automoto.ee foorumid

Täisversioon: Sapakas ei lae, milles viga?
Teile näidatakse hetkel lihtsustatud versiooni tekstist. Vaadake täisversiooni õiges formaadis.
Autoks Zaz 968M mootor 40hobuseline.

Viga selles et laadimist eitoimu, tuli põleb pidevalt ja ära eikustu.

Vahetatud on lugematuid kordi releesid, samuti olen neid ka kontrollinud, juhtmed kõik on terved ja pistikud puhtad, rihm on terve, dioodplokis viga olla eisaa sest see on kontrollitud ja vahetatud on neid kah. Mähis on samuti äravahetatud, vanamähis töötas. Harjad pole kinnijäänud, harjad korralikud.

Töö tulemus null, laadima sapakas hakanud pole...

Milles veel võib viga olla? Paluks kohe mitte postitada et vaheta genekas ära, võin ju osta uue geneka 600kroonieest aga kas siis ka hakkab laadima on omaetteküsimus . . .

Mida veel kontrollida???
Endal oli just eelmine nadal sama jama,viga oli juhtmetes mis kinnitusid releest natuke allpool mootoriruumi seinale,4tk,kruvidega.Auto oli kyll 968,ma ei tea palju seal vahet on.Kaotasin selle yhendusplaadi sealt,solmisin juhtmed omavahel kokku.Siis eemaldasin relee kaane ja surkisin natuke releekontakte seal sees,puhastasin neid ja hakkas toimima see yritus.Auto seisnud u 10a.
Jutmed ülevaadatud, releed korras.

Mida üldse kontrollida?

tamar99 Kirjutas:Jutmed ülevaadatud, releed korras.

Mida üldse kontrollida?
Mul jäi 30 hj kunagi teele sest et geneka juhtmed on tehases nii paigutatud, et need lihtsalt peavad vibratsiooniga katki hõõrduma. 40hj ei tunne nii põhjalikult
Noh,aga kui paned masina käima,eemaldad releekaane ja liigutad ise klemme seal sees,mis siis toimub?
Tee kõigepealt kindlaks, kas viga relee-regulaatoris või generaatorseadmes. Selleks võtajupp juhet, ühenda üks ots aku + klemmile, teine ots generaatori + harjale. Kui nüüd tekib laadimine, on generaator korras. Kui ei teki, on viga relee-regulaatoris. Katsetuse eelduseks on, et välised ühendusjuhtmed on korras.

cmepc

ei ole hullu
õhtul tühi aku tuppa kaasa ja laadimaSmile
mul oli endal sama jama kunagi
cmepc Kirjutas:ei ole hullu
õhtul tühi aku tuppa kaasa ja laadimaSmile
mul oli endal sama jama kunagi

Akus pole asi. Laetud mitu tundi akut ja ikka laadimine eitoimu.

Pole õrna aimugi milles viga, loobusin asjast ja teen sapperile kõva roostetõrje ja ajan ta ära garaazi . . . Ning lähimate aastate jooksul temaga tegelema eihakka, maha kah eimüü tonnieest põllurallikaks.
mina vahetasin ka iga sugu asju ära aga lõppuks oli viga selles et harjad ja relee olid läbi
Mul laadimisega selline probleem, et ainult mingi 3-4000 pöörde pealt saabub laadimine ja kui pöörded alal lasta läheb tuli jälle põlema. Harjad olid korralikud, mahahöördunud kattega juhtmed isoleerisin ka ära, kuid ikka sama jama.

Siis üks elektrik teatas mulle, et seal laadimisrelees pidid mingid klemmid vms olema, mida peab painutama/liigutama, et laadimisvool kasvaks, aga kus ja mis täpsemalt, kui palju?
klemmi vahe peab õige olema(täpselt ei mäelta palju, raamatus kirjas)
ja klemmi vahe peab ka puhas olema, viiliga vms lase üle...
Generaatori väljundpinge muutmiseks painutatakse ainult seda kõrva, mis hoiab vedru paigalseisvat otsa. Klemmide ja relee liikuvate osade painutamine pole soovitav.
relee klemme annab liigutada omajagu, kruvi auk on soonega, järelikult on ka too vast pingutamiseks v regullimiseks mõeldud