automoto.ee foorumid

Täisversioon: Põhjamaade suurim vanaautokogunemine...
Teile näidatakse hetkel lihtsustatud versiooni tekstist. Vaadake täisversiooni õiges formaadis.
...taas lähiajal tulemas. Vähemalt soomlased reklaamivad seda nõndamoodi.

Ürituse nimi on Pick-Nick ja toimub ta 6.augustil Forssas. ( lähemalt loe ka http://www.pick-nick.com )

Sommid lubavad ette näidata üle 2500 hobiauto, mida peaks vaatama tulema kuni 30 tuhat külastajat nii Eestist, Saksast, Rootsist, kui ka Prantsusmaalt.

Toimub kasutatud ja uute varuosade laat, kus müügikohti üle kolmesaja.

Korraldatakse ka mitmeid konkursse, kus omavahel võtavad mõõtu klassikaliselt taastatud 50ndate, 60ndate, 70ndate masinad, tsiklid ja hot-rodid.


Niiet, kellel üleliigsed ~4000.- eeku + vaba nädalalõpp olemas, olge head ja vaadake üle, mis ka mujal maailmas vanaauto-teemal toimub...
Mõnusa puhkuse saate pealekauba.

Mina isiklikult olen natuke skeptiline nende põhjamaade vanatehnika kokkutulekute asjus. Nimelt käisin ühe hea tuttavaga (norrakas) 7-17 juulil ka ühel (küll väiksemal) kokkutulekul, kuid huvitavat vaadata oli minu jaoks vähe. Põhiline mis seal liikus oli ikkagi USA muskel-raud. Õnneks oli ka mulle huvitav vaadata ka mõned kohalikud tooted (volvod alates aastast 1938 kuni 1970, neid oli vist 12), ning silma jäi ka M-401, kaks Sigulid =) (aastast 72 ja 81), ning sellega CCCP toodang piirduski... Aga kellel huvi, eks vaadake see üritus üle, ning saatke ka natuke materjali ürituse kohta...
Eelmine aasta olin kohal,julgen soovitada.Autosid oli kyll igasuguseid,euro ja meerikalisi.Jupilaadal myydi palju huvitavat vana koli ja autosidki,endale meeldis yks 70 aasta Ford van,selline Scoobi-doo multikas olnud kujuga,ainult 2000euri,soidukrras ja ylevaatus tehtud,ridakuuega.See aasta ei tea veel kas saan minna.
Tambets Kirjutas:Mina isiklikult olen natuke skeptiline nende põhjamaade vanatehnika kokkutulekute asjus.

No kui sooviks on rohkem euroautosid näha, siis Forssas on neid küll ja küll.
Vaata kasvõi kodulehelt eelnenud aastate pilte.

soomepoiss

Some information about Pick-Nick now also in English. Go to www.pick-nick.com and click "briefly in english" in top menu. Thanks for showing interest and welcome to Pick-Nick.
On siit veel keegi minemas? Endal vist plaan küpseb ja käed sügelevad....
Stihl, miks nii suur eelarve?
Käed sügelevad - õige. Mul hakkasid ka...Wink
Piletid 5. augusti hommikuks ( Siljaga ? ) on ka juba olemas.
Kaks paksu + auto maksis miski 900.-

Ja eelarve ma juba kogenud (õlle)turistina korrutan igaks juhuks kahega läbi. Et hiljem mitte nutma hakata....Toungue

P.S. Laeva pealt maha sõites peab tänapäeval ettevaatlik olema - panevad puhuma...
Kui nüüd midagi vahele ei tule, siis on minek.
Õnneks mul õlutist suhteliselt poogen, selle eelarve võrra vähemalt kergemToungue
Nuh, homme minek.....tükk aega juba oodanud hirmsasti.
Sooviks saada siis minejatelt (kui nad tagasi on jõudnud) pilte + asjakohast juttu, et oma arvamus skandinaaviast kummutada =). Nagu eelpool sai mainitud olen selles osas pessimist, aga äkki saab selle suhtumise ümber muuta. St, kui kellelgi võimalik, siis paluks pildid kuskile üles riputada ja foorumisse teada anda....
Mõned minu tehtud pildid siin:

http://www.pildid.ee/thumbnails.php?album=11299

Edit: oranz ei ole ikka üldse mitte Kadett B. Täitsa piinlik lugu, et niimoodi mööda panin.

Üldiselt tegin ainult modifitseeritud ja suuremal-vähemal osal kustomiteemas autodest pilte. Ja no pilte tegin ma siiski väga vähe. Autosid see-eest kohapeal oli ikka metsikult.

Tambets: euroautosid oli täitsa paras kogus, usarauda siiski rohkem arvuliselt. Vene rauda sealtkandist siiski väga ei leia, nägin ühte Gaz21-te ja ühte Gaz 24-ja, 401 Mosset ja paari Lada't. Müügiplatsil samas oli palju müügil vanade Mossede, Gaz'ide ja Lada-de ilukilpe näiteksWink

Ilm oli ka väga julm - 32 kraadi ja päike küttis koguaeg.
Väga meeldiv oli ka hind - maksad ainult parkimise eest, see oli 5 eurot.

Proovin kindlasti järgmistel aastatel ka minna, loodetavasti ise juba midagi näitama.

Kokkuvõttes väga lahe üritus, ma ise poleks näiteks AINULT Usa toodangut viitsinud vahtida ja just see mitmekesisus meelitaski. Niisama originaalkorras
autosid oli muidugi palju seal, kuid need ei paku mulle huvi eriti.
Ahjaa, annan ühe lingi Soome foorumisse Overdrive. Sealt jälgige postitusi, tuleb palju linke pildikogudele.

Alates siit siis:
http://www.overdrive.fi/forum/viewtopic.php?t=72465&postdays=0&postorder=asc&start=135
Leidsin veel sellise koha, kus paljud pildilingid juba välja toodud.

http://netti.nic.fi/~hannux/c/Forssa-2006.htm
Tore tore, kuigi jah - sommide linkidest paistab küll kogumassist oma 99,5% usakad olevat.
Chopper - see jäi mulle arusaamatuks - mille alusel (ja kes) valib, millised sõidukid n.ö. "ringi sisse", ehk staadionile rivvi saavad. Pean silmas, et kui etteteatamata aga oma vana aparaadiga kohale vuristan (sadade kaasaegsete vahel), kas siis suunatakse ikkagi külastajate tavaparklasse või on korraldaja terav silm asja kaemas ja huvipakkuvamaid sõidukeid välja nokimas?
Ega seal ei teata keegi ette midagi, kõik lihtsalt tulevad kohale.
Aga üldiselt vist jah, terav silm vaatab. Me läksime nüüd siin ca 2004 aasta Honda Streamiga, see suunati muidugi ilma pikema jututa tavaparklasse. Ma arvan, et keeruline piir tuleb näiteks a la seal Sierrade ajastu autodel ehk.
Kuigi noh, sees oli Cosworth Sierra, tuunitud Calibra ja eelmise põlvkonna Astra, millegipärast ka väljast täiesti tavaline alates ´88 kerega 7xx BMW ja paar sellist näidet veel.
Eks nad ikka auto "näo" pealt seda vist vaatavad.
Nonii, taas puhkus otsakorral, niiet jällegi on aega arvuti taha istuda ja suviseid muljeid jagada.

Põhjamaade suurimal vanasõidukite kogenemisel käidud, ilmselt küsite, kuidas oli.

Vastus oleks, et VÕIMAS.

Isegi liiga. Kui terve spordistaadioni peale tuleb kokku tuhandeid masinaid aastatest 1910 kuni tänapäevani, siis võtab see isegi minusugusel vanaraua austajal hinge kinni ja võhma välja. Sest kõiki üle vaadata niikuinii ühel inimesel poole päevaga - ei ole võimalik.


Selles mõttes olid soomlased oma üritusega natuke, mumeelest, üle pingutanud.
Vaadake seda massi ise:

[Pilt: imgp2007tu5.jpg]

Kollase Datsuni taga on näha külastajate parklat, mis oli üks paljudest. (needsamad, kus 5.- euri parkimistasu küsiti.) Nagu näha, viskas puhtalt parkimine korraldajale tuhandeid sisse.

Näituse ala ise nägi välja selline:

[Pilt: imgp2017qx5.jpg]

ja kaamerat 45 kraadi paremale:

[Pilt: imgp2016br8.jpg]

Kõik need katused, mis taamal paistavad, on need masinad, mis olid tulnud end näitama ...
(Teiste seast paistev kaasaegne Audi ilmselt oli vast kas helitehnika või mõne muu tuuningu poolest omapärane.)


Mina, aga esimese asjana suundusin hoopis kõrval toimuvale vanakraamilaadale.

Varuosi ja muud pahna müüdi alates 20ndate Fordi veomasinatest

[Pilt: imgp1981bn9.jpg]

kuni 80ndate Datsuniteni.
Muideks, silma paisis soomlaste puhul just rohkearvuline kasutatud (ja ka uute) Jaapani vanade sõidukite varuosade üllatavalt lai valik.

Loomulikult olid kohal ka tsiklite varuosakunnid; järgneval pildil on näha hunnik Indiani uusi, uueks taastatud ja kasutatud juppe:

[Pilt: imgp2075ll8.jpg]


Mulle pakkusid erilist huvi loomulikult just need mehed, kes 60-70ndate Fordi varuosadega tegelesid:

[Pilt: imgp2078ap6.jpg]

Kahjuks oma Caprile ei leidnud ma mitte midagi erilist.
Lotus Cortinale soovite uut tagatuld? - Palun, olkaa hyvää.
Taunusele tagasilla pukse - sama lugu.

Capri, aga kahjuks on Soomeski nn. "surnud auto".
Pole viga, küll ta varsti Eestis taas ellu ärkab...Toungue



Suundusin end näitama sättinud masinaid vaatama...
Kuna (õnneks) ameerika raud mind suuremat ei köida, siis see ülesanne ei tundunudki enam nii raske - ameeriklasi oli, tõepoolest, kohaletulnud iseliikuritest vast julgelt rohkem kui 85%, seega ei tundunudki eurooplastega tutvumine enam nii raske…

Sissejuhatuseks võtsin ette ennesõjaaegsed originaali taastatud, mida oli suht vähe.

Pealtnäha korralikult tehtud masin, eksole:

[Pilt: imgp2019vs3.jpg]

aga lähemal vaatlusel:

[Pilt: imgp2021ys9.jpg]

…selgub, et iluvõre on pisut katki läinud ja omanik on mõelnud, et kui ma seda pisut traadiga remondin, on vast hea küll ... Toungue


Küllalkti huvipakkuv oli üks MB 170, mis tundus hulka korralikum, kui mõneski muuseumis nähtud.
Seda autot kannatas ka lähemalt vaadata.

[Pilt: imgp2001ju4.jpg]

Miskipärast autoomanik ise oma masinaga nii rahul ei olnud ja konkursist ta osa ei võtnud.

Seevastu järgmine pilt on tehtud Rootsi ühes esinduslikus automuuseumis sama marki masinast, ning silmale avanev ei ole pooltki nii kena:

[Pilt: imgp2242gy2.jpg]

Üldse, tundub mulle, et muuseumid ei ole mitte need kohad, kus perfektselt tehtud masinaid näidatakse; pigem on rõhk kvantiteedil.


Oli ka õnnestunud hot rode:

[Pilt: imgp2037nj2.jpg]

Nagu hiljem selgus, sai see auto ka hotrodide klassis auhinna.


Kohal oli ka vana tuttav MAS-12 - mäletan, et olen seda masinat juba paar aastat tagasi Soomes vanade Alfa Romeode kokkutulekul publiku parklas ( ! – see pole ju Alfa ) imetlenud…


[Pilt: imgp2066vt0.jpg]

Kuna masin on noppinud erinevaid taastamiskonkursside auhindu, ei saanud jätta lähemalt silmitsemata:

[Pilt: imgp2067ww0.jpg]

Ilmselt on velg lihtsalt liivapritsist läbi käinud ja kohe värv peale; harrastajate klassis ei hakka keegi sellise koha töötlemisega end  vaevamama…

Muus osas on ju kõik perfektne:

[Pilt: imgp2068qx2.jpg]

Tegemist oli siis Ford A Coupe – ga, mis sai klassikute klassis teise koha.


Täiesti jalustrabav oli aga üks järgmine kupee:  1926a Buick Opera:

[Pilt: imgp2046zy2.jpg]

Isegi puukodarad olid ükshaaval uued tehtud:

[Pilt: imgp2044iw7.jpg]

Samale mehele, muideks, kuulus ka veel üks „vanur”, millega ta klassikute kategoorias noppis kolmanda koha:

[Pilt: imgp2137lh1.jpg]

Edasi suundusin pealesõjaaegsetega tutvuma…