Trehvasin täna puhtjuhuslikult nägema üht sellist isendit. Esmamulje järgi suht kobe ja komplektne, minu suht mossevõhiklike silmade läbi ka originaalkonditsioonis. Ainus suurim porno oli klaasplastist esitiivad, samuti oli rool suht raibe. Endal polnud aega proovida, aga väidetavalt pidi ta täiesti sõidukõlblik olema, pulli pärast käiakse temaga mõnesaja meetri kaugusel poes õlle järel (kaugemale ei luba mittekorras paberimajandus). Tööd temaga muidugi on, aga kere suht heas seisus, omaaegne nitro muidugi reipalt koorub, aga keretöödest ei pääse nagunii. Aastanumber 64, küsitakse 5000 eek. On seda vähe või palju?
Ma ka suht võhik, a minu arust see täitsa normaalne hind kui ta liigub ja arvestades et ta 403 on. Ma oma 400 küll sellise hinna juures müüma ei hakkaks.
Mina ei taha kõikvõimalikke vanatehnika hinnaküsimusi kommenteerida, sest ühestküljest mulle meeldiks, et need asjad oleks ülikõrge hinnaga, sest siis ma oleks oma kola hulka arvestades väga rikas inimene. Ometigi tuleks endale aru anda, et tegu on teiste inimeste poolt kasutusest kõrvale heidetud tarbeesemetega.
Tooksin igaks juhuks ka mõned enda senised ostud Mossede vallast.
Umbes 5 aastat tagasi ostsin 5000 krooni eest pukkide peal seisnud 1971. aasta Izevski tehase 412 Moskvichi, millel olid veel pagasiluugi siseküljel tehase instruktaazid alles, tööriistu polnud veel lahti võetud ja ainsana olid vahetatud auto juures peale tehasest väljumist üks jooks rehve. Loomulikult oli auto korraliku tehase värvi all ja ilusa valgest dermatiinist polstriga. Ilmselt sellest autost saigi alguse Uunikute Talverallide tore traditsioon.
Umbes aasta tagasi soetasin rohelise 1977. aasta ekspordiks toodetud Izevski kastika. Auto on täiesti komplektne ja heas sõidukorras, läbisõit oli tol hetkel umbes 28000 km. Originaalist erinevaks oli Soomes vahetatud ainult suunatulede lüliti. Auto eest maksin 1000 krooni. Autost on ka paar pilti
http://www.polygonimatkad.ee/?nodeid=204&lang=et
Ostmata olen jätnud ka mitmeid paari tuhende krooni eest perfektses korras Moskviche, sest mul pole neid lihtsalt niipalju vaja.
Seega, 5000 krooni on tänapäeva sissetulekute juures siiski väike summa ja selle eest võiks Mosse endale nokitsemiseks soetada küll, ometigi võiks aja pisut maha võtta ja eelnevalt tutvuda turul ja vanainimeste garaazides pakutavaga.
Jätkan ammust teemat konkreetse isendiga, mille müük tõsisel kaalumisel. Pakkuge siis välja, mis oleks sellise aparaadi eest reaalne küsida. Müüjal kiiret kuhugi pole ning vanametallihinnaga pole ka mõtet vanainimest narrida.
Üks omanik, põline tehnikamees, mootor hiljaaegu uue vastu vahetatud ja praktiliselt sisse sõitmata. Viimasel ajal kord aastas käivitatud ja veidi sõidetud, kõik toimib, avariivaba, mingeid ümberehitusi pole tehtud, ainult üle on korra värvitud. Väljas pole kunagi seisnud, kooruvat värvi ja pindmist roostet on, aga põhjamatte kergitades ühtki auku ei paista. Ka salong peaks korraliku puhastamise järel talutav olema.
Pildid allpool, info PS.
Kui mulle keegi sellist 500€ eest pakuks, siis ostaksin ära.
Kui üle selle oleks hind, siis peaksin tõsiselt kaaluma, vb. leiab selle raha eest korralikuma.
Üldiselt on hetkel 50€ sama väärtusega mis kunagi oli 500EEK ning 500€ on võrdne 5000EEK.
Kõige reaalsema hinna annaks mõni suurem oktsioni keskkond.
Ma viskan ka oma arvamuse sekka. On mis selle autoga tehtud on, ei muutu ta lähema 15 aasta jooksul tuhandeid eurosid maksvaks autoks (arvatavasti ei muutu iialgi), kuna lihtsalt M 403, M 402, M 407, neid on toodetud miljoneid ja eestis on neid tuhandeid - seega korralik isend, mis on orginaal, sõidab, pidurdab ja roolib ja kerel läbivat roostet pole, on 500 euri väärt küll, ise otsiks odavamalt - küll aga üle 500 ei ostaks iialgi.
Eriline tehniline saavutus see mosse ei ole
pole ka haruldane ega käsitööna tehtud, seega ei saa mina aru mille abil hinda taevasse kerida.
Metalli kokkuostu hind on pleki näol 160 euri/t, seega 500 on juba 3 kordne vanaraua hind.
Plekk 150/tonn auto 100/tonn ... ikka 5 korda rohkem.
Dad.
(02-01-2014, 17:50 PM)tõnn Kirjutas: [ -> ]Kõige reaalsema hinna annaks mõni suurem oktsioni keskkond.
Kui see nüüd mingi soovitus oli, siis on tegu rumala soovitusega. Need jutud, et "õige hinna saad oksjonil" võiks juba lõppeda. Fakt on see, et oksjonil müües saab vähemalt 30% väiksema hinna kui kuulutuseportaali kaudu müües. Väga-väga väheste eranditega.
Kuna müügiga pole kiire, siis on oksjonisoovitus veel eriline "suicide mission".
Võid ju oma unistuste hinna panna alghinnaks.
(02-01-2014, 20:26 PM)Rimsi Kirjutas: [ -> ]Kui see nüüd mingi soovitus oli, siis on tegu rumala soovitusega. Need jutud, et "õige hinna saad oksjonil" võiks juba lõppeda. Fakt on see, et oksjonil müües saab vähemalt 30% väiksema hinna kui kuulutuseportaali kaudu müües. Väga-väga väheste eranditega.
Kuna müügiga pole kiire, siis on oksjonisoovitus veel eriline "suicide mission".
Vat autode kohta ei oska muud öelda, kui, et olen osta.ee-s kahel korral kindlasti rohkem maksnud, kui konkreetselt usaraua lammutamisele spetsialiseerunud tegelased. Samas on võtta viimane näide Maz või siis Zubrjonok tüüpi sõiduautokärust, mis oli uuest peast nii alt, kui kastist klaasriidega kaetud, värvitud ja alt tõrvatud. Kasutatud praktiliselt polnud, no nagu uus asi. Omanik müüs seda kuulutustelehtedes ja langetas aina hinda. Lõpuks sai 80€, osta.ee-s oleks kahenädalase oksjoniga kindlasti rohkem saanud.
Kõige lihtsam on ju panna auto24 "kolme tonniga" müüki ja huviliste puudumise korral nt iga 2 nädala tagant hinda langetada.
Või kui üldse kiiret pole, pane siia foorumisse müügikuulutus mingi oma hinnanägemusega, klausel juurde et hind on räägitav.
Seda kuulutust peab siis küll uuendama aeg-ajalt, kuna up-imise võimalus meil puudub.
(02-01-2014, 19:16 PM)phyl Kirjutas: [ -> ]Ma viskan ka oma arvamuse sekka. On mis selle autoga tehtud on, ei muutu ta lähema 15 aasta jooksul tuhandeid eurosid maksvaks autoks (arvatavasti ei muutu iialgi), kuna lihtsalt M 403, M 402, M 407, neid on toodetud miljoneid ja eestis on neid tuhandeid - seega korralik isend, mis on orginaal, sõidab, pidurdab ja roolib ja kerel läbivat roostet pole, on 500 euri väärt küll, ise otsiks odavamalt - küll aga üle 500 ei ostaks iialgi.
Eriline tehniline saavutus see mosse ei ole pole ka haruldane ega käsitööna tehtud, seega ei saa mina aru mille abil hinda taevasse kerida.
Vaata, sedatüüpi Mosset pole kunagi miljoneid toodetud vaid ikka kümned tuhanded ja Eestis on neid ka kõige paremal juhul sajad, pigem kümned, mis auto nime üldse väärivad. Nendest M-408 oli veel üleminekumudel (nagu ka 402!), mida toodeti eriti vähe. Muidugi, kallis see auto pole aga laialt levinud polnud ta uuenagi, praegu seda vähem...
Aga et milleks minagi selle auto eest kuni 500 maksaks ja ei grammigi rohkem, oleks näiteks Monte Carlo Historicule minekuks sobiva tooriku ostmiseks! Jah, just 403 on see mudel, millega ON Montes käidud ja mis siis ka praegu sinna sobib. Peale 500-eurose Mosse täielikku kohandamist Historicu nõuetele, sertifitseerimist ja turvavarustuse installi maksabki see auto tuhandeid. Lihtne??? Muuseas, see oleks konkreetse isendi kõige mõistlikum kasutus üldse!!! See oleks vast üldse
odavaim võimalus vanaautosporti teha.
Aga ärge arvake, et ideaalsed Mossed tuhandeid ei maksa:
maksavad küll! Ja ka sellises korras
Alma ehitamine ei lähe ka ise tehes üldse vähem maksma... seega võib unistada tuhandetest aga siis peab auto olema
vigadeta!
(03-01-2014, 20:45 PM)PlyVal64 Kirjutas: [ -> ] (02-01-2014, 19:16 PM)phyl Kirjutas: [ -> ]Ma viskan ka oma arvamuse sekka. On mis selle autoga tehtud on, ei muutu ta lähema 15 aasta jooksul tuhandeid eurosid maksvaks autoks (arvatavasti ei muutu iialgi), kuna lihtsalt M 403, M 402, M 407, neid on toodetud miljoneid ja eestis on neid tuhandeid - seega korralik isend, mis on orginaal, sõidab, pidurdab ja roolib ja kerel läbivat roostet pole, on 500 euri väärt küll, ise otsiks odavamalt - küll aga üle 500 ei ostaks iialgi.
Eriline tehniline saavutus see mosse ei ole pole ka haruldane ega käsitööna tehtud, seega ei saa mina aru mille abil hinda taevasse kerida.
Vaata, sedatüüpi Mosset pole kunagi miljoneid toodetud vaid ikka kümned tuhanded ja Eestis on neid ka kõige paremal juhul sajad, pigem kümned, mis auto nime üldse väärivad. Nendest M-408 oli veel üleminekumudel (nagu ka 402!), mida toodeti eriti vähe. Muidugi, kallis see auto pole aga laialt levinud polnud ta uuenagi, praegu seda vähem...
Aga et milleks minagi selle auto eest kuni 500 maksaks ja ei grammigi rohkem, oleks näiteks Monte Carlo Historicule minekuks sobiva tooriku ostmiseks! Jah, just 403 on see mudel, millega ON Montes käidud ja mis siis ka praegu sinna sobib. Peale 500-eurose Mosse täielikku kohandamist Historicu nõuetele, sertifitseerimist ja turvavarustuse installi maksabki see auto tuhandeid. Lihtne??? Muuseas, see oleks konkreetse isendi kõige mõistlikum kasutus üldse!!! See oleks vast üldse odavaim võimalus vanaautosporti teha.
Aga ärge arvake, et ideaalsed Mossed tuhandeid ei maksa: maksavad küll! Ja ka sellises korras Alma ehitamine ei lähe ka ise tehes üldse vähem maksma... seega võib unistada tuhandetest aga siis peab auto olema vigadeta!
Natuke olen oma arvudega liialdanud, aga uurisin vähe täpsemalt ja väidetavalt on M 402-te toodetud 94 100 tk ja M 407-et toodetud 360 000 tk. Palju siis vahepeal 403 toodeti, pole raamatus mainitud.
400 ja 401-te on kokku toodetud 247 400 tk.
408 ja 412-te on kokku toodetud 1 331 700 tk
Jätkuvalt oman arvamust, et mosse ei ole väga haruldane auto. Minu jaoks on haruldane auto see, mida on toodetud 4000-5000 tk.
(03-01-2014, 21:57 PM)phyl Kirjutas: [ -> ]Palju siis vahepeal 403 toodeti, pole raamatus mainitud.
403 ei toodetud vahepeal, 403 oli üleminekumudel 408-le, s.t. tootmises pärast 407-t.
phyl Kirjutas:Jätkuvalt oman arvamust, et mosse ei ole väga haruldane auto. Minu jaoks on haruldane auto see, mida on toodetud 4000-5000 tk.
Kas 400-420 ka pole haruldane?
Kas nt. suitsiidiustega UAZ-buss ka pole haruldane? Toodeti ka üsna mitu tükki, aga kuna maailmas järgi vaid üksikud, siis minu meelest on üsna haruldane.
(03-01-2014, 22:07 PM)zazik Kirjutas: [ -> ] (03-01-2014, 21:57 PM)phyl Kirjutas: [ -> ]Palju siis vahepeal 403 toodeti, pole raamatus mainitud.
403 ei toodetud vahepeal, 403 oli üleminekumudel 408-le, s.t. tootmises pärast 407-t.
phyl Kirjutas:Jätkuvalt oman arvamust, et mosse ei ole väga haruldane auto. Minu jaoks on haruldane auto see, mida on toodetud 4000-5000 tk.
Kas 400-420 ka pole haruldane?
Kas nt. suitsiidiustega UAZ-buss ka pole haruldane? Toodeti ka üsna mitu tükki, aga kuna maailmas järgi vaid üksikud, siis minu meelest on üsna haruldane.
Ma ei saa pahameelest nüüd päris hästi nagu aru. Mul on oma arvamus asjast ja ma jään oma arvamusele kindlaks - ma ei sunni teistele seda peale.
Kui arvad, et on haruldane, siis sinu jaoks ju on haruldane - kui mina arvan, et ei ole eriti haruldane, siis minu jaoks ei ole
UAZ-bussi kohta ei oska ma midagi kõneleda ega arvata.
Kes mossede arvusid jms. eesti keeles tahavad teada:
link
(03-01-2014, 22:59 PM)phyl Kirjutas: [ -> ]Jätkuvalt oman arvamust, et mosse ei ole väga haruldane auto. Minu jaoks on haruldane auto see, mida on toodetud 4000-5000 tk.
Ma ei saa pahameelest nüüd päris hästi nagu aru. Mul on oma arvamus asjast ja ma jään oma arvamusele kindlaks - ma ei sunni teistele seda peale.
Vaata mõistega "haruldus" on see, kui palju neid ALLES on, mitte see, palju neid kunagi toodeti! Mitte üks Rolls, Bentley, Duesenberg etc ei ole haruldus selels suhtes, sest nendest ENAMUS on on alles. Nõus, tehtigi vähe ja olid kallid, seega neid hoiti, nad säilusid ja maksavad nüüd ulmeraha. Ja siis karjutakse, seda VAID tänu ulmehinnale, et "sigaharuldus". Ok, loomulikult nad on ka reaalsed haruldused aga nende haruldus ja ihaldatavus on rohkem muudest asjaoludest tingitud, kui vaid tootmisarvust. Pluss tuleb kõike panna veel omakorda ajastu konteksti.
Siis tuuakse Eestisse Briclin SV-1, mida toodeti 2854 autot, sõidetakse sellega mitu aastat talvel rallit ja mitte keegi ei saagi aru, et tegu on haruldusega...
Tulles nüüd aga konkreetsete Mossede juurde: tegu on 50-65 aastat tagasi toodetud autodega ja need on KÕIK maailmas haruldused. See, kes auto on ihaldusväärne massidele või mitte ei muuda auto haruldusastet. Kahest toodetud ja võistelnud ning uuesti replicana 100% autentsena koos ehituses/katsetuses/võidusõitmises osalenute allkirjadega ehitatud
tehase 407 kupeest on siga-giga-mega haruldus aga ikkagi ei ole kusagilt otsast ihaldusväärne. Tegelikult pole seegi replica, sest on koostatud õigete iniemste kaasabil õigetest originaal- ehk vanadest osadest, see auto võib olla kordi rohkem originaal, kui enamus ülepedereeritud "haruldused", kus enamus juppe on koopiad originaalidest. Nagu ma aru sain, siis selle auto kroom- ja poleerpinnadki on kõik tehase originaal ehk koostatud leitud õlipaberisse pakitud varuosadest. Vist isegi värvida püüti päris õige värviga...
Sestap on ka tolle Soome Mosse, mis on
säilunud tehase korras hind 1000 eur KÕRGEM, kui 9 aastat vanema ja põlvkond vanema
restaureeritud mudeli hind! Sest selline "asi" on juba gigaharuldus! 52 aastat tagasi toodetud auto puhul on
ideaalselt säilunud ekemplari leidmine täpselt sama
haruldane "mass"toodetud Mosse ja eritellimuse Rollsi puhul. (Hinna)Vahe on vaid ihaldatavuses...
Elame kapitalismi tingimustes kus nõudlus paneb hinna paika.Näiteks kui 40date lõpu IŽ osade eest küsitakse(ja ka makstakse)hinge hinda.Samas mõne tunduvalt haruldasema IŽ võib saada päris"sandi"kopikate eest.
Ometi on selline vanem IŽ vaata et iga korraliku"kolektsionääri"kogus.Iga alustav kolektsinäär soovib ka sellist IŽ sellest ka kõrgemad hinnad.
Samas Moskvits pole veel sellisesse staatusesse tõusnud.Aastate eest oli müügis korralikult taastatud M410 hinnaga 110 000kr nõudlust ei paistnud,ometi oli tegu ühe haruldase masinaga(valmistati 10 000 tüki ringis).
Kohalikud Moskvitsi väga ei hinda,võib olla üle lahe on rohkem hinnas.
See M 403 export variant on võib-olla meil natuke haruldasem, aga tavaline on väljanägemiselt pea sama, nagu M 407. Mõttetu käru.