automoto.ee foorumid

Täisversioon: Ehitame m72
Teile näidatakse hetkel lihtsustatud versiooni tekstist. Vaadake täisversiooni õiges formaadis.
Sai taas üks risu kaela võetud, näis kas asja ka saab.
Tegu siis Dnepri tehase poolt toodetud isendiga, H rahvale kui nii võib öelda.
Sellisena ma ta siis sain [Pilt: P1010130.JPG]
Hea asi on tema juures see, et ainukesed asjad mis ei olnud originaalid olid sumbutid, leegitorud, kõik mu tuleb a.57 siis kui minu vanemd veel noored ja vallatud olid Big Grin
Peal on küll K-750 mootor kuid õige mootor koos ümarate karburaatoritega on korvi taga maas ja samuti esihark pole õige kuid need on samuti kaasa saadud.
No mis siis tehtud on. Kuna masin koosneb kahest osast(korv ja sikkel) otsustasin kõige pealt õlut juua ja järgi mõelda kas seda jama ikka oli vaja Big Grin ja alustasin siis ikkagi korvist.
Hetkel on korv laiali lammutatud pulkadeks ja taastamine käsil. Korvi torsoon vedrustus(usun et, on parem kui see kaarega varjant) mis on kõik ok, küll on ovaalseks kulunud liigendi puks mis on tehtud messingist, tundub vähemalt sedasi(tuleb teha kohaliku treialiga kaupa).
Ajahammas on ka jälje jätnud plekist osadele. Kuna masin on toodud Hiiumaalt siis oli esimene mõte, et kas sellega ka meres on käidud ja juu ikka on käidud, sest korvil põhja enam ei ole kui puust plaadi ülesse tõstsin Sad
Toonoriks saab olema ural-i korv mille osad on samad, vähemalt küna omad.
Igati asjalik projekt, polegi veel ühtegi H modifikatsiooni taastatud kujul liikumas näinud. Veljed peaksid sul olema sirge servaga (al. trumlid), mitte päris sellised nagu K-750. Kui kahvel on ka "lambajalg" siis paistab üsna hea. Märkimisväärt on orig. signaal.
Kui juppidega hätta jääd anna teada, porikad on muidugi paras peavalu sest need peaaegu alati hävinenud-keevitatud-lõigatud.
Pead mõne osava plekksepa käest nõu küsima.
Mõnede muude asjadega saaks ehk aidata kui peaks vaja olema.
Edu ja jõudu igatahes!
Vaadanud üle taas kahjustused ja taastamise võimalused tekkis mõte muretseda varuosad Hiinas toodetavalt isendilt e. Chang-Jiang.
Olen saanud ka infot et, midagi sellist tehti ka kolm aastat tagasi kuid jäi mõningate prbleemide tõttu soiku(hinnakiri oli olemas ja hinnad olla soodsad olnud Cool ).
Seega kas on siin foorumis veel huvilisi kes soovivad osasid M-72 isendile kui tekib võimalus saada Hiinast?
Minul on huvi poritiibadele, kummist detailidele, mõningad mootori osad, KALASABA SUMMUTID loomulikult.
Hetkel on asi sedasi et, on olemas link millelt saab vatuosade numbri.
Märgid ülesse lehekülje ja osa numbri ning koguse.
Alati tasub tuua hulgi, tuleb odavam.
Link osadele asub siin.http://www.chang-jiang.com/cj750/index.html
Seni püüan kätte saada uut hinnakirja.
Kellel on huvi andke teada mida kellelgi vaja PS kaudu või saatke E-mail
Hiinas liiguvad asjad mahu järgi, standard kauba maht 1 merekonteiner,
kuid miinimum pidi olema 1 m3.
Kui kellegil on juba kogemus välismaalt osade tellimisega oleks samuti hea kui jagaks kogemust!
Ma arvan, et aja ja raha kokkuhoiu mõttes on Sul lihtsam need osad Saksamaalt/Poolast tellida. Kujuta endale hetkeks ette, kui palju maksab merekonteiner varuosi.

Kui see summa käes, siis kujuta ette, milline aja/närvikulu läheb selleks, et see raha potentsiaalsete tellijate käest kätte saada. Või kui kopsakas pangaarve peab selleks olema. Ja siis veel selle konteineri Eestisse jõudmise aeg, tollimaksud ja veel mõned muud pisikesed lõbud, näiteks avastamine, et see tükk pole siiski päris see, mida Sa lootsid saada.

Ammu enne jõuab kätte Kurtna laat, kust poritiiva suurema või väiksema tõenäosusega kindlasti leiab.

Asp

Olen üritanud Hiinast osta ja täielik jama on ausalt. Vastavad iga neljanda kirjale umbes. Ütlevad siis et kõik fine, saadame jne aga kui konkreetselt tellimust olen ära saatnud on nende poolt totaalne vaikus. Sama asi juhtunud mitu erineva firmadega. Et, soovin edu...
Nu...broblema Sad paberitega jama ja segase saatuse pärast asi seisab, ja ootab varuosi... jama värk.
Kuna järgmiseks suveks peab midagi liikuma siis sai muretsetud viimased vajalikud osad teisele isendile ja seda jällegi edasi nokitsetud. Korviga oleks muidugi parem, antud isend on soolona loodud ja las ka jääb nii. Masinat on oma 3 a. nokitud, käigukast puru, mootor läbi, saab talle ju aastas anult paarkorda ligi Sad ülds on ta mul alates 1993a. viimased sõidud tegi 2002  kuni silinder otsast ära murdus, imelik värk ple värem näind.
[Pilt: ur1.JPG]
Mootor on originaal ja korda tehtud, kuna vana käigukast oli omadega läbi tuli uus vaadata ja kui juba siis miks mitte starteriga.
Starteriga käigukast sobi kokku üsna häst, komlektis olnud hooratas sobis häst. Selline KIT kokkupanek, tsipake sobitamist nipetnäpet asju ikka. Starter tahab 36Ah akut kuid peale mahub 18Ah võib saada probleemiks. Peal on uuemat tüüpi genekas 300W ehk kompenseerib, hea on see et, sai minema visata kobaka relee küljelt.
[Pilt: ur2.JPG]
Tegemist ootab veel uus elektriskeem, lülitite paigaldus, velgede tasakaalustus(üks on muna rsk tagus kannikasse pidevalt), velje laagti, natuke värviparandust.. nipet näpet nokitsemst jagub.

Oleks huvitatud sirmiga esitules, kui kellelgi on üle.
[Pilt: Img_1540-Ural-Headlight.jpg]
Omal seisab ja saab vahetada IZ tulie
[Pilt: P1010132.JPG]

Iz uuem, sees on Java spido süütelukk on tuksis
[Pilt: P1010133.JPG]

muhu paneel
[Pilt: P1010134.JPG]


Millised peakisid olema summutid M72N,
masin on toodetud arvatavasti 1957a, kas sirged nagu K-750 või siiski kalasaba?
netist leitsin pilte, peaks olema siis selline(taga tuli on teine, pisem)?
[Pilt: m72n_rest_001.jpg]
Kui kellelgi leidub anud masina esihargist midagi(korraliku) siis olen huvitatud.
Otsin ka M72 mootori kolvide, kolvi sõrmede, remont mõõtusid, mis need võik olla ja mis värviga tähistatakse, nii vanemal ajal kui tänapäeval.