automoto.ee foorumid

Täisversioon: traktori magneto võrril jupsib
Teile näidatakse hetkel lihtsustatud versiooni tekstist. Vaadake täisversiooni õiges formaadis.
kuidas teha kindlaks et kondekas terve ,
nimelt näpuga katsudes on säde tunda,kui hoida ühe käega raamist , lahtilastes puudu ja küünlaga mitte midagi.milles viga
Kui käe lased raamist lahti, siis ei pea sädet olemagi!
Kondekat saad kontrollida mitmeti. Üks lihtsam variant on vooluringi tegemine, kus on kondensaator, vooluallikas, lamp (juhtmed ka muidugi).
Ühendades kõik need järjestikku ei tohi lamp põlema minna. Kui lamp läheb põlema on kondensaatoris lühis ning tuleks muretseda uus kondensaator.
kui sellise ühendusviisi puhul lamp ei põle siis sama hästi võib konde ka katkestues olla!
Kõige lihtsam, laed konde täis, näiteks 12V aku pealt ja siis võtad aku juhtmed ära ja lühistad kondeka otsad, kui säde tekkib, siis on arvatavasti korras.
Mida kassi Toungue
Kondensaator ei tohigi olla n.ö ühenduses (mass ja + pool, kuigi polaarsus ei olegi oluline, v.a elektrolüütkondensaatorid).

Kui juba nii, siis proovi mõnda kindlasti töökorras olevat kondensaatorit.

Niipalju võib öelda, et minu ja ints0000'i poolt välja pakutud variantidega ei suudagi tuvastada kondensaatori täielikku töökorda. Mõned võivad olla sellised vahepealsed - tundub OK, aga tegelikkuses ei ole.
põder Kirjutas:kuidas teha kindlaks et kondekas terve ,
nimelt näpuga katsudes on säde tunda,kui hoida ühe käega raamist , lahtilastes puudu ja küünlaga mitte midagi.milles viga

Kondensaatorile on omased kaks viga - lühis (otsad ühenduses) ning katkestus/mahtuvuse kaotamine (st samahästi kui kondensaatori puudumine).

Lühist tuvastab lihtsalt - kui testri takistusmõõtur näitab seal midagi muud kui lõpmatus, siis on asi kuri ehk siis lühis majas (lamp ja patarei teevad põhimõtteliselt sama töö).

Mahtuvuse kadumist ja/või katkestust saab efektiivseimalt tuvastada spetsiaalse mahtuvusmõõturiga, kuid on ka alternatiivseid hädapäraseid võimalusi. Nt laadida patarei/aku peal kondensaator täis ning siis alalispinge piirkonnas vaadata testriga, mida see näitab. Korras kondensaatori korral peaks testri osuti algul näitama vooluallika väljundpinget, mis teatud aja jooksul aga allapoole vajub. Kui on kõrval korras kondensaator, siis peavad testri osuti allavajumise kiirused olema mõlemal võrdsed; liigkiire allavajumine viitab mahtuvuse drastilisele vähenemisele.

Muide - riknenud (katkestuses) oleva kondensaatori korral on süüte kontaktidele iseloomulik sädelemine, mida annab pimedas ruumis visuaalselt tuvastada.
Rahu nüüdBig Grin Loomulikult ei tohi konde lühises olla. Aga selline aku ja lambiga järjestiku ühendamine ei tuvasta, kas kondel on mahtuvus või ei ole.
Ilma mahtuvuseta(katkestuses) olev konde on ka sama kui teda ei oleks.

See konde laadimine ja pärast tema otste lühistamine oli üks lihtne variant, mida kusagil autoelektriseadmete remondi raamatus välja pakuti ja millega kõik peaksid hakkama saama.
Kui säde tekkib, siis kondel mingi mahtuvus ikka olemas, aga seda küll ei tuvasta kui palju seda täpselt alles on.

Konde kontrollimine käib mahtuvusemõõtjaga (ja veel testimisega ega temas talle maksimaalse lubatud pinge juures läbilööki ei tekki).
taolisel juhul võib ka lihtsalt magnet oma jõujoone kaotanud olla,
samamoodi oli ka mul kunagi,et näpuga oli säde ja muidu mitte kui midagi.

ma ei julge pead anda et ka sinul on see viga aga minul igastahes aitas magneti väljavahetamine.

aleks.
võrr korras ,teema lukku ,viga selles ,et traktori magneetol keskel olev ovaal tuleb asetada täpselt õige nurgaalla , muidu ei saagi sädet kätte .