automoto.ee foorumid

Täisversioon: K:M72 külka raami kohta?
Teile näidatakse hetkel lihtsustatud versiooni tekstist. Vaadake täisversiooni õiges formaadis.
Milline oli M72 esimese väljalaske külka raami ehitus? On kellegil pilte jooniseid?
vaata siis sellelt millelt maha võeti joonised
http://www.wehrmachtsgespann.de/cgi-bin/...ata=bmwr75
inc Kirjutas:vaata siis sellelt millelt maha võeti joonised
http://www.wehrmachtsgespann.de/cgi-bin/...ata=bmwr75

Mina küll ei ole veendunud, et M-72 korv tehti BMW R 75 korvi koopiana. Pigem oli eeskujuks hoopis BMW R 71 ning sellegi osas on mitmed pisiasjad ehk teisiti...
inc Kirjutas:vaata siis sellelt millelt maha võeti joonised
http://www.wehrmachtsgespann.de/cgi-bin/...ata=bmwr75

VALE!

M-72 on BMW R71 täpne koopia ja R75-st ikka väga erinev.
Kõige esimeste M-72 külka raam oli jäiga rattavõlliga, aga toru üle
porilaua ei läinud, s.t. ratta võllil oli ühepunktikinnitus. Selliste korvidega
läksid esimesed ka rindele. Peagi hakati kasutama kahepunktikinnitust ja
lisati toru üle porika, sest eelmised osutusid nõrgaks ja murdusid väga kergelt. Mul on endal mõlemad tüübid olemas aga kuna pole hetkel kodumaal siis ei saa ka pilte lisada. Olen pikemat aega üritanud primitiivset M-72 ajalugu käsitlevat lehte üles panna aga ajanappuse tõttu on see siiski veel lõpetamata. Natuke aimu saad kui vaatad:
http://www.autogallery.org.ru/k/u/41m72_VVK.jpg
Seal on näha 1941.a. rindele minevad rattad, seega kõige esimesed.
Kahepunktikinnitusega raami kasutati erinevatel modifikatsioonidel kuni 1955.a. (k.a.) 1956 tuli välja M-72-M (modifitseeritud) ja seal juba kasutusel torsioon-rattavedrustus.