automoto.ee foorumid

Täisversioon: Vinge 4-vedu elektri mini
Teile näidatakse hetkel lihtsustatud versiooni tekstist. Vaadake täisversiooni õiges formaadis.
http://www.pmlflightlink.com/archive/news_mini.html
Samal lehel on müüa ka rattasiseseid elektrimootoreid ja kontrollereid.
Tekkis tahtmine isegi mingi conversion car ehitada selles stiilis.
Elektriline 4-veo juhtimine tundub küll hea asjana, niiviisi saaks tegelt hea maasturi - iga ratas saab täpselt nii palju veojõudu, kui vaja.
Maasturid on igavad Smile Minu lemmik on see: Hybrid Attack.

Kui aluseks olnud kiti hind välja arvata, siis on see üsna "maalähedane" projekt.
Leidsin antud auto kohta pikema jutu ka:
http://www.hybridcar.com/news/in-the-new...y-qed.html
Tundub, et tegemist on ülimalt perspektiivse tehnoloogiaga, loetlegem eeliseid:
- veojõud genereeritakse minimaalsete vaheltkadudega - otse rattas.
- elektrooniline veojõu- ja pidurdusõu kontroll igale rattale eraldi
- auto on odavam toota - lugege kokku komponendid, mis säärase hübriidauto puhul ära jäävad: pidurid, veovõllid, ülekandemehhanism jne.
- piiramatud seadistamisvõimalused.

Ise lisaks siia juurde veel paar asja, mis endal kohe pähe kargasid:
- mootori võiks ühildada valuveljega, liikuv rootor oleks valuvelje siseküljel ja keskel oleks staator ehk siis mähiste osa.
- generaatorina võiks kasutada lineaarset sisepõlemismootorit, milles kütuse põlemise energia ei muundata mitte väntvõlli pöörlemiseks vaid kolbide edasi-tagasi liikumine muudetaks otse elektrienergiaks (näide:http://www.freepistonpower.com/fp3.htm)
Hõuli gaad, "The MINI QED Electric Hybrid as it is aptly named; is game up for hybrid naysayer's, delivering sprinter performance the Mini QED Hybrid goes 0 – 60mph in 4.5sec, while offering super car speeds of up to 150mph."

[Pilt: love.gif] [Pilt: love.gif] [Pilt: love.gif]
eksperimentaalselt muidugi väga huvitav, aga praktiliselt tekib kohe mitu küsimust:
esiteks kaitse ilmastiku eest:
kui mootor ja juhtelektroonika paiknevad kõige lähemas kontaktis sodi ja niiskusega - ehk põhja all - siis peab liikuvate osade isolatsioon liikumatute suhtes ikka väga hea olema. Antud lahenduses tundub rootori-staatori vaheline puutepind olevat kogu trumli ulatuses - sellise läbimõõduga hõõrdpinna kaitse ei saa olla liiga tõhus ja vastupidav isegi tänapäeva tehnoloogia puhul.
Arvan, et samal põhjusel pole ka ühendatud rootorit valuvelje endaga.

teiseks, jõuallika mass:
on öeldud et antud mootori mass 24kg on vähemalt 10-20x kergem teistest analoogsetest. Kõva sõna, kuigi raske uskuda, et mõni selline mootor peaks 480kg kaaluma. Aga isegi 24kg vs. 100kg on suur võit, kui rääkida ratta/telje/veermiku vedrustamata massist, mis juhitavuse, sõidumugavuse ja vedrustusdetailide kestvuse huvides  peaks olema minimaalne. Kuna antud juhul tundub lahendus liiga ideaalne - vedrustamata massi kasv võrreldes tavaautoga vaid 1,5kg, siis peab kusagil mingi konks olema Smile tõenäoliselt on see hind...

Lineaarmootorisse väga ei viitsi süveneda, lahmin kohe ebakonstruktiivse kriitikaga Big Grin Idee tundub olevat mitte just liiga tõhus ja revolutsiooniline, sest mehhaaniline liikumine on ju ikkagi alles jäänud ja sellestki on säilinud paraku just lineaarliikumise osa (ebaefektiivsem võrreldes pöördliikumisega).
Kuigi jah, traditsioonilise sisepõlemismootori kasuteguri põhiprobleem on lineaarliikumise muundamine pöördliikumiseks, millega kaasnevad hõõrdekaod (suuremad kui ainult lineaarliikumisel või ainult pöördliikumisel).
Ma seda nitty-grittyt niiväga hästi ei jaga, aga vaadake ka Tesla Motorsi toodangut, seal on lähenemine minu arust palju realistlikum, lisaks on nad saanud hakkama seeriatootega (mis müüb mühinal), mitte ainult eksperimetaalsõidukiga.