automoto.ee foorumid

Täisversioon: Kust osta nõuka aegseid polte ja mutreid?
Teile näidatakse hetkel lihtsustatud versiooni tekstist. Vaadake täisversiooni õiges formaadis.
Hakkan ühte vana nõukogudeaegset masinat võimalikult algupärasel kujul taastama, seega oleks huvitatud antud perioodil toodetud mutritest, seibidest, poltidest jne.
Smile Kas see enam liig ei ole? Ma saaks veel aru, kui need välja paistaks, kuid palju neid autol ikka sulle otsa vahivad? Ja mutril/seibil pole üldse välimusest tuvastada, mis ajast ta on...
sellised firmad nagu Vara Realiseerimiskeskus abiks.
http://www.vrpluss.ee/
gryynwald Kirjutas:Hakkan ühte vana nõukogudeaegset masinat võimalikult algupärasel kujul taastama, seega oleks huvitatud antud perioodil toodetud mutritest, seibidest, poltidest jne.

Soovitan lammutada nõukaaegseid isendeid vanarauaplatsidel, emeksites tm. Ja noolida vanu kolhoositöökodde jääke, vanapapide kuure/garaaže jms.

Mul on endal kümneid kaste niiviisi saadud "mudruga".

Ja ku mingit polti polegi vana saada, siis saab ju alati supermoodsal poldil tugevusklassi kirjad jm maha käiata/lihvida, et asi autentne (st auto valmimisaasta kohane) välja näeb. Olen ka nii teinud. Loomulikult on rõve näha nt muidu autentse Pobeda kapoti "läänekeelsete" tugevusklassikirjadega polte, vedruseibide asemel isekontreeruvaid mutreid jms jms...
valdo Kirjutas:Loomulikult on rõve näha nt muidu autentse Pobeda kapoti "läänekeelsete" tugevusklassikirjadega polte, vedruseibide asemel isekontreeruvaid mutreid jms jms...

Väga õige märkus Valdo poolt! Olen mõnel taastatud Pobil/Zimil/Volgal esmajoones üle vaadanud milliste kruvidega on kinnitatud tulevõrud, lävepakukaitsed jm detailid. Kui on näha, et need kruvid on kuskilt Kaare teelt kipsikruvide letist võetud, siis on mul küll tuju kõvasti kannatada saanud-just paljude pisidetailide autentsus teebki taastatud asjast nauditava objekti.
Muide, kust leida neljakandilisi mutreid?
Tänapäevased nelikantmutrid (elektritsingitud) on täiesti olemas. DIN557, mõõdud M8, M10 ja M20. Nelikant keevitusmutrid DIN928, mõõdud M6 ja M8.
eberhard Kirjutas:Muide, kust leida neljakandilisi mutreid?

Sain oma liikurite (Pobi, Volga, 51) jaoks M8 vastavakujulisi mutreid ühe kolhoosi laojääkidest piisavas koguses. Lisaks olen kõikidelt utiili minevatelt kereplekkidelt sinna "pesakeste" sisse keevitatud nelikantmutrid enne Kuuskoski rõõmustamist relakaga eemaldanud.

Tegelikult olen ka realiseerimiskeskustest vahel mõned karbi-/kastitäied mutreid/polte/seibe/kruvisid ostnud.

Ainult üks kord - parkiruumi riiulikinnituste restraureerimisel - tuli mul kuus M6 nelikantmutrit ise valmistada lehtterasetükist puuri ja keermelõikaja abil. Siis mul juhtumisi neid kusagil varuks ei olnud... kahjuks.
Minu vanaisal on küll garaazis igasugu veneaegseid kinnitusdetaile. Vaata äkki on sinu vanaisal ka. Ehk siis pöördu nõukaaegsete kõvade automeeste poole, kes praegu pensionil. Neil kuurid, garaazid keldrid mutreid täis
Kui mu vanaisa veel elas siis ta ütles: "Alati tuleb ülejäävad poldid/mutrid alles hoida, sest kui vaja siis pole võtta kuskilt." Selle tarkusetera järgi talitades olen nüüd vist eluks-ajaks poltide/mutritega kindlustatud.
Nõukogude aegseid polte ja mutreid saab tänasel päeval laias assordimendis näiteks Inglismaalt:

http://www.vintagecarparts.co.uk/en/list...d+washers/