automoto.ee foorumid

Täisversioon: K: 53.a. K-125 elektriskeem ja muu oskuskteave?
Teile näidatakse hetkel lihtsustatud versiooni tekstist. Vaadake täisversiooni õiges formaadis.

ilmar4

Tere !

Leitsin endale K-125 mootorratta, aastast 1953. Muidu näeb väga heas korras välja, värv on vähe saanud kahjustada, ja ega mootoril polegi viga.
Probleem on just selles, et mõned juhtmed on lahti võetud (pean just silmas mootori külge minevaid juhtmeid)ja ma ei osaka neid sinna tagasi panna(ei taha riskida), samuti ei kujuta ka ette kas jupid on mootoril alles.
Kas kellegil on jäänud alles vanu skeeme, või teab seda peast, kuidas ühendada ja kontrollida.Ise aga nendes asjades suht värske käsi. Abi on väga tere tulnud.

Kas seda ratast tasub korda teha või mitte. Muidu osad räägivad, et sellel rattal pole erilist väärtust. Kas see on tõsi ?


Lugupidamisega,
Ilmar Ilinõh
mail: tani55@hot.ee
tel. 5284424
1950ndate aastate algul ilmunud Palu raamatus "Mootorratturi juihi õpik" on Degtjarovi nimelises tehases toodetud K-125 elektriskeem kindlasti sees. Äkki saad kelleltki kopeerida, laenuks või on kusagil võrgus koguni see olemas?

Niipalju võin veel öelda, et see skeem sarnaneb väga iŽ-350 ja IŽ-49 skeemiga, kuna "must karp" (süütepool, süütelukk, releed jms) on neid sama. Niipalju mainiks veel, et Moskva ja Minski tehase M-1-A-del on hoopis erinev elektrisüsteem, kuigi ratas ise on paljus samasugune.
Selle ajastu nõukogude mootorrataste kohta sisaldab A. Palu "Mootorratturi õpik" väga palju kasulikku informatsiooni. Leiad selle alljärgnevalt lingilt või hästivarustatud raamatukogust. Kui emapiimaga on loogilise mõtlemise alged kaasa antud, siis peaksid selles raamatus leiduvate elektriskeemide kaasabil oma skeemi uuesti kokku saama.

http://forum.automoto.ee/showthread.php?tid=5091

Kordategemise pealt niipalju, et igaljuhul tasub see ratas korda teha, kui restaureerimine maksab näiteks 10...15...20... tuhat ja sisaldab täielikku kapitaalremonti, siis kustkohast sa tänapäeval sellise raha eest saad nii stiilse sõiduki.

ilmar4

Aitäh teile mehed, Suur Suur tänu tõesti poleks uskunud, et nii kiiret saan abi. Nüüd siis teadmisi immutama ja raha koguma. Sest nagu saan aru, et restaureerimine on päris kallis asi.


Panin üles mõned pildid, mis ma tegin enne kui panin tavoti kihi peale ja ootama oma aega. Jään ootama teie arvamusi.

http://www.hot.ee/tani55/P1.JPG
http://www.hot.ee/tani55/P2.JPG
http://www.hot.ee/tani55/P3.JPG
http://www.hot.ee/tani55/P4.JPG
http://www.hot.ee/tani55/P5.JPG

Lugupidamisega,
Ilmar Ilinõh
mail: tani55@hot.ee
tel. 5284424
ilmar4 Kirjutas:Jään ootama teie arvamusi.

Pakiraam tõenäoliselt omalooming - seal käib kolme pikliku avaga lehtterasest stantsitu. Elektrioa väike kaas ning "musta karbi" kaas puudu. Summuti kalasabaots valepidi. Muu näib olevat enda oma, kuidi tulede/spidode asja ma ei tea, kuna neid pildil polnud.
valdo Kirjutas:Summuti kalasabaots valepidi.

See vist pigem maitse asi kumba pidi seda keerata. Vanade piltide pealt on meelde jäänud, et on harilikult teistpidi.

ilmar4

Aga kuidas selle kytusega lood on. Mida peaksin kasutama, ning kuidas säilitada mootorit maksimaalselt sõidukorras.

Uursisin selle pakiraami kohta, see paistab olevat kyl originaal. Kuidas teil on kusagil vanu fotosid alles jäänud, et saaks võrrelda ?

Kuidas teha vahet 95 E ja 80-l kütusel, kui ma lihtsalt vaatan nende peale ?
Erilist vahet polegi, maitsevahe äkki Toungue. No kui tõsiselt rääkida, siis oktaan arvuga 80 bensiini meil siin saada enam pole. Kui Sul on mõni tuttav idapool siis äkki tuuakse Venemaalt. Kui ma nüüd mäletan siis 80 oli roosakas.(võin ka vabalt eksida).

ilmar4

Omalt poolt uurisin välja, et 80 on tõesti roosa ja lõhna poolt hapukas. Kui kanistri lahti teed ja nuusutad, siis pidi tundma haput maitset.


Aga kui ma nyyd hakkan tsiklile panema 95 -te, siis rõngad ja mis kõik seal sees kulub väga kiiresti läbi Sad. MIDA TEHA ..... ?
Tere, Ilmar! Alles määrisid masina tavotiga kokku ja juba muretsed, et rõngad ja muu seal mootori sees kulub ruttu ära! Ära muretse, bensiini pärast Sul sõidud sõitmata ei jää! Väljaõppinud pessimistina kahtlustan hoopis, et need rõngad ja muu seal mootori sees on juba üsna kulunud, kuigi võib ka mitte olla. Masinat on ilmselt 70-80-ndatel usinasti kroomitud ja võib arvata, et siis ka tõsiselt ringi kimatud. Mulle tundub mootori välimus küll üsna nukker, generaator paistab õnnetu jne. Kõige vastikum on minu arvates kulunud väntvõll, 3-käigulistele pole uusi saada ja iga mees seda vänta ei remondi, polegi eriti remontimiseks mõeldud, kuigi saab jah lahti pressida ja pärast kokku- kõlab lihtsalt nagu ka siin foorumis äsja kirjutati. Pakiraam on jah mingi eriline, mitte originaal, aga käima peaks sellega ka minema, samuti kroomitud lampide jms.-ga. Omal 51.a K125 lahti lõhutud juba üle 10 aasta, habe halliks läinud vahepeal....aga pakiraam on originaal! Nii et soovin jõudu ja ära eriti bensiini nuusuta, samuti kummiliimi! Ja arvan, et tasub taastada küll, võib veel ette panna K125 rööpkülikvedrustusega hargi, näeb ürgsem välja, pole siis jälle originaal K125M küll.
P.S. postituses kasutasin ka mõningaid nalja elemente!

ilmar4

Uurisin tsikli kohta ikka seda välja, et see on ikkagi originaal K 125, mitte K125M. Sain tsiklile raamatu ka, kyl aga venekeeles, aga kõlbab kyl.
Selgus, et mul puuduvad kontaktid ja kondensaator. Millised kontaktid sobiksid peale, ja kust neid leida. Kuulsin, et M125 oma sobivad ka mulle. Mide teie arvate ?
Arvan näiteks, et K125M-i toodeti 1952-st aastast alates, erines K125-st teleskoop hüdraulilise esihargi poolest, st algne K125 oli rööpkülik-liigenditega jasurvele töötava spiraalvedruga esihargiga. Edasi norides M125 marki masinat ei teagi, ilmselt pead silmas Moskva ja Minski tehase toodangut. Ei valda küll kontaktiteemat, kuid ilmselt kõigil 3-käigulistel 125 cm3 mootoritel samad kontaktid, olenemata kas alalis- või vaheld.voolu gener., ailmselt ka 175cm3, ei tea mis ajal kontaktimark-tüüp muutus. Kust saada- küsi inimestelt, kuuluta kuulutakise kohtades, küsi kauplustest jne.