automoto.ee foorumid

Täisversioon: d5 väntvõll
Teile näidatakse hetkel lihtsustatud versiooni tekstist. Vaadake täisversiooni õiges formaadis.
võtsin lahti d5 mootori eesmärgiga vahetada laagrid. väntvõlli siduripoolse külje laager oli läbi, süüte poolne näis korras olevat. aga kepsulaager läbi... enne kui ma suvel võrri elustama hakkasin, siis keps ei liikunudki kuid peale diisliga ujutamist ja nõka-nõka töötlemist hakkas käima. igastahes on lõtk sees ja uut väntvõlli vaja. Seega:
Kas kuskil poes müüakse uut D5 väntvõlli??
Ehk keegi teadjam teab kepsu laagri koodi, saab ehk vahetada. On need kepsulaagrid üle mootori tüüpide sarnased üldse? Niisama lihtne see ka pole, väntvõlli pooled peab ilusti tsentrisse tagasi saama hiljem. Endal sama asi ilmselt vaja läbida, sest taastatud mootoris oli kepsu laager rooste poolt kahjustatud, oli kergelt kinni, sai lahti leotatud (jäi ainukesena vahetamata), nüüd mootori hääles mingi tirin-kõrin sees.

Priit
praud Kirjutas:Ehk keegi teadjam teab kepsu laagri koodi, saab ehk vahetada. On need kepsulaagrid üle mootori tüüpide sarnased üldse? Niisama lihtne see ka pole, väntvõlli pooled peab ilusti tsentrisse tagasi saama hiljem. Endal sama asi ilmselt vaja läbida, sest taastatud mootoris oli kepsu laager rooste poolt kahjustatud, oli kergelt kinni, sai lahti leotatud (jäi ainukesena vahetamata), nüüd mootori hääles mingi tirin-kõrin sees.

Loomulikult saab neid vahetada, aga ma kardan, et seeriatootmises ning ülimassilistes kogustes valmistatud D5 mootori töökorras väntvõll maksab ikka PALJU vähem, kui selline kepsulaagri restaureerimine. Kasvõi põskede kokkupressimine/rihtimine vajab ülitäpseid eripinke ning suurte kogemustega meistreid. Kardan, et alla mõne tuhande ei hakka lihtsalt keegi sellist mahukat tööd ette võtma...

Iseasi kui oleks tegemist mingi eksootilise isendi väntvõlliga, nt miski 1930ndate aastate haruldase abimootoriga, mida alles vaid mõni...
Võrrivõidusõitjad neid paljud vahetanud ka kodusel teel. Samuti on tehtud ka kepsuvahetusi koos tänapäevase kõrgeid pöördeid kannatava  hõbetatud separaatoriga nõellaagriga kepsu vastu. Piisavalt tasakaalu on pisikese pusimisega küll saadud, et 10000rpm juures veel arvestatavat vibrat ei ole... stockmootori max 4500rpm jaoks peaks see tunduvalt lihtsam olema. Kui ei eksi väga, siis doonoriks sobis täpselt mingi Piaggio Ciao racingkeps, samuti on eritellimusel valmistatud võrrimootorile sobivaid ühe kõvakroomitud L-rõngaga kolbe-rõngaid nii 38mm standardmõõdule kui ka 39mm remontmõõtu puurimiseks. Nende osade iga detaili hinnaklass ületab küll kahjuks keskmise, poisikeste omavaheliste külapealsõidu komplektsete võrride kauplemishinda (näiteks kolb maksab  43euri)... aga kui tahtmist ja viitisimist ja finantsvõimalust  on...
Noh, eks ole mahukamaidki töid, kui selle ühe laagri vahetus. Kunagi sai seda isegi tehtud, kui teema oli päevakorraline ja ülioluline Smile. Treipingis sai siis kontrollitud, et oleks vända pooled tsentris. Mikromeetri täpsusega kokku ilmselt ei saanud, küll aga võrri tolerantside suhtes piisavalt - sõitis, kuni tolle ajalugu meie peres lõppes.
Sõltub, kui palju selline laager maksab. Uue väntvõlli hind on ilmselt 500-600 krooni tuuris, kuskilt jäi silma.

Priit
Olen vahetanud K-750 kepsulaagrit ja seda samuti "põlve otsas" ning väga hea sai. Minu jaoks aga arusaamatu väide, et pole D5 väntvõlli võtta- mu meelest neid ju lausa lademetes veel ja saab muidu eest!
Sõitsin täna kloostrimetsa poest läbi ja huvi pärast uurisin, palju uus väntvõll maksab. Nii D6 kui D8 võllid on saadaval (10 ja 12 mm magneeto magneti avale), 525-e tugriku eest. Parasjagu raha. D5-e jaoks küll kasutu info.

Priit
Võib ju treipinki visata ja väiksemaks treida otsa?
Kui peaks kloostrimetsa poest D6 või D8 väntvõlli ostmiseks minema, siis tasuks ennem kepsulaagrit käes proovida. Ma proovisin 3-4 ennem läbi, kui leidsin korraliku, mis vabalt ja lõtkumata liikus. Ühel uuel keps lausa jäi kinni...

Kas D4/D5 jaoks D6 või D8 väntvõlli magneti otsa diameetris väiksemaks treides ei tule M6 sisekeere vastu? D4/D5 nuka kruvi on vast mingi M4 või M5?
ma täna keldris leiutasin ja avastasin, et minu D5 väntvõll on pikem (laiem) kui D4 väntvõll- kohe ligi pool sentimeetrit on vahe. sama jama on sidurivõllidega. ehk siis nad ei sobi ju asendamiseks teine-teisele!?
nüüd võiks see hetk olla, kus keegi ütleb, et 'tüng, kõik teadsid seda juba ammu'. kas mul on mingi imelik d4 siis või ongi see nii, et d4 ja d5 väntvõllid pole samas mõõdus???
riivo Kirjutas:d4 ja d5 väntvõllid pole samas mõõdus???

Homme võin minna ja mõõteriistad peale visata erinevatele karteritele, väntadele ja sidurivõllidele... aga kui mälu ei peta, siis d4 on "lühematega". Lisaks muidugi siis veel juurde d4 sisselaskekanali väiksem mõõt ja kruvidega hoorattad.
muide, täna sain veel ühe tünga osaliseks... näib, et d5 süütepoolne sidurikate (lülitiga) ei sobi d4 peale. õige pisut teises kohas on poldiaugud Smile nagu meelega oleks kohe tehtud nii, et ei saaks ühelt mootorilt teisele asju panna.
Riivo, ega sa ei tahaks kaupa teha D4 või D5 juppidega? Taastan oma vanurit ja seal peaks D5 mootor peal olema. Seni ühe D5 luukere olen leidnud, aga puudu igasugu pisividinaid sinna juurde, nagu kaaned, süüte osas kontakid jms.
ühesõnaga. ma millegipärast ei saa osta-müü rubriigis vastata. Minul on uuema tüübi d4 (lipuga) ning minu valduses oleva d5 kaas ei lähe sellele peale.
D4 > D5 muutus sidurikaane tagumise-ülemise kinnituskruvi asukoht ~5mm, esimeste kruvide asukoht ja vahe on sama.
D5 > D6 suurenes esimeste kruvide vahe.

Lisaks veel D4>D5, mis esmaselt meelde tulevad
D4 on väntvõlli põsed kinnitatud kruvidega, D5 keevitatud
D5 mootor ja sellega koos ka väntvõll ja sidurivõll on veidikene laiemad.
D4 silinder on sileda jalaga, D5 sammuga.
D5 karburaatori mõõt ja karteri sisselaskekanali mõõt on suurem kui D4
D4 surveaste on 5,5 , D5 oma 6
D4 kolvisõrm on umne, D5 oma "toru"
D4 on otsehambuvusega peaülekanne, D5 kaldhammastega (mingi imeväike einevus ka ülekandesuhtes kuna hammaste arv ei lange täpselt kokku),
D4 siduri tõukevarras on mitme pisikese, D5 oma 1 suure vahekuuliga.
D4 võib leida osadel lukuga kolvirõngaid, D5 peaks neist loobutud olema.
D4 kontaktid on "kaheosalised", D5 omad "ühes tükis".
D4 mootorikinnitusklambrid on siledad, D5 omad äärerandiga.
Hilisematel D5 mootoritel juba eraldiasetseva silindripeaga silinder. Seljuhul mootor markeeringus D5M. (karteril M ei kajastunud).
Kui D4/D5 juppe on üle, siis võib pakkuda sellel aadressil: praud3@yahoo.com
Aga üldiselt vaheta see kepsu laager ära D5-l, otsi laagrimüüjatelt analoog, saab suure tõenäosusega parem kui originaal. Isiklikult lähen kindlasti seda teed, kui komplekti D5-e kokku saan, hetkel pole veel kepsulaagrit otsimas käinud. Oleneb ka muidugi millist eesmärki su tegevus kannab - teadmine, et liikuri süda on korralikult koostatud, maksab ka midagi. Vaevalt, et sa homme sellega tööle pead minema, nii et aega peaks ka olema Wink
D5-e väntvõlle ja muid juppe lademetes vedelemas küll ei tea, nagu eelkõnelejad on siin väitnud. Seni olen ainult suht risu algmaterjali kohanud. Kes otsib, see muidugi leiab, aga ju ma siis pole piisavalt otsinud Smile