automoto.ee foorumid

Täisversioon: D8 magneetode erinevused
Teile näidatakse hetkel lihtsustatud versiooni tekstist. Vaadake täisversiooni õiges formaadis.
Kas võib esineda erinevusi D8 mootori magneeto tulede mähiste osas ehk kas võib olla, et osad D8 magneetod on mähitud 6V pingele ja osad 12V pingele? Varemalt oli mu D8E magneeto tulede väljund ühendatud otse 12V pirnidele ja kõik toimis. Teatud asjaoludel, taastamise käigus, pidin mootoril magneeto välja vahetama. Ostsin kloostrimetsa poest tuttuue, sain mootori ilusti toimima, kuid kui endise tulede ahela ühendan magneetole, siis hakkas mootor plärtsuma ja paukuma ning tule pirnide niidid hõõgusid ainult punakalt. Mõõtes sain magneeto pingeks täispööretel ca 6V alalispinget või kui vahelduvvoolu skaalale lülisin, siis ca 12V tuuri. Samas nii palju kui mina tean, on D8 magneeto tulede mähises diood (mida oommeetriga mõõtes ka tõdeda võib), mis peaks poolperioodalaldina toimima, ehk väljuv pinge peaks olema siiski "pulseeriv alalispinge". Kas võib olla, et uues magneeto mähises on diood saanud tagurpidi, ehk tuledele juhitakse vale poolperiood pingest? Olen veidi võrrindusest kaugeks jäänud, äkki keegi teadjam oskab nõustada või öelda, mis viga?
D8E on 12V pingel, tavaline D8 tüüpilisel 6V pingel.
Jah seal peab olema diood, mis võtab sellel osal ajast ära voolu kui sädemeks vaja ei ole. Muidugi ka õiget pidi. Kunagi kui võrrindusega sai tegeletud tegin võrrile üldse akusüsteemi peale, mida võrri süsteem täitis laadimisega. Tagatule tegin ledidele ja siis sai alles korralikult pimedas sõita.
Njah, ju siis on mu D8E-le sattunud D8 6V magneeto. Poes vaatasin lihtsalt, et on mõlemad madalpinge mähised, väliselt sarnane ja kõik.Sad Nüüd siis pean kas uue D8E-le kuuluva 12V magneeto leidma (kui kellelgi on pakkuda, olen huvitatud), üle minema 6V pirnidele (kui neid liigub, pole kursis) või siis võtma oma vana magneeto ja selle uuesti mähkima (seismisest ja kondensist oli mähis kahjustada saanud). Tahaks siiski seda mootorid sellisena, nagu ta kunagi uuena ostes oli.
Veel üks nüanss. Kas on võimalik kuidagi teha vahet D8 ->6V ja D8E ->12V madalpinge magneetodel, kui poes peaks mõnda kohtama?

Ette tänades,
Priit
praud Kirjutas:Njah, ju siis on mu D8E-le sattunud D8 6V magneeto. Poes vaatasin lihtsalt, et on mõlemad madalpinge mähised, väliselt sarnane ja kõik.Sad

D8 mähist ei ole olemas - d8 kasutab d6 sama sisese kõrgepingemähisega elektriosa. Kahe eraldi madalpingemähisega ja välise süütepooliga on d8e omad. Äkki vahetasid ühendades kogemata omavahel süütemähise ja tulemähise otsad ära.
Lisaks veel see, et diood oli süütesüsteems vajalik vaid sisese süütepooliga masinal, et jagada vahelduvvoolu polaarsused süüte ja tule vahel, kahe eraldi sõltumatu madalpingemähise puhul ei ole see enam kuidagi põhjendatud ega vajalik ja tõenäoliselt ka ei kasutata poole voolu metsalaskmist vaid ikka toidetaks etulesid normaalse vahelduvvooluga. Samuti ei saa d8e'l tulede külgeühendamine mittekuidagi mõjutada mootri tööd ega põhjustada mingit paukumist jne - tegu on kahe sõltumatu elektriahelaga.
Ei, süüte- ja tulemähise otsi ei vahetanud ära, neil on eri suurusega klemmid otstes.
Ei, tegemist ei ole kahe erineva elektriahelaga. D8E magneeto on sisuliselt autotrafo - välise süütepooli ja kontaktide jaoks on tehtud lihtsalt väljavõte nö. tulede mähise alguse otsast. Seega saab tulede ahela liigne koormamine vabalt põhjustada pinge langemise süütepooli primaarahela tarbeks. Lammutasin oma vana magneeto lahti ja nii see on, samuti on sees ka dioodid või koguni stabilitron, igatahes kaks jadamisi dioodi moodi komponenti seal on, pole veel jõudnud mõõta neid, siis teaks öelda, millega tegu. Aga ikkagi hetkel ei plahvata, milles asi...kui välja peaks kindlasti tulema 12V, miks siis tuled mitte ei sütti, kui ennem, eelmise magneetoga nad töötasid...
[attachment=23967][attachment=23968]

Selline näeb välja D8E magneeto tulede väljundi kontakplokk koos dioodidega, mis asub mähist katva isolatsioon-riide all. Ehk siis mähise vahelduvpinge läbib kahte jadamisi dioodi (ilmselt lisa pingelangu tekitamiseks), nii et tulede väljundile tuleb positiivne poolperiood, ehk +12V.
Üks mõte, mis vahepeal tekkis, puudutab kondensaatorit. See on veel vahetamata, sädelust pole küll märgata kontaktide vahel, aga... Ehk on niiskus ja aeg tollele liiga teinud.

Priit
Sain tuled tööle. Põhjus oli kontakte lahutava nuka kinnituses, oli teine kuidagi veidi vildaki ilmselt jäänud, mille tõttu ei olnud kontaktid avatud enamuse pöörde ulatuses - ainult nuka sälgu ulatuses peavad kontakid tegelikult koos olema. Töötas mootor seetõttu, kuna nii kaua olid kontakid siiski avatud, et magnet sädeme tarbeks jõudis voolu tekitada, kuid kohe peale seda nad ka sulgusid, mis sisuliselt lühistas edaspidi magneeto poolt tekitatava voolu. 6V näitas tester seetõttu, et ilmselt poolel teekonnal see lühistamine ka juhtus. Selguse tõi mootorisse uue väntvõlli (kepsulaager läbi) panemine ja ju siis istusid detailid kuidagi paremini kokku, nii et kontaktid olid nüüd pidevalt avatud, kuni lohuni/sälguni. Eelmisest vända laagrite vahetamisest jäi miskit veidi halvasti, siis juba märkasin, et kontaktid vahetult peale nende avanemist üsna pea ka sulgusid. Kuna pole vähemalt 10 aastad võrridega tegemist teinud, ei osanud kohe arvatagi, kuidas asjad peaksid olema. Esimene pimedas sõit ka tehtud Smile

P.S. Ostsin kloostrimetsa poest uued kolvirõngad, mille luku pilu silindrisse pannes oli ca 1,5mm või isegi rohkem! Hea, et tartu turu jalgratta poest ka sai rõngaid ostetud igaks juhuks (seal poole odavamad), mis istusid ideaalselt silindrisse. 25 vs 12 EEK/tk, kuid kvaliteet pöördvõrdeline. Rõnga paksus oli ka kuidagi varieeruv neil õnnetutel, kui tähelepanelikumalt neid vaatlesin.

Priit
ma olen sama tähele pannud nii võrri, kui ka mopeedi kolvi rõngaste suhtes ,et nende paksus kõigub erinevatest pooditest ostmisel umbes 2mm sees.
mis värk on nendega? kas keegi oskab öelda, mis siis võrri kolvi rõngaste õiged möödud peaksid olema.