automoto.ee foorumid

Täisversioon: võrri süüde
Teile näidatakse hetkel lihtsustatud versiooni tekstist. Vaadake täisversiooni õiges formaadis.

niketrtr

Küsimus siis selline, et kas ma pean kontakti vahed panema 0,4mm siis kui kolb on ÜSS-is või 4mm all pool ÜSS-ist, keegi rääkis, et kontaktid peavad avanema 4mm enne kui kolb jõuab ÜSS-i. Olen üle poole võrri teemadest läbi lugenud, aga sellele pole veel vastust leidnud. Mootoriks on mul Д 6.

asixmer

2-3mm enne ÜSS-i
kontaktivahed pannakse paika maksimumi järgi- 0,4 mm on maksimumvahe. Maksimaalselt lahti on kontaktid siis, kui tõukur (hmmm, noh see julla, mis kontakte lahti lükkab) on nuki "harjal"

niketrtr

Aga kas see kontakti haamri küljes olev välja ulatuv osa, mis läheb vastu magneti keskel asuvat punni(see välja ulatuv osa ja see punn tagavad ka kontaktide avanemise), peab olema selle punni nuki harjal siis kui kolb on ÜSS-is või 2-3mm enne ÜSS-i, keegi rääkis kunagi, et kontaktid peavad avanema kui kolb on 2-3mm pärast ÜSS-is, siis peaks vast kontaktid puudutama nuki harja kui kolb on 2-3mm pärast ÜSS-is.

Kahtlen kas keegi aru ka sai mu jutustToungue
nu, nu Smile Mõtle nüüd ikka järele- säde tekib sel hetkel, kui kontaktid avanevad, ja avanevad nad ikka pisut varem kui nuka harjal olles. Ühesõnaga unusta ära muu teooria ja toimi järgmiselt:
1. säti tõukur nuki harjale ja reguleeri kontaktivahe õigeks.
2. keera süüteplaadi kruvid lahti nii, et saad süüteplaati liigutada (mitte liiga lõdvaks!). Nihuta süüteplaati pisut, aja mootorit ringi ja vaata millises kolvi asendis toimub süüde. Korda protseduuri kuniks süüde toimub 2-3 mm enne ÜSS.
3. Vääna kruvid kinni, kontrolli süütehetk üle ja asu kimama Big Grin
Süütehetk on d6 mootoritel 3,5 mm enne Ü.S.S
ja kontaktivahe peab olema 0.2mm

niketrtr

Tänan kõiki vastanuid, sain siis täna võrril süüte paika, ennem ei tahtnud hästi käima minna aga nüüd kõik korrasWink
teitur Kirjutas:Süütehetk on d6 mootoritel 3,5 mm enne Ü.S.S

Aga D8 mootoritel?
Peaks sama olemaWink
teitur Kirjutas:Peaks sama olemaWink
Ok tänud!
D8 mootoril on süütehetk 3,2...3,7 mm enne Ü.S.S. ja kontaktivahe 0,3...0,5 mm. Täpseks hetke seadmiseks on vaja indikaator-kella ,pirni ,patareid ja lehtkaliibreid. Täpsema töö kirjelduse leiate mõnest A.PALU raamatust.
Ishijupp Kirjutas:...:
1. säti tõukur nuki harjale ja reguleeri kontaktivahe õigeks.
2. keera süüteplaadi kruvid lahti nii, et saad süüteplaati liigutada (mitte liiga lõdvaks!). Nihuta süüteplaati pisut, aja mootorit ringi ja vaata millises kolvi asendis toimub süüde. Korda protseduuri kuniks süüde toimub 2-3 mm enne ÜSS.
3. Vääna kruvid kinni, kontrolli süütehetk üle ja asu kimama Big Grin
Võrridel siiski käib süütesättimine ja kontakti vahe paikapanek üheaegselt ehk see "õnnemäng". Kui saad kontaktid õigel ajal avanema, ei pruugi kontaktivahe õige veel olla. Kontaktide alusplaati liigutamata, kuid kontaktivahe suurendamisel toimub ka automaatselt teatud määral süütemomendi varajanemine, kuna kontaktide vasara poolt keeratakse nukkmuhvi poole, ning selle tagajärjel nukkmuhvi sile tahk hakkab ka nüüd varem vastu kontaktide vasara liugetalda puutuma, mille tulemusena kontaktid avanevad ja toimub säde. Kontaktivahe vähendamisel on puude nukkmuhvi ja haamerkontakti liugetalla vahel tiba hiljem, seega ka säde hiljem. Need toimingud on võrreldud kolvi ja seega ka nukkmuhvi ühes ja samas asendis.
See jutt on algajaile ehk segane, kuid kogenenumad saavad aru.  
Seda "õnnemängu" ongi vaja millegagi kontrollida ja seda saab teha indikaator-kella ,pirni ja kaliibritega. Saadud tulemuse põhjal saame teada kuhu poole on vaja kontaktide alusplaati liigutada ,et saada täpne ajastus ja kontaktivahe. Selline meetod võib algajate jaoks tõesti keeruline olla. Täpne süüte ajastus annab mootorile maximaalse võimsuse ,mis on võrri puhul väga oluline ,kuna võimsus niigi väike.