automoto.ee foorumid

Täisversioon: Sidur
Teile näidatakse hetkel lihtsustatud versiooni tekstist. Vaadake täisversiooni õiges formaadis.
Tere!

Väike probleem mopeedi siduriga (mootor V-50 M).
Kõigepealt küsiks, kui palju peab olema vahekettaid ? Minul on hetkel nii, siduriketas-vaheketas-siduriketas-vaheketas ja siduriketas, kas see on üldse õieti ? Ja mis materjalist võiksid vahekettad olla ?

Nimelt sidur veidi "libiseb", algul oli päris hullumaja, kiirust oli suht raske koguda. Siis sai üks vaheketastest ära vahetatud, sellel mootoril olid alumiiniumist vahekettad, ühel oli juba tugev soon sees mis viitas kulumisele. Sai pandud uus (loe:korralik), aga teisest materjalist (kokku pressitud mingi tugev papp vms). Paar päeva oli hea, kuid nüüd jälle vaikselt libiseb, kui järsku gaasi anda.

Ma nagu mäletan, et mul kunagi Mini Mopeedil (V-501) oli teine sidurikorv, "lilletoos", ja seal oli mul kolm vaheketast, kuid ma ei ole päris kindel ka, see oli mõned aastad tagasi.

Oskab keegi aidata?
Meenub kellelgi midagi ?
mrt36 Kirjutas:Meenub kellelgi midagi ?
Soovitan tutika siduri panna ja välja regullida. Omal oli kunagi ka selline jama.
Ostsin uue ja oli ok. Kuigi mõned soovitasid seda ja teist teha. Palju neid kettaid peab olema teab müüa ikka!
Noh kas just müüa teab, oleneb müüast ju! Samuti on siinkandis kus ma elan häda, et pole kusagilt uut komplekti saada.
Mingi skeemi pealt oleks hea vaadata.
Muidu sidur lahutab hästi pole probleemi sellega, peale ühe vaheketta vahetust oli natukene aega hea, aga nüüd jälle sama asi. Ilmselt annab teine vaheketas tunda, kuna see oli ka veidi kulunud näoga.

PS! Kui uue ostsid, siis sa ei mäleta äkki mitu vaheketast oli ?
Ei mäleta kahjuks! Kettaid peab olema niipalju, et viimane vaheketas, mis on välimiste soontega, ei väljuks sidurikorvist.
peeterre Kirjutas:Ei mäleta kahjuks! Kettaid peab olema niipalju, et viimane vaheketas, mis on välimiste soontega, ei väljuks sidurikorvist.

siduriketas-vaheketas-siduriketas-vaheketas ja siduriketas, minul on hetkel nii. Mis materjalist vahekettad originaalis peaks olema üldse ?
Ma pidasin silmas lahutamisel väljumist. Tehase poolt on kettad miski spets materjal. Endal oli Delta u. 7a tagasi. Käsikäikudega. Mäletan et kõige vastikum oli tagapidur. Trossiga siis. alatasa midagi juhtus. Lõpuks sai kõrini ja ehitasin ümber. Peale seda kui ETKVL tõusu peal pidur katki läks... Alla tulekul.
Siduri sisu peaks koosnema kolmest välimiste hammaste ja suure auguga paksemast ning neljast õhemast, sisemiste hambakestega, (vedavast) kettast. Viimane neist neljast kettast on erinev (aukude asemel neli pulka) ja täidab tagumise surveplaadi ülesannet.

Poes on müügil suhteliselt varieeruva paksusega sidurikettaid, seepärast võib juhtuda et peale kõigi ketaste uuendust ei taha see moos hästi kokku mahtuda.

Omaenda viimane üritus selline - sain 1,5mm paksud vahekettad, selle ideega et nende peenikesed sisemised hambad peavad ehk kauem vastu. Sama mõttega sai ligi võetud paksem tagumine surveketas. Kui panna plastikust sidurikettad siis on OK, kui metallist - ei saa sidurit enam kokku, liiga paks pakk.
Nii saigi pandud aretis kahest plastkettast äärtesse ja metallketas keskele, selline pakk oli veel nõus töötama. Põhimõtteliselt peaks olema hea kooslus, keskmine ketas saab kõige rohkem kuuma ja plast seda suurt ei kannata (kõrbeb, halvemal juhul praguneb ja laguneb ära).

Libisemist võib põhjustada ka nõrgaks jäänud siduri vedru. Ketaste vahel on õli (mille ülesandeks on just hõõrdumise vähendamine ehk libisemise parendamine) ja seepärast on üsna korralikku survet plaatidele vaja. Sai ostetud tutikas siduri täiskomplekt - esimese käiguga pole probleemi, teisega aga teeb mõned libistamise jõnksud enne kui pidama hakkab. Tüüpvea moodi :-)
Suured tänud, eks see toimubki katse-eksitus meetodil ja pean ka hakkama katsetama neid vahekettaid. Samuti vahetan ära selle vedru (igaksjuhuks).

Teema lukku!
Ärge pange veel lukku, stoori läheb edasi.
Nimelt eile siis otsustasin laiali võtta ja asja uurida. Mul oli veel kaks õhukest alumiiniumist(?) vaheketast. Tegin siis nii, et kõigepealt panin kõige vähem kulunud vaheketta siis panin kõige rohkem kulunud (keskele) ja kõige otsa ühe õhukese ka. Sama tegin muidu siduriketastega ka. Siis panin kõik kokku ja katsetasin. Sidur lahutab kenasti, seda probleemi pole. Alguses kiskus nägu naerule, sest ei libisenud sidur. Sõitsin ringi jne, kui hakkasin käima panema tundsin, et sidur libiseb (vänta lüües) ja sõites ka.

Oh jama, et mis siis võib veel olla ? Vedru pole vahetanud, kuna mul ei olnud teist võtta. Siduriketastel polnud endal ka kulumisjälgi, kuigi kaks siduriketast olid õhemast materjalist, kui üks, see oli paksem. Vahekettad ei ole ka ilmselt kõige korralikumad, eriti see mis ma keskele panin (päris kulunud oli).
Ma pole päris kindel selles aga kas väga ärakulunud siduril surveplaat vastu sidurikoja kaant käima ei hakka (ka sel juhul hakkaks libisema, nagu oleks sidur lahutatud)? Mida kulunumad/õhemad kettad seda kaugemale ronib see surveplaat vända otsas. Põhimõtteliselt peaks kaant peale pannes tunda olema palju veel vaba käimist on jäänud.
Esmalt peaks vedru ja korralikumad sidurikettad panema. Samuti ka kulunud vaheketta välja vahetama, eks siis vaatab edasi.
Kas kellegil mingeid jooniseid siduri ehitusest on?
Kas see siduripulga moodi asi peab sidurist välja ulatuma ja seda sisse surudes hakkab sidur lahutama,küsin sest endal on see siduri sees ja nii ei tohiks vist olla?
Loomulikult on sidurist joonised olemas, otsi v50 manuaal foorumist üles alustuseks...

Arusaamatu küsimus... mis pulk?
Tagumisel surveplaadil on 4 pulka, rohkem 'pulkasid' siduri küljes ei tohiks olla. Küll käib sidurikoja kaane sees olevasse auku nn siduri 'polt'. Siduri lahutamisel surub ekstentrik selle 'poldi' vastu esimest surveplaati ja päästab sellega siduri kettad vedru surve alt lahti.

See 'polt' on tegelikult spets vahepuks et ekstentrik otse vastu surveplaati ei käiks ning koledasti ei kuluks.
Mul jääb see spets puks siduriga tasapinda mitte ei ulatu välja,kuidas seda parandada,kas asi on kulunud siduriketastes?
Zark kirjutas:
Tsitaat:Siduri sisu peaks koosnema kolmest välimiste hammaste ja suure auguga paksemast ning neljast õhemast, sisemiste hambakestega, (vedavast) kettast. Viimane neist neljast kettast on erinev (aukude asemel neli pulka) ja täidab tagumise surveplaadi ülesannet.
Täpselt nii ongi, vaatasin nädalavahetusel Delta ja Karpatõ-2 kohta käivast venekeelsest raamatust järgi.


Teitur kirjutas:
Tsitaat:Mul jääb see spets puks siduriga tasapinda mitte ei ulatu välja...
Uutel puksidel on siduripoolsel otsal väike soon (umbes nagu kruvil). Kui puks juba revolvri padruni moodi välja nägema hakkab, siis sidurilingi tühikäik suureneb ning lõpuks ei õnnestu sidurit enam ilmselt üldse lahutada. Puks maksab poes paarikümne krooni ringis.
Minu poolest võib teema sulgeda, sain täiesti uue sidurikomplekti. Smile
Lukus.