automoto.ee foorumid

Täisversioon: Võrrivõidusõit:väike ettepanek
Teile näidatakse hetkel lihtsustatud versiooni tekstist. Vaadake täisversiooni õiges formaadis.
Lugesin just hiljaaegu ühte postitust kus taheti teada et kas Deltadega võib ka võrrivõidusõidul osaleda.Ja nagu arvata oligi , oli vastus eitav.Siit siis ka minu väike ettepanek.Nimelt võiks ju tekitada ka liiga (aga võib ju ka kõrvalliiga) Delta omanikele.Neid on ju nõnda palju.Asi võiks siis põhineda Delta ORIGINAAL mootoril ja raamiosa võiks olla ju vaba(neid Delta kloone ju igasuguseid,rahval huvitav ja sõitijatel tore).
Ootaks teiepoolseid ettepanekuid ja mõtteid(et kas see oleks üldse võimalik)!Ja kui leiduks tegusaid inimesi võiks ju proovi tehaSmile!
Algselt oli ju ka võrrivõidusõidus mootor originaal, aga vaata mis sellest nüüdseks saanud on. Ja Delta mootorit on kordades lihtsam forsseerida nii, et see pealtpoolt välja ei paista. Ja küllap siis "ujuvad" ka veneaegsed kardi ja krossi mootorid välja kuskilt ning algselt heast ideest "igamehe võidusõit" kujuneb jällegi välja see, et võidab see kellel on rohkem pappi või tehnilisi võimalusi.
Aga see juhtuks alles siis kui asi oleks natuke aega juba toiminud.Selleks ajaks oleks seal juba piisavalt osalejaid ja siis saaks teha lihtsalt 2 eri klassi(stock ja mod).Seal saaks siis kõik "kõva rahakotiga" isikud sõita.Ka arvan ma et sinna küll ei tulda teisi pettusega võitma.Ja kui ikka üks ja sama inimene pidevalt võidab eks siis saab ju tekitada ka mingi kontrolli.Ja veel....võrrivõidusõit on ju nüüd ilusti toimiv...saaks ju Delta liigas kasutada samu nõkse.
Aga selleks oleks vaja ka natukene teadijamate meeste/naiste mõtteid.Kuidas seda üldse korraldada ja kas üldse korraldada?
Ja kas oleks piisavalt sõitijaid?Ja ikka tahaks teada teie arvamusi!
See, kas oleks piisavalt osalejaid, selguks ikkagi ainult nii, et tuleb võistlus korraldada, sellele piisavalt reklaami teha ja siis paistab, palju huvi on ja palju neid sõitjaid ikkagi kohale tuleb. Esimese samamoodi prooviks tehtud võrrivõidusõidul 2 aastat tagasi oli 13 osalejat stardis. Eks see stardirivi pikkus on koguaeg kõikunud 10 ja 40 vahel aga sellline 13-15 sõitjast koosnev natukene varieeruv põhituumik kujunes välja esimese 4-5 sõiduga ja on jäänud stabiilselt samaks.

Toon välja ka arutelu, miks selline võistlusklass ei "toidaks":

Eelnevaid postitusi lugedes või kohe 100% öelda, et sellisel teadmistebaasil mittemingiljuhul võistlust korraldada ega tehnilisi tingimusi ja võistlusjuhendit koostada ei saa. Ainult ideest jääb kahjuks väheks. Hakkame peale põhialustega, et sellist asja nagu "delta mootor" ei ole lihtsalt olemas. Delta on üks Lätis, Riia tehases toodetud mopeedimark, millel kasutati Leedu Vairase tehase päritolu V seeria mopeedimoootreid (v-50/501/50m/501m). Kui seda ideed edasi lahata, siis kui raamiosa vabaks lasta, ei olegi asjal nagu mittemidagi enam Deltaga pistmist. Samas ei saaks aru mingit põhjusest, miks peaks samal ajal ja samade mootoritega Lvovi tehases toodetud mopeede Verhovina-7, Karpatõ, Karpatõ-2 mitte kasutada lubama. Sealt edasi hakkab juba see, et mille poolest peaks keelatud olema viimane Š markeeringus mootor Š-62, mis on põhimõtteliselt V-50 väga ligilähedane... ja millepoolest peaks üldse ahistama kogu toodetud vanemat mootorisarja alates Š-50'st. Sellega jõuab asi välja sinnamaani, et asja saab defineerida ainult nõukogude päritolu mopeedimootoritega mopeedide võidusõiduks. Igasugune stockklass on seljuhul seinast seina valiku tõttu peaaegu võimatu... jääb üle vaid vabaklass... mis tähenadab aga kiirusvahemikku 100-120-...kmh ringrajal ja ~70kmh krossirajal. See kõik eeldab juba ka sõitjatelt oskusi, korralikke rehve, korralikku raami, vedrutust jne jne. Samuti ka proffessionaalset turvavarustust ja ka korralikku rada - st tegu saaks olema päris võidusõiduga ja igapoisikese kuuritagusest teibi ja traadituuninguga naljategemisest oleks asi juba paari esimese, kui mitte juba ka päris esimese võistlusega väga väga kaugel. Samuti eeldaks isegi elementaartasemel masina komplekteerimine minimaalselt 5K ja korraliku masina kulutused oleksid kuskil 15-25K kandis.

Põhimõtteliselt on ka säärude võidusõit muutunud rahameeste alaks. Seda eriti muidugi open klassis, kus enamik, kui mitte kõik rattad on sisuliselt käsitööna valminud mootoritega. Aga tegelikult on L-rõngad jms. jõudnud ammu juba standard klassi.
Uusi tegijaid just selle tõttu juurde ei tulegi ja ka vanad tegijad juba lahkuvad, nagu näha Smile
On kahju küll, et võrrivõidusõidu poodiumi kohad on läinud pigem "rahameeste" kätte, kuid see võidusõidu sari on ilmselt üks odavam (kui mitte odavaim) Eestis.