automoto.ee foorumid

Täisversioon: Gaz 12 Zim troopikaversioon
Teile näidatakse hetkel lihtsustatud versiooni tekstist. Vaadake täisversiooni õiges formaadis.
Õnnestus oma käega katsuda üht väidetavalt troopikaversiooni ZIM-i mille
iseloomulikud erisused tava-ZIMIst olid alumiiniumivärvi armatuurlaud (s.o. armatuurlaud ilma aaderduseta) ja iseloomulikud õhuvõtuavad kapotikaanes http://www.album.ee/?o=292244559.
Mootor oli masinal forsseeritud gaz 51 ehk gaz 52 nagu peab, kuid õhufilter pärines GAZ 51-lt, omanik ei teadnud kas oli see omalooming või tehases paigaldatud,  originaalsete agregaatidena olid masinal hüdromuhv ja Zim/Pobi käigukast pika vedava võlliga.
Kipun kahtlema kas auto on troopikamaades sõitnud- minu teada monteeriti soojades maades Zimidelt just hüdromuhvid maha, kuna need kippusid palavaga ülekuumenema ja turbiiniõli pihkama, samuti ei võimaldanud hüdromuhv mootoriga pidurdamist mis on pidurite säästmiseks mägiteedel väga tähtis..
Kas on ehk keegi veel  midagi kuulnud Zim troopikaversioonist?
Lp. Eberhard, olen näinud n.n. GAZ-21 "troopikaversioon", võin öelda et midagi erilist seal küll ei olnud, ei mäleta isegi milles see seisnes, midagi soojendusega seoses. Ma üldse kaldun arvata et tegemist oli pigem omaalgatusliku aretisega.
Üldiselt, teades vene tehaste viha stantsite vahetamise-töötlemise suhtes, kahtlen ka "lõpuste" originaalses päritolus.
Zim-ist otseselt andmeid pole, ometigi olen näinud selliseid õhuvõtu loominguid Soomes olevatel nõukogude autodel. Minu GAZ 22-l on tagumise akna tuulutuseks tehtud Soomes eraldi "lõpused". Pildil olevas kapoti avast on vast pigem kasu mootoriruumis tekkiva sooja õhu puhumisel klaasile ja kojamehele kui, et õhu sisse imemiseks.
Hõbedaseid aknaservi olen näinud ühel kolmanda seeria Pobil ja need tundusid liigagi hästi tehtud, et olla omalooming, see muidugi ei kinnita midagi, sest häid meistreid on ka rahva seas. Igastahes oli see säbruline hall värv sama, mis oli kõikvõimalikel sama ajastu kassaaparaatidel, poekaaludel ja jumal teab millel veel.
Lõunaosariikide Volgadele paigaldati tehases aga nelja labaga ventilaatori asemele suuremad, veokate omad, millel labade arvu ei saanud vähendada, nagu tava versioonil. Siinse kandi Volgadel tuli külmaks talveks kaks laba ära võtta.
denis23 Kirjutas:Lp. Eberhard, olen näinud n.n. GAZ-21 "troopikaversioon", võin öelda et midagi erilist seal küll ei olnud, ei mäleta isegi milles see seisnes, midagi soojendusega seoses. Ma üldse kaldun arvata et tegemist oli pigem omaalgatusliku aretisega.
Üldiselt, teades vene tehaste viha stantsite vahetamise-töötlemise suhtes, kahtlen ka "lõpuste" originaalses päritolus.

Selliste "lõpuste " stantsimiseks ei ole vaja uut kapotistantsi valmistada vaid piisab kereosa järeltöötluseks üsna tavalisest stantsimisseadmest. Muidugi, vabalt võis ka "diiler" kuskil Kairos neid "lõpuseid" kapoti sisse vermida.
Olen näinud fotosid  Gaz 21-st mille väljanägemine on muudetud troopiliseks tuulekaasi ülaosasse kinnitatud laiaääreline päikesesirmiga.
 
Olen näinud 3-4 GAZ-21 Yemeni pealinna fotodel (kaasaegsed, suurepärase resolutsiooniga)
Eristatavad on parempoolse rooliga. Töötavad taksos siiamani. Ei ole mingeid väliseid erinevusi. Valget värvi kõik.
Kahjuks ei mäleta ,mis aasta ZA RULJOMis oli ka juttu neist parempoolse rooliga GAZ 21 dest.Palju neid üldse walmistati ja kuhu neid eksporditi?Kadun arvama ,et need läksid vaid SSSR il sõbralikesse Aafrika ja Lähis -Ida riikidesse.Või ka siis GB sse?
GB-sse läksid ma arvan vähesed, aga arvan et ka kindlasti Aafrika ja Aasia riikidesse.
Oleks muidugi tore kui näeks neid Yemeni? Volgade pilte ka foorumis.