automoto.ee foorumid

Täisversioon: Mopeed mini
Teile näidatakse hetkel lihtsustatud versiooni tekstist. Vaadake täisversiooni õiges formaadis.

Gates

Asi siis niimoodi, et sai kuurist välja lükatud unustusehõlma vajunud mopeedi millel nimeks mini. Plaan on liikur jälle käima peale saada.
Välimus tundus täitsa ok olema. mootor küljes ja rattad all, mis sa hing veel ihkad Big Grin
Sai siis lähemalt uurima hakatud. St. peal istutud ja igast nuppe ning kange näpitud. Ka selle testi läbis mop ilusti.
Siis aga hakkas midagi kahtlast kõrva. Silindris klõbises midagi!
Silinder sai maha võetud ja viga leitud, keps pooleks ning kepsu purunemisega oli kolb ka viga saanud Sad
Kuna selline jama kohe esines kakkusime kogu mootori juppideks. Muu tundus korras olevat õnneks.
Siia foorumisse sai abi otsima tuldud, sest tekkis hulk küsimusi

kas ainult kepsu saab vahetada või on mõtekas vahetada terve väntvõll koos kepsuga!?
kui ostan uue kolvi siis kas võin kasutada olemasolevaid kolvirõngaid?

Muide, kui kellegil juhtub neid juppe (kolb, keps, väntvõll) olema ja soovib neist lahti saada andku teada. Tasu eest ikka

Gates Kirjutas:kas ainult kepsu saab vahetada või on mõtekas vahetada terve väntvõll koos kepsuga!?
kui ostan uue kolvi siis kas võin kasutada olemasolevaid kolvirõngaid?

Kodustes tingimustes ei ole kepsu võimalik väntvõlli sees vahetada, ikka koos väntvõlliga.

Kui kolvirõngad on korralikud, siis kasuta neid millise kolvi juures tahes. Loomulikult peavad nad uue kolvi juures võib-olla veidikene teistmoodi sisse töötama aga see ei ole probleem, kui algul rahulikult sõita.

Gates

Nii, asi nüüd niikaugel, et uus väntvõll, kolb ja rõngad peal
Mootor sai kokku ja siis tegime proovikäivitamise. Vändast käima saada ei õnnestunud, sidur libises Sad
Sai siis jooksu proovitud, ja käima ta läks.
Ilmnes järgmine probla. Kui natuke sõita ning selle tulemusena mootor/sidur soojaks läksid siis sidur hakkas nii jubedalt libisema. Jätsin mootori seisma mõtlesin, et kui hetke seisnud, siis sidur taheneb äkki.
Uus katse mootor käima joosta ebaõnnestus. Sidur lihtsalt ei haaku.
Mini lükkasin garaazi ja sidur juppideks. Arvutis siduri pilt lahti ja uurima, et mis viga. Aga viga pole, kõik oleks nagu õieti koos.
Kusjuures sai siis sidur uuesti kokku ja taas proovima. Nüüd oli sidur jälle jahe ja oh imet töötas.

Oskab keegi öelda, miks sidur libiseb!?
PS: sidur pole visuaalsel vaatlusel kulunud.
Oli ju üks teema foorumi mopeedide sektsioonis üleval...
Võimalikud põhjused libisemise koha pealt ka veel välja toodud - kulumine ja vedru näiteks. Liiga pingule keeratud siduritross võib ka seda teha. Ma olen lasknud siduritrossi nii lõdvaks kui kannatab (ehk käsikäigud veel ära fikseerib), lingile jääb sellega kerge loks sisse.

Loomulikult hakkab sooja mootoriga sidur edulisemalt libisema, õli viskoossus soojenedes ju kahaneb ja siduriketaste vaheline hõõrdejõud ühes sellega (süsteem ketas-õlikile-ketas). Elementaarne füüsika ;-)
Proovi uus vedru panna. Või terve uus sidur.
Vedru vahetus võib aidata tõesti, aga enne vahetust katsu käega seda vedru mis sul küljes oli ja mille paned-kas erinevust tunned. Mul oli nii, et panin täiesti uue sidurikomplekti, kuid ikka libises. Siis sai vedru ära vahetatud ja eelnevalt käega uurides (mis peal oli, oli pehmem kui see mis külge panin) ja enam ei libisenud. Smile

Gates

tänud kõigile, kes aitasid
mop sõidab ja muresid pole.
Nüüd plaan kaabeldus välja vahetada ja iluravi teha