automoto.ee foorumid

Täisversioon: Iž Jupiter 2K sõidukorda sättimine
Teile näidatakse hetkel lihtsustatud versiooni tekstist. Vaadake täisversiooni õiges formaadis.
Lehti: 1 2 3
Kahju, et laadimismuredele keegi nõu andnud ei ole, aga eks tuleb siis omal nõul edasi juurelda. Homme lasen geneka üle kontrollida ehk saab siis veidi targemaks. Õnneks on mootorratas enam vähem sõidukorras ja sai ka täna mõned ringid tehtud niikauaks kuni akut oli.
Vahepeal olen aga omandanud akuvaba mopeedisüütega iž planeta mootori. Täpsemalt seeriat ei tea, aga tundub mingi vanem mudel olevat. Ja vaja oleks sellele siis väntvõlli või kepsu, kuna kepsu laager on puru ja kuuldavasti seda üksi vahetada ei saa. Äkki kellelgi leidub, siis saaks mootori edasist konstrueerimist kaaluda.
Üks pilt ka tänase seisuga
[attachment=24903]
Sass1989 Kirjutas:Kahju, et laadimismuredele keegi nõu andnud ei ole, aga eks tuleb siis omal nõul edasi juurelda. Homme lasen geneka üle kontrollida ehk saab siis veidi targemaks. Õnneks on mootorratas enam vähem sõidukorras ja sai ka täna mõned ringid tehtud niikauaks kuni akut oli.
Vahepeal olen aga omandanud akuvaba mopeedisüütega iž planeta mootori. Täpsemalt seeriat ei tea, aga tundub mingi vanem mudel olevat. Ja vaja oleks sellele siis väntvõlli või kepsu, kuna kepsu laager on puru ja kuuldavasti seda üksi vahetada ei saa. Äkki kellelgi leidub, siis saaks mootori edasist konstrueerimist kaaluda.
Üks pilt ka tänase seisuga

Laadmis probleeme on lahatud küll ja küll. Siiski vaata üle harjad, kontaktid, kõik juhtmete ühendused, laadimisreleel võta kaas maha ja konrolli ega relee kontaktid pole kinni jäänud (omal kogemus olemas, sädeluse tõttu põlesid uuel releel kontaktid kinni).
Kahjuks ei oska ma seletada kuidas sa saaksid generaatorit ja ankrut kontrollida, lihtsaim oleks vast vahetuse meetod.
Äkki viitsid sellest mopi süütega mootorist pilti teha, just süüte osast ja uurida kuidas see sinna paigaldatud! Omal on üks 56-e mootor millele on plaanis ka mopeedi süütesüsteem panna, lihtsam oleks vast traktori käivitusmootori magneeto panna aga tahaks tulesid ka. Nii et kui viitisid tee pilti, jään huviga ootama.
Väntvõlli pakkus müüa, Tsiklimeister hind oli minu jaoks liiga soolane 1000.- on teisi pakkumisigi tulnud - kõik samasse kanti. Kloostrimetsas on väntvõll 1620.-. Kuigi suvalise mootori jaoks on see mõttetu ost, kui otsida leiad heas korras kasutatu ka odavalt.

parimat
Täna siis lasen generaatori üle kontrollida, ega seal kuskil mingit lühist pole. Ning kui nädalavahetusel aega saab, siis proovin jälle kõik juhtmed üle vaadata.
Tsitaat:Äkki viitsid sellest mopi süütega mootorist pilti teha, just süüte osast ja uurida kuidas see sinna paigaldatud! Omal on üks 56-e mootor millele on plaanis ka mopeedi süütesüsteem panna, lihtsam oleks vast traktori käivitusmootori magneeto panna aga tahaks tulesid ka. Nii et kui viitisid tee pilti, jään huviga ootama.
Väntvõlli pakkus müüa, Tsiklimeister hind oli minu jaoks liiga soolane 1000.- on teisi pakkumisigi tulnud - kõik samasse kanti. Kloostrimetsas on väntvõll 1620.-. Kuigi suvalise mootori jaoks on see mõttetu ost, kui otsida leiad heas korras kasutatu ka odavalt.
Ma arvan ka, et tasub veidi oodata ehk leiab kuskilt mõne doonotmootori. Enda mootori ostsin 200 krooniga.
Tegin siis sellest süütevärgist ka ühe pildi, loodetavasti saab niipalju kui vaja aruWink Eelmine omanik rääkis olevat, et igati korralikult toimis.
[attachment=24912]
Minu arvamus on selline,et kui izile panna kontaktivaba süüde,siis minski omaga
jääks asi palju viisakamalt ju,minski süütemängul kinnituskõrvad korpuse küljes erinevalt mopeedi omast.

Mart.
Ilmeilus päeva algus, päike säras taevas. Läksin õue ja kuna plaanis õhtupoolikul merejääle tiirutama minna panin kenasti aku laadima. Sai aega parajaks tehtud ja enne õhtut ka autodega mere ääres käidud. Jõudis siis paras aeg kätte ja sai tsiklile aku peale pandud ja hääled sisse löödud. Esimesed 500m olid paljulubavad, olin parajasti jõudnud esimese lahesopini, kui mootorratas seisma jäi, bensiin karburaatorist oli otsa saanud ja benavoolikut maha võttes selgus, et sealt ei tahtnud midagi läbi voolata. Sai siis puhutud üht ja teist pidi, kuid ikka ei tahtnud sealt midagi tulla. Lõpuks siis sõber imes voolikust ja sai bensiini maitsta, aga mure oli mõneks ajaks sellega lahendatud. Suure tampimise peale läks jälle ratas tööle, kuid jääl selgus, et ratas hirmsasti rabistab. Kuna eelnevaid kogemusi krossikakummiga jääl ei olnud, siis arvasin, et ehk on see ragistamine normaalne. Sealt sai siis ühe hooga mereäärde ja seal kordus sama bensiinipuhumisprotsess, mida hiljem tuletas meelde habemelaadne ring suu ümberBig Grin(tekkis paaki õhu puhumisest). Õnneks sai sellelgi korral tööle ning mõned ringikesed veel roogude vahel sõidetud. Hakkas juba päris pimedaks muutuma, kuna päikeseloojangust oli möödunud vähemalt 45 minutit. Iži karburaatorist oli bensiin jällegi lõppenud ning mõtlesin, et lükkan metsateeni ära, kuid siis märkasin, et tagaratas ei käinud lükates ringi ja selgus, miks ratas oli niimoodi rabistanud. Parempoolne ketipinguti oli järgi andunud ja tagakahvel järas mõnuga vasakpoolseid krossikakummi nukke. Kuna väljas oli juba väga pime tuli hakata kodu poole lükkama. Õnneks oli sõber ka oma Planeta 5 tööle saanud, millega ka temal jääl probleeme oliSmile Metsateel surus ta tsikli esiotsaga vastu minu ratta korviraami ning nii saigi minu Iž põhimõtteliselt koju. Kardetud laadimismureni ei jõudnudki, sest kuigi aku ei laadinud polnud seda meeldivat töötamist eriti palju. Koju jõudes sai kraan lahti võetud ja selgus, et filter oli jääs, ju siis oli seal küllaltki palju kondentsi. Niisiis tuleb homme mõned vead parandada ja uuesti üritada.Wink Kuigi päev ei möödunud nii, kuidas lootsin sai tsikkel vähemasti koju, mis tundus juba üsana lootusetu.
Paremat teistele mootorratturitele.
Sander.

Et siis selline pildike birkast ka, mille abil dokkide taotlemine siin Saaremaa ARK-is vist võibki unistuseks jäädaBig Grin
[attachment=25139]
Tundub küll üsna rumal mõte asendada Iž Planeta mootor Jupiteri omaga ainuüksi seepärast, et kuidagi ei õnnestu laadimismurest üle saada. Muidu on mootor vändapill aga jah see selleks seda laadimist veel aega lahata. Muidugi on kõik nõuanded oodatud.
Praegu siis käsil Planeta mootori osade otsimine ja kokkupanemine. Mootor oli enam-vähem komplektne. Paraku aga oli mootor nii laiali võetud kui võimalik(v.a siduriosa) ning nüüd seisab ees mootori legost kokkupanek. Siinkohal on ka selline kartus, et kindlasti on mõningaid detaile puudu ja sinna taha võib asi jälle toppama mõneks ajaks jääda. Siiski oleks üks selline palve kaasfoorumlastele, et äkki keegi oskab juhatada sellisele internetiaadressile või muule, kuskohast on võimalik leida Iz Planeta mootori detailidest skeeme, sest tundub, et ilma selleta ma küll hetkel kokkulappimisega hakkama ei saaSmile Kasu oleks kõiksugustest käigukasti jne joonistest.
Vähemasti on mootor leidnud endale väntvõlli ning seega suurim probleem lahendunud. Nüüd veel tarvis ette võtta silindrikaan ja sinna puksid lasta sisse treida.
PS! Enne jupiterilt mootorit maha ei võta, kui Planeta mootor on sõiduvalmis, sest äkki leiab selle aja jooksul veel laadimisprobleem lahenduse.
Kust sa Kuressaarest värvi ostsid oma Iž'ile? Ja kas toonil on ka mingi kood vms? EDIT: Palju sul värvi kulus?

Samuti küsiks, kas üleliigset esiharki pole vöi mõnda muud keredetaili (küljekarbid jne) ?
panin üksaeg netti ühe inglisekeelse manuaali
http://tazavi.planet.ee/tsikkel/ish%20re...manual.pdf

ja loodan et kaasfoorumlane Kinky ei pahanda planeta ja jupiter 5 inglisekeelsete manuaalide levitamise pärast:
http://www.motociclism.ro/forum/index.ph...&id=130222


äkki kuluvad marjaks ära.
Tsitaat:Postitaja: mrt36 - Täna 16:45
Kust sa Kuressaarest värvi ostsid oma Iž'ile? Ja kas toonil on ka mingi kood vms? EDIT: Palju sul värvi kulus?

Samuti küsiks, kas üleliigset esiharki pole vöi mõnda muud keredetaili (küljekarbid jne) ?

Värvi ostsin teatud põhjustel Rehemäelt. Värvil oli tõepoolest mingi kood, mille lasin segada endale meelepärase värvi järgi, kuid see värv, mis oli lipiku peal oli hulgi heledam, mistõttu sai ka soetatud värvi sekka musta juurde segatud. Oleneb kuidas värvid, mina sain hakkama 1l, värvi jäi ka üle parasjagu.
Keredataile mul ülearu ižile ei ole, kuid mu naabril on üks iži esiots. Oleneb, mis mudeli oma sul vaja on, kui tahad originaalset asja.


Tsitaat:panin üksaeg netti ühe inglisekeelse manuaali
http://tazavi.planet.ee/tsikkel/ish%20re...manual.pdf

ja loodan et kaasfoorumlane Kinky ei pahanda planeta ja jupiter 5 inglisekeelsete manuaalide levitamise pärast:
http://www.motociclism.ro/forum/index.ph...&id=130222


äkki kuluvad marjaks ära.

Üksjagu on neist abi küllSmile
Aga.. Mõniaeg tagasi sai silmatud internetis mingisugust kataloogi, kus olid kõik käigukasti detailid näha ja nende järjestus ning asetus.Täpselt enam selle kohta ei mäleta, aga see oli vist mingi iži kataloog. Kus üldse kõik selle masina detailid ja pisividinad näha olid, aga näe enam ei meenu mitte kus see oli. Antud aadressitelt oli mul väga raske konkreetseid detaile välja lugeda(seibid jms mis seal käib).

Laadimise koha pealt niipalju, et tundub, et viga on ksukil geneka juures. Kuigi genekast voolu välja ei tule, siis releeklemme kokkupannes tekib seal sees täitsa korralik magnet kuigi iseasi kas seda on piisavalt.
Nii. Paraku selgus juba üks puuduolev küllaltki vajalik detail, nii et kui kellelgi on ülearu võib märku anda. Sobib nii vahetus- kui ka müümisvariant.
Jupp ise peaks olema selline:
[attachment=25235]
Pildil on tegu Jupiteri omaga, mis mulle ei sobi kuna hammas jookseb teistsuguse sammuga, detail aga iseenesest sama.
Räägime msn'is edasi, lisasin sind. Smile
Päris pikk aeg on juba viimasest postitusest möödas, seega oleks õige hetk väike ülevaade enda tegemistest ja ostudest teha.

Mootorratas ise hetkel samasugune nagu ta oli kuu aega tagasi, üleeelmine nädalavahetus sai aga toodud üks jupiter 3, millel olid ka paberid(põhjus, miks ta ostsin), kuid tal olid puudu mootor, rattad ja muid raamijuppe. Hinnaks kujunes 1000.-
Nüüdseks on asi niikaugel, et see raam on juba värvitud siniseks ja õigepea lapin oma iž jupiter 2 kogu oma kupatusega sinna peale ringi. Ühesõnaga, ametlikult peaks temast siis saama kas jupiter3 või jupiter 3k, seda aega veel vaadata. Küll aga kuulsin ARK-ist, et läheb arvele kas korviga ratas või korvita ratas ja nii kuidas kirjas nii tuleb ka sõita. Igatahes loodan kooli kõrvalt piisavalt aega leida ning võimalusel mootorratta aluspõhja vahetada.
Raam, millel praegu on minu jupiter 2, peaks vabanema ja sellest saab ilmselt alus minu planeta mootorile, mis vahepeal on ka õnnestunud kokku saada. Selle mootori maksumuseks kujunes 770.- (mootor 200.-, väntvõll 370.-, silindrikaane puksid 150.- ning puuduolev käigukasti jupp 50.-). Mingisugust komplektsust ma selle ratta puhul taga ei aja, peaasi, et saaks kõik hädavajaliku külge. Raamilt aga on puudu osad jupid ning kui kellelgi on hetkel selliseid juppe ülearu võib teada anda:

1) sadul koos tagaporitiivaga
2) lenks või ainult lenksukinnitused
3) 19" ratas ja nii esi-kui ka tagaratta kinnituspoldid
4) esituli

Need siis tunduvad praegu kõige hädavajalikumad jupid.

Edaspidi ei tea, kas kajastada siin teemas üksnes enda jupiter 2(3) või ka planetat, mis loodetavasti vaikselt valmib.

Sander

EDIT: tundub, et mul on veel ka siin teemas kajastamata, et laadimiseprobleem lahendus rootorivahetusega. Praegu kasutan naabri oma, aga kui keegi arvab endal olevat korraliku rootori üle, siis andku teada.
kus kohas sa need silindrikaane puksid lasid panna? eeldan et kuressaares, aga kuskandis täpsemalt? ma alsin sikassaares sikrem autos, seal makisn 300 eeku 2 silindrikaane eest (kusjuures teisel oli puks olemas, aga keeras koos küünlaga välja, nüüd keerab see vana puks jälle koos küünlaga välja)
Need puksid sai lastud ühel isa tuttava tuttaval teha koondisautos võimisiganes selle nimi oli. Tehti mul seal siis kaks puksi, üks puks küünla jaoks, teine sossklapi jaoks.
Kui sul pandi 2 puksi sisse kummalegi silindrikaanele 1? Siis kas ei tasuks ära küünlakeerme taastamine, mis minu arust oli 200tk. See 150.- puksi pealt on kuidagi palju.
oli jah palju Big Grin aga keeret taastada kah ei kannatanud, suht sile oli see juba. Ma leian et puks on parem, see ikkagi on rauast ja on tugevalt silindrikaane sees kinni, see taastatud keere võib samamoodi sealt alumiiniumi seest ära kaduda, kuigi kogemusi mul pole taastatud keermetega endateada.
Lühike ülevaade nädalavahetusel tehtust ja veel ees ootavast.

Eile jõudis siis iži kolimine teisele raamile lõpule ning lähipäevil ka ilmselt ARK-i minek.
Täna sai siis veidi elektrijuhtmeid veetud(pidurituli, tagatuli, vabakäigutuli jne.) Õhtu poole lisan ka mõne pildi rattast uuel raamil, kuigi erinevused ei ole suured.
Üks küsimus siis selline, et kust ja kas üldse leiavad kaasfoorumlased oma tsiklitele 6V esitulepirne. Ise olen kuulnud, et siin Saaremaal pakutavad samasuguse ehitusega 12V pirnid on põrandaalune kaup ja 6V ei tea keegi midagi. Kust olete tellinud omale vajalikud jupid? Esituld ootaks praegu seesamune iž ja ka üks voshod ning ma usun, et ei teeks paha neid tagavarakski osta.
Tondi motopoo, Kloostrimetsa motopood ja Türi üks autovaruosade kauplus mis ka mopeedidega tegeleb müüvad kõik neid.
Tere!
Käisin täna seda kohta otsimas kus saab sadulale uue naha panna aga ei leidnud kas te äkki saaksite täpsemalt õelda kus kohas see asub.Tänud ette!
Tsitaat:Postitaja: KillerBee - Eile 22:14
Tere!
Käisin täna seda kohta otsimas kus saab sadulale uue naha panna aga ei leidnud kas te äkki saaksite täpsemalt õelda kus kohas see asub.Tänud ette!

Tervist. Kas tõesti sealt Sareta busside ja Handymanni vaheliselt alalt ei leidnud. Igathaes ma usun, et seal keegi oskab ikka asjlikumat teavet anda.


Vahepeal siis on kätte jõudnud 25.aprill, millega seoses algas minul a- ja b-kategooria lubade tegemisperiood.
Eile sai ka ARK-is enda iž arvele võetud, see protseduur maksis mulle 1300.- ning minu iži uus ametlik nimi on nüüd Iž Jupiter 3KWink
Üks kurvem intsident juhtus üleeile õhtul, kui tagapiduri blokeerumine (sellesamuse ižiga) oleks peaaegu minult peale avariid mõlemad esihambad nõudnud. Õnneks nii hullusti ei läinud ja pauk lõi välja mõned millimeetrid esihammastest -vedas, et kiiver ikka peas oli- ning lähiajal ilmselt hambaarsti juurde minek, kes loodetavasti hambad endisele kujule taastab. Õnneks tsikli ja kiivriga midagi katastrofaalset ei juhtunud, pigem olin see mina, kes selles kõige rohkem kannatas.
Lubasin juba eelmine kord pilte, lähiajal panen uues kuues pildid.

Sander
See pilt peaks andma toimunud muutustest piisava ülevaate(erinevusi pole palju).
[attachment=25929]
Korvist ka üks pilt, see tahab veel kohendamist saada.
[attachment=25880]

Panen veel siia teemasse ka pildi enda poolikust iž planetast. Peab mainima, et antud masin käivitus peale kokkulappimist väga hästi(peale paari vändahoopi), võimalik et just tänu mopeedisüütele. See, mis ma temaga peale hakkan on veel kahtlane, võimalik, et läheb müüki kuna ei ole tahtmist temaga enam tegeleda või kui eksamid möödas, korralikumalt ette võtta ja välimust ja raami kõpitseda. Igatahes, kui kellelgi sellise asja vastu huvi on võib märku anda.
[attachment=25885]
Lehti: 1 2 3