21-07-2006, 12:44 PM
21-07-2006, 12:58 PM
kas silindri poldid sobivad
21-07-2006, 13:56 PM
Võib arvata, et silindripoldid on kõige väiksem mure. Rohkem peaks arvestama sellega, et mopeedi mootoril (arvatavasti mõtled v50 või v501) on pikem kolvikäik. Seega jääb surveaste küllaltki palju madalamaks, kui peaks olema ja mootor ei lähe arvatavasti käima. Muidugi kui kasutad teist kepsu (näiteks selle sama mopeedi oma) ja tasakaalustad väntvõlli uuesti ära, ei peaks suuremaid takistusi olema.
21-07-2006, 15:10 PM
aga kuidas oleks 2 karbussiga
21-07-2006, 15:15 PM
karburaator Kirjutas:aga kuidas oleks 2 karbussiga
Siis tekib lisaks see probleem, et ei teki piisavalt hõrendust.
21-07-2006, 15:19 PM
kas võrr kiiremini liikuma ei haka
21-07-2006, 16:14 PM
Nii rumalat asja, nagu kaks karburaatorit võrrile polegi ma veel kuulnud.
Aga "karburaator" sa loe kiirelt võrri võidusõidu teemasid. Kasutajal "Vootele" on seal asjalikku juttu kuidas tema enda võrri kiiremaks saab
Aga "karburaator" sa loe kiirelt võrri võidusõidu teemasid. Kasutajal "Vootele" on seal asjalikku juttu kuidas tema enda võrri kiiremaks saab
21-07-2006, 17:38 PM
kaks larbussi võrrile on küll jama,aga seda et kaks võrri mootorit kokku on pandud seda tean küll.sellise leiutise tegid Türil vennad NOODLAD ARVO ja TOIVO.need on erilised fanatid igasugu asju leiutama.minuarust üheks tähelepanuväärseimaks projektiks on või oli "HORCHE" või midagi selle taolist(sry kui eksin nimega).see pidi olema audi esiisa.noh et sellest ajast kui tekkis see audi rõngastega märk,mingid autotööstused olevat ühinenud jne. nii vähemalt mehed ise pajatasid ja ega ma ise ka rohkem asjast ei teagi. SRY jutt läks tiba OT
21-07-2006, 18:08 PM
kaks karbussi võrrile - üks sumpa auku, teine originaali, küünlaavast jäägid välja, lisaks puurida üks auk juurde kust tikuga segu süütada võiks.
21-07-2006, 21:03 PM
Ma olen täiesti aus ja teen ettepaneku teema liigutada testimise alla, või kustutada. Mõtetu teema...
Oltsberg
22-07-2006, 13:10 PM
mesamees Kirjutas:...aga seda et kaks võrri mootorit kokku on pandud seda tean küll.sellise leiutise tegid Türil vennad NOODLAD ARVO ja TOIVO.
Sellist asja nägin mina aastal 1988 Põlvamaal mingil ratsionaliseerijate näitusel. Autorit kahjuks ei mäleta, aga sama mees oli valmis teinud ka võrri silindritel põhineva V 4 mootori, käigukastki oli otsas.
22-07-2006, 19:44 PM
Oltsberg Kirjutas:nende tööd on näitustel küll käinud aga kas just seal,seda ei tea.Praegu peaks neil olema üks k-750 ZAZi mootoriga,päris sünge pill on igatahesmesamees Kirjutas:...aga seda et kaks võrri mootorit kokku on pandud seda tean küll.sellise leiutise tegid Türil vennad NOODLAD ARVO ja TOIVO.
Sellist asja nägin mina aastal 1988 Põlvamaal mingil ratsionaliseerijate näitusel. Autorit kahjuks ei mäleta, aga sama mees oli valmis teinud ka võrri silindritel põhineva V 4 mootori, käigukastki oli otsas.
23-07-2006, 19:36 PM
Väga huvitav jutt.
Ma julgen väita, et kepsu pikkus ei muuda kolvikäigu pikkust. Mopi (v50, v501) kolvid hakkavad lihtsalt sulgema ja avavama mingil ebamäärasel ajal ülevoolu- ja väljalaskekanaleid.
Kahe karburaatori kasutamine ei olegi nii maha laidetav tegevus. Selleks peaks ehitama ühelt-karburaatorilt-kahele ülemineku. Üleminek peaks olema valmistatud kergesti soojust juhtivast materjalist, (nt alumiinium) see tagab kütuse eelsoojenemise. Selle peamine eelis on parem kiirendus ja ühtlasem kütuse pealevool (ebatasased teed, kaldus sõit).
Kuid inimesel, kes ei oska kirjutada kolb (mitte kolv) ei ole mõtet sellise asjaga tegeleda.
Ma julgen väita, et kepsu pikkus ei muuda kolvikäigu pikkust. Mopi (v50, v501) kolvid hakkavad lihtsalt sulgema ja avavama mingil ebamäärasel ajal ülevoolu- ja väljalaskekanaleid.
Kahe karburaatori kasutamine ei olegi nii maha laidetav tegevus. Selleks peaks ehitama ühelt-karburaatorilt-kahele ülemineku. Üleminek peaks olema valmistatud kergesti soojust juhtivast materjalist, (nt alumiinium) see tagab kütuse eelsoojenemise. Selle peamine eelis on parem kiirendus ja ühtlasem kütuse pealevool (ebatasased teed, kaldus sõit).
Kuid inimesel, kes ei oska kirjutada kolb (mitte kolv) ei ole mõtet sellise asjaga tegeleda.
25-07-2006, 17:35 PM
Ei tahaks hästi uskuda et kaks karbussi silindri kohta oleks parem kui üks. Vastasel juhul oleks seda lahendust juba laialdasemalt võidusõidus kasutatud.
Tean üht venda kas lätist või leedust, kes V-50 mootorit ehitas. Temal oli peale aretatud klapp sinna, kus muidu karpa alune süvend on. Konkreetsel mootoril oli muudki huvitavat - sidur oli hammasülekandega ja käigukasti otsas, isetehtud vesijahutusega silinder, Motoplat süüde, käigukast teistsugune jne. Netis olid kusagil pildid ka üleval.
Tean üht venda kas lätist või leedust, kes V-50 mootorit ehitas. Temal oli peale aretatud klapp sinna, kus muidu karpa alune süvend on. Konkreetsel mootoril oli muudki huvitavat - sidur oli hammasülekandega ja käigukasti otsas, isetehtud vesijahutusega silinder, Motoplat süüde, käigukast teistsugune jne. Netis olid kusagil pildid ka üleval.
25-07-2006, 19:08 PM
No ikka peaks aitama. Vähemalt 59a. Palu raamatus oli sellisest modifitseerimisvõimalusest juttu. Ise plaanin kunagi ära proovida
Pauka
25-07-2006, 20:32 PM
mopeedi karburaator võrrile pidi aitama isegi kiirust suurendada(info pärineb foorumist auto24)et see täpselt paika läheks peab ise leiutama pleksiklaasist(võin eksida) või millegist taolisest vahe tükk.
www.auto24.ee/foorum/ peaks olema võrr tuuningust kõvasti juttu kui otsida viitsid(kuigi enamus juttu paras jama[n: plekk purk kolvi otsa])
www.auto24.ee/foorum/ peaks olema võrr tuuningust kõvasti juttu kui otsida viitsid(kuigi enamus juttu paras jama[n: plekk purk kolvi otsa])
25-07-2006, 21:44 PM
Pauka Kirjutas:mopeedi karburaator... et see täpselt paika läheks peab ise leiutama pleksiklaasist(võin eksida) või millegist taolisest vahe tükk.
Pleksiklaas orgaanilise, kuumust vähetaluva ning üsnagi rabeda materjalina on üliväga-vale asi, millest sellist vahetükki teha! Selliseid detaile tehakse ikkagi metallist - kas lõigatakse/keevitatakse/treitakse/freesitakse terasest, valatakse alumiiniumsulamist/silumiinist/malmist vms.
25-07-2006, 23:02 PM
vootele: see V50-le aretatud klapp pakuks projektina endalegi huvi. On ka olemas tuksis mootoripoolte paar kus peal loomkatseid teha.
Tundub et kui kolb/silinder kuluvad siis muutub ühtlasi tunduvalt kehvemaks karpast segu tõmbamine, eriti madalamatel tuuridel. Klapp parandaks seda mingil määral kuigi tema lisamine annaks karteri ruumalale juurde.
Asja realiseerimist hoiab tagasi see et alumiiniumi keevitamise võimalust pole kusagil läheduses... :-(
Tundub et kui kolb/silinder kuluvad siis muutub ühtlasi tunduvalt kehvemaks karpast segu tõmbamine, eriti madalamatel tuuridel. Klapp parandaks seda mingil määral kuigi tema lisamine annaks karteri ruumalale juurde.
Asja realiseerimist hoiab tagasi see et alumiiniumi keevitamise võimalust pole kusagil läheduses... :-(