automoto.ee foorumid

Täisversioon: Jawa elektriga probleem
Teile näidatakse hetkel lihtsustatud versiooni tekstist. Vaadake täisversiooni õiges formaadis.
Eile ilmnes siis selline asi, et süüdet enam ei ole ja aku oleks nagu tühi. Okei panin siis aku laadima, kuid ikkagi sama jama. Panin siis akulaadija otsad otse aku peale... siis hakkas midagi klõbisema, kuid tuli ka süüde. Niisiis hakkasin vaatam misasi see klõbiseb. Jõudsin järeldusele, et see on laadimisrelee(must karbike) ning genekast tulev kollane juhe mis sinna sisse läheb teebki seda häält. No sellesmõttes, et kui see ära võtta siis relee enam ei häälitse. Mõtlesin, et võtaks selle musta karbi lahti, kuid ei jaga välja kuidas seda lahti üldse tehakse???? On keegi sama kogemusega või oskab mingit nõu anda?

Jutt siis ikka 638 -st.
Mul oli ka selle karbiga jama kunagi,uut polnud kuskilt võtta hetkel ning sai see üldse ära võetud ning sõitis küll.Millegipärast on meelde jäänud et see relee lülitas armatuurituld põlema ja laadimine kadus.Kui vahelt ära võtsin siis tuli laadimine tagasi aga tuli muidugi ei põlenud ka süüde sees seisva mootoriga.Lihtsalt laadimist kontrollida saab nii et töötava mootori ja tuledega pöörded maas on tuli tuhmim,siis annad gaasi ja kui lamp hakkab normaalselt põlema peaks ka aku laadimine olema. Mul oli see jama 20 aastat tagasi ning täpselt muidugi ei mäleta kõike,kui on mõni tuttav elektrimees võiks muidugi sellele näidata.
See väike must karp ongi laadimistuld kustutav relee. Midagi rohkemat ta ei tee. Laadimist ennast mõjutavad alaldi ja pinge regulaator(suurem hall karp).
Leidsin oma vana teema üles. Ning on tekkinud uus probleem mis on siiski seoses elektriga. Nimelt masin ei lae enam. Juhtmetes viga ei ennustaks, sest see sai täies komplektis uus pandud ning mitu korda üle kontrollitud.
Releeregulaatori võtsin lahti, jootsin klemmid uuesti - kahtlustades kümljoodet. Ei oska kuidagi kontrollida ka selle töökorda. Siis võtsin ka dioodsilla lahti (kui seda nii nimetada võib). Kui ma ei eksi siis see peaks generaatorisse ergutusvoolu saatma. Täis laetud akuga saadab ta X,Y,Z klemmide pealt 0-1V pinget. Mai tea tegelikult palju sealt minema peab sinna voolu. Või kas see süsteem üleüldse töötab nii. Harjade pealt tuleb käiva mootoriga absoluutselt 0V.

Oskab keegi aidata? Enda mõistus on otsas.
Ma lahendasin selle prooblemi uute reeletega.Releeregulaatorit saab kontrollida nii,pane süüde sisse ja pane pirni + alla harjade jurde olevale klemmile DF ja - kerre,kui pirn põlema läheb siis geneks saab ergutus voolu.Aga kui ei hakka siis on mingi muu viga.Ise panin lada 21011 reele ja genekast võtsin dioodsilla.