna bussi omanikuga, paistab mõistlik inimene olema ja võttis mõtlemisaega. Aga nagu kolziga koos tuvastasime, Eestimaa on ikka paganama väike - bussi omanik on mu ema kunagine ülemus (u 1 aasta eest).

Helistatud ja paluti ajapikendust - juuli keskel pidi puhkus algama, siis ise ka Hiiumaal kohapeal ja vaatab ise üle kas kuidas jne.
Lehti: 1 2 3