automoto.ee foorumid

Täisversioon: Delta mootoriga abi vaja.
Teile näidatakse hetkel lihtsustatud versiooni tekstist. Vaadake täisversiooni õiges formaadis.

R1X

DELTA. V-501

Esimene küsimus oleks selline: kas see jupp on Delta mootorist...Ja kui on, siis kust.

[Pilt: junnwn2.jpg]

Teiseks, kas Delta siduril käib mingisugune väike kuul, laagriks. Sest minskil oli mingi kuul seal... aga deltal kui ma ta lahti võtsin siis nagu ei näinud mingit kuuli.

Kas see mitte ei ole see fiksaator mis hoiab käike sees? Võin ka eksida.

Kuuli ei käi nende mootorite siduris, neil on teistsugune süsteem.

R1X

aitäh

asixmer

delta mootoris ei ole täheldanud sellist juppi(e) Toungue
asixmer Kirjutas:delta mootoris ei ole täheldanud sellist juppi(e) Toungue

Sul käigud püsivad sees? Big Grin
Ma ei ole kindel ka kas see on see mida mina mõtlen, ehk keegi targem jagab oma arvamust.
peax olema jh v501m mootori käigu fiksaator

R1X

1 küsimus veel.
Kumba pidi ja mis jäjekorras see fiksaatori jupp käib sinna auku ?
Meie V501m käigufiksaator oli ilma ,,sabata", st. vedrusse mingit osa sisse ei käinud. Muidugi võidi erinevatel aegadel toota erinevaid fiksaatoreid. Nimetatud detail lükatakse sisse mootori karteri alumisel küljel asuvast kaldu puuritud avast, kooniline osa ees. Fiksaatori ava suletakse keermestatud korgiga.

V501m siduris täidab laagri ülesannet siduripoolses otsakaanes asuv pronksist puks. Kuuli seal ei käi.
Ostsin täna järeltulevale põlvele kasutatud Stella mopeedi.Sellel ei kipu käigud üldse paigal püsima.Esimene käik vajub ise sisse ja test käiku peab jalaga sees hoidma.Kas võib eeldada,et see fiksaator on puudu või katki?
Kas selle kontrollimiseks tuleb mootor pooleks võtta või saab siduri kaane alt ligi?
Minu lapsepõlves käis küll asi lihtsamalt. Tööõpetuse tunnis sai ise endale see fiksaator meisterdatud. Kestis see fiksaator nii umbes eluaja. Aga jah minu loogika kohaselt ei saa selline mehaaniline fiksaator ilma vedruta toimida sest käike vahetades peab ta ju mingi hetk järgi andma et terav ots järgmisesse pesasse pääseks.

Eelkõnelejale vastaks, et viga võib selles olla aga mure võib ka peituda karteris. Nendel mootoritel oli üleüldsegi see jalakäigu süsteem kuidagi ebakindel töömees. Käsikäigud toimisid kuidagi paremini ja ei lagunenud. Selle fiksaatori vahetamiseks/kontrollimsieks tuleb aga kummardada mopeedi alla ja mootori alt otsida üles üks polt (oli vist 8mm läbimõõduga) ning see lahti keerata. Selle poldi tagant peaksi ilmavalgele kukkuma see vedru ja fiksaator. Seal mootori all ei tohiks neid polte just palju olla aga kui muu ei aita siis silmaga mõõtes peaks see asuma kuskil käiguvahetusvõlli all.
Ma pole enam ammu (17 aastat) selliste mootorite remontimisega tegelenud .
Seetõttu võib minu järgmine küsimus olla pisut ootamatuCoolKas V501 mootori all on eraldi kork karterist õli välja laskmiseks? Ka sneid kahte asja on lihtne omavahel segamini ajada?
karteri all asub ainult 1 polt,mis tuleb lahti keerata,et karterist saad õli välja lasta.
Siin paar postitust tagasi just kinnitati,et see on selle fiksaatori poltRolleyes
Datsun Cherry Kirjutas:Siin paar postitust tagasi just kinnitati,et see on selle fiksaatori poltRolleyes

Oh jah. Tõsi, käsikäikudega mootoril on tõesti ainult üks polt mootori all, kust õli välja lasta.
Jalakäikudega mootoril on kaks: õli välja lastmis ja fiksaatori polt.

Kuna sul on minu arusaama järgi jalakäikudega mootor, siis õli saab välja lasta
esimesest, ehk siis silindri poolsest poldist. Smile
Tänud! Lähen nüüd masina kallale asja uurima.

Selgus ,et on tõesti kaks polti mootori all.Esimene asub silindri all ja meenutab mingit korki.Tagapool on üks auk,kuhu M8 polt (20mm pikk)lihtsalt ära uppus. See võibki olla õige koht? Kas see polt peaks kindlasti M8 olema?
tere

arvan kyll et see on 6ige koht Toungue
oman ise iz-i ja lugesin siit teemast seda et p6hja all peab olema fiksaatori polt, aga v6ta n2pust ei olnudgi Big Grin. Kuna eelneval mootori kokkupanemisel suutsin 2ra j2tta sellel fiksaatori, siis oli ise kah vaja see lisada, ja tuli v2lja et jupiteril see kork veohammasratta juures, aga olenematta sellest sainj t2na mootor ikkagi keskelt lahti v6etud ja sealtkaudu see fiksaator sinna lisatud.
Ja fiksaatori puudumine ei m6jutanud suurt v2ga palju k2ikude vahetamist, kuigi esimest loopis natsa v2lja. homme mootor arvatavasti kokku ja eks siis n2is ;D.
tore, kui masinal on kohe p6hja all see fiksaatori koht, hea ligi p22seda.

indrek
see sma kuulike mis su lseal vedriga oli see hoiab sul käike sees et ta sul esimest ja teist koguaeg välja ei viskaks Big Grin
Vana teema üless võetud, aga jah nüüd tean ammu kui oluline see detail on. Parem on ikka kui ta olemas ja omal kohal.