automoto.ee foorumid

Täisversioon: MTZ ümberehitus
Teile näidatakse hetkel lihtsustatud versiooni tekstist. Vaadake täisversiooni õiges formaadis.
Tere

Selline küsimus, et kuidas saaks MTZ 52 käivitusmootoriga ehitada ümber starterile. S.t. mis tuleb vahetada. Olen kuulnud, et see teostatav on, aga ise suht võhik.

Parimat

wilhelm
Mootorkäivitusega D-50 mootoril on minu mäletamistmõõda hooratas väiksem, kui nüüd starter käivitusmootori asemele panna, siis pendiksi hambumust ei teki. Järelikult tuleb sul hooratas vahetada. Aga kunagi sai D-240 käivitusmootori asemele küll ilma hooratast vahetamata starter otsa topitud, aga siis viiliti vist starteri kinnitusaugud piklikuks. See rats sai tehtud häda sunnil, sest Gaz-63 kapoti alla käivitusmootoriga D-240 kudagi ei klapinud.
vahetada tuleb hooratas ja mootori taga olev vaheplaat, starteriga traktori vaheplaat peaks mul kodus olemas olema ja üks hooratas on ka, aga ei tea , kumma variandi oma.
Hammaste arvu erinevus on 1 hammas!Kumba pidi- ei mäleta. Loe ära. Mul ka üks hooratas üle.Kui eelsüüteküünlaid pole , ei tasu starterit panna.
Uus starter on reduktoriga ja kiirete pööretega, kui aku on normaalne ja pump ja pihustid ka, siis läheb vabalt ilma eelsüüteküünaldeta käima.Vanatüübi starteriga on jah jama.Minuteada on MTZ-il vaid üks eelsüüteküünal sisselaskekollektoris ja sellel veel mingi leeklambi moodi asjandus juures.Kui töötab , siis on asjalik asi, kütab kisselaskekollektori soojaks enne käivitamist. Kehvema aku kahjuks koormab ära selle soojendamisega ja käivitamise hetkeks on vool kadunud.Päris uute mootoritega ei ole kursis, kuid selliseid eelsüüteküünlaid , nagu on sõiduautodel , ei ole kohanud.
Ega jutt ei käi sellisest starterist? Meil muidu selline T-40-l peal. Istus muidu ilusti peale isegi poldiaugud Sobisid. Aga tööle pole veel proovinud, vool veel vedada.
põhimõtteliselt küll selline starter, kuid T40-l on starter paremal pool servas , aga MTZ-il vasakul pool, sellest tulenevalt ka pöörlemissuund teine.MTZ-i oma peaks ka tiba võimsam olema.Kuid pildil on tõesti uut tüüpi , reduktoriga starter.MTZ-i oma tundub ka suurem olema, pilt võib muidugi natuke "valetada".
sass Kirjutas:põhimõtteliselt küll selline starter, kuid T40-l on starter paremal pool servas , aga MTZ-il vasakul pool, sellest tulenevalt ka pöörlemissuund teine
Põõrlemissuund ikka mõlemal mootoril ja starteril sama, erinevus on starterite pendiksipoolsetes otstes nn kraes millega starter kinnitub moototi külge.
uurisin garaazhis starteri jäänuseid.Ühtegi traktorit ja tervet starterit enam alles ei ole.Kihla just ei veaks,aga tundub ,et MTZ ja T-40 starterite kinnitused on identsed.Aga T40 pendiks ei lähe MTZ starteri ankruvõlli otsa.Võib-olla on erinevaid võlle olemas, aga see , mis mul on garaazhis ,igatahes ei sobi.Millegipärast on meeles ,et MTZ starterit ei saanud T40-le peale panna.Midagi oleks justkui ette jäänud või tagurpidi olnud, aga ei mäleta ka enam, traktorist olin 15 aastat tagasi.
Tere
Kui tõsisem huvi juppide vastu võin uurida, mul isa kümmekond aastat tagasi teostas starterilt ümberehituse käivitusmootorile. Ma usun et kõik vahetatud osad on tal alles.

Kõike paremat
See pildil olev starter(tšehhi oma )sobib mtz,t40,t25 traktoritele.Väga hea starter ,aga ei kannata pikalt käiata ja kui aku fekaal siis ei tasu lõksutada.Mtz 50l on 2 sorti mootoreid - ühe eelsüüteküünlaga mis asub sisselaske kollektoril ja 4 küünlaga plokikaanes.Kui ilm on külm siis ei aita ainult heast akust.Omasin käivitusmootoriga 50t .Talvel käivitus hästi kui sai kuum vesi sisse.Hetkel oman 50 ja 52 millel plokisoojendused ja 4 küünalt . Mõlemad käivtuvad talvel samuti kui 80 VÕI 82.
Oman ka seda 4 küünlaga varianti ja yht halba sõna pole öelda, käivitub imehästi. Abistava käe ulatab ka käivitusmootor.