automoto.ee foorumid

Täisversioon: Käisin vaatamast I seeria GAZ-21
Teile näidatakse hetkel lihtsustatud versiooni tekstist. Vaadake täisversiooni õiges formaadis.
Lehti: 1 2
Käisin vaatamast I seeria Volga mis siin on müügis:

http://forum.automoto.ee/showthread.php?tid=17468


Kuna sõit sinna Tallinnast ja tagasi on üle 120 km, siis natukene valgustan potentsiaalseid huvilisi. Kommentaare hinna/kvaliteedi suhe kohta ei anna. Arvan et omanik mu peale ei solvu, kuna kirjutan üsna objektiivselt.

Tegemist on siis I seeria, ehk "viisnurgaga" Volgaga, halli värvi, aastast 1958. Seerianumber midagi 27XXX, ehk viimaste seas, kui ma ei eksi.
Auto on tõepoolest praktiliselt 100% originaal ja ning hinnanguliselt, peaaegu 100% komplektne (kuigi salong on demonteeritud).
Seisnud üle pika aega puidukuuris (arvan et vähemalt 15 aastat kui mitte rohkem). Selle aja jooksul auto ei liikunud.

Seisukord on järgmine:
Kere seisukord on normaalne, esineb roostet, kuid läbivat roostet pole näinud.  Kriitilistel osadel (tagumiste rattakoopade ääred näiteks)roostekahjustused on suuremad, kuid siiski metall on alles.
Üldiselt, kere on sirge ning ei ole amatöörlikult keevitatud-pahteldatud, s.t. originaalses konditsioonis.
Uksed käivad ilusti kinni jne.
Värv on tuhmunud ja rohkesti defektidega, kuid praktiliselt 100% alles.
Vist originaal.
Arvan, et kere on võimalik taastada kui kõik 100% lahti võtta ja puhastada.
- Kroomosad on kõik olemas v.a. viisnurk, vajavad 90% kroomimist
- põder on olemas, originaal, ainult üks jalg murtud. Põdra alus on originaal.
- Salong: olemas ideaalsed I seeria istmed (hoiti eraldi) ja uksepostrid (kile all) . Samuti vähemalt tagumine põrandavaip (ideaalne), omaniku sõnul olemas ka teised vaipad (ise pole näinud) Samuti on olemas B-pillarite polstrid ja originaal katus (mõlemad on väga heas korras). Rool on hävinud peaaegu täiesti. Raadio ja nupud on ok.

- keskmääresüsteem on säilinud osaliselt (survepaak)
- tagumiste punaste tulede klaasid on II seeria oma.
- amordid on kangidega, aga keskmääresüsteemi torusid vedrustusel pole. Kogu vedrustus on tugevalt roostes
- küljes on mustad numbrid.
- olemas veneaegsed dokumendid


Kokkuvõtteks on see, et auto on võimalik taastada, isegi ilma doonoriautosid kasutades, kuid see nõuab suuremad kulusid. Oleks kurb kui see auto doonoriks läheb.
Omanikud on mõistlikud ja meeldivad inimesed.
Hoobamordid hoobamortideks,aga mis mootor seal peal on?Kas püst- klappidega nagu Pobil(aga selline oligi I põlvkonna Volgal,pobist küll veidi suurema mahuga,kasutati neid üsna pikalt UAZ-i esimestel põlvkondadel) või juba 21 tuntud rippklappidega mootor?
Tervitades,Flanagan
Ei vist oli ikka orig. Volga mootor, klapid on mootoripeas. See vastab auto kere numbrile. Mootorid vahetusid varem kui seeriad.
Mälu värskendamiseks vaatasin just sellist kohta nagu SovAvto saiti.Seal 21-Volgade erinevad mudelid ilusti kirjas.(Küllap ka paberil võiks inffi leida) Baasmudeleid sain näppel lugedes kokku viis.Just nimelt levinud baasmudeleid,23 ja 22 ja eksport versioonid jätaks jutust välja,nemadki ju modifikatsioonid mingist baasmudelistRäägitakse aga 3-st põlvkonnast.Ütlen kohe,et ei ole kunagi uurinud Volgasid eriti põhjalikult.Justkui on meeles,et põlvkondi eristatakse väliste detailide järgi, erinevate iluvõrede järgi.Vististi 3 põhitüüpi.Vastavalt iluvõrele siis ka 3 erinevat sorti esisuundi/gabariidilaternaid.Tagalaternaidki siis ehk 3 varianti,või oli neid siis kahte eri tüüpi?Hetkel meenuvad ka kaks erinevat numbrivalgusti malli.Armatuure vististi ka kaks.Plekine ja kattega.Ütlen ka kohe,et olen tegelikult neid kõiki variante ka näinud.Aga äkki seletaks keegi lahti siis põlvkondade erinevused.Siiralt sooviks.Just nii nagu asjatundjad seda ringi siseselt teevad.Siiralt ei soovi lõputut keskustelu teemal ,et keegi on näinud 9-at raksu Koerus käinud autol ühte või teist detali ja et auto valmistus aasta on juba 1953.Kõik ju teame miks sellised asjad olid ja on võimalikud.Ja veel tahaks asjalistelt teada.Kas päris esimese aastakäigu(no siis I põlvkonna) masinatel oli iluvõre keskel see ümmargune vigur viisnurgaga?Oli see kõigil masinatel?On ehk võimalik ka ilma viisnurgata variant?On ehk keegi näinud,kas või pildil sellist iluvõre võimalikku versiooni ?Lapsepõlves nägin pea igapäevaselt üht 21 väga varast varianti,sel seda polnud.Samas on täiesti võimalik,et see lihtsalt oli ära tulnud,kaduma läinud.Samas,tolle aja kohta (60.lõpp/70.algus) oli see auto aga suisa üliheas kondinsioonis
Lugupidamisega,Flanagan
Seltsimehed Volgaklubist on teinud sellise lehekülje:
http://www.volga.ee/modules.php?name=Con...page&pid=8

Siit peaks siis enamikule küsimustele vastuseid saama.

P.S. Kui näiteks mul selle kõnealuse I-seeria "Volga" eest küsitav summa olemas oleks, siis ma ei kõhkleks hetkekski, et kas osta või mitte, sest et seda "Viisnurgaga Volgat" enam meie mail niiväga palju järel pole ja aina harvemaks neid jääb. Rääkimata sellest, et see konkreetne mudel on mulle juba pikemat aega sügava mulje jätnud.
Muidugi on võimalus ka Venemaalt tuua, kuid sealne ekstreemturismi korras käimine võib õnnestuda ja võib ka mitte õnnestuda (loe: erinevatel põhjustel viimaseks korraks jääda).
Nii et kel võimalust ja huvi, siis soovitaks küll taoline masin osta ja korralikult korda teha.
Nii võib sellest aastate möödudes üpriski pilkupüüdva ja haruldase auto saada.
Ega Venemaal neid jalaga segada pole. Tegelikult, vaadake nii moodi:

- enam vähem originaalsena säilisid autod mis olid alguses peale erakätes. asutuste autot on reeglina ära hooratud.
- aga venemaal, reeglina need autot erakätesse eriti ei sattunud.

aga too auto oleks küll võimalik taastada, ainult et alla 200 000 eelarvet mina küll pakkuda ei oskaks. Lihtsalt pead otsustama, mida sa tahad teha - kas selle raha eest saad ühe restaureeritud kujul M21I või
ühe sellise:
http://www.blocket.se/vi/9399324.htm?ca=1_4_s
või näiteks, sellise klassi isendeid mitu tk:

http://www.blocket.se/vi/8137757.htm?ca=1_4_s
(kuigi fotodel on kõik ilus, hind on suhteliselt kahtlaselt madal)

Aga vaadates neid vendi kes Leivategija juures taastavad ZIMe ja Tchaikasid, ei ole minul kahtlust, et 21 I seeria müüakse maha.
flanagan Kirjutas:Justkui on meeles,et põlvkondi eristatakse väliste detailide järgi, erinevate iluvõrede järgi.Vististi 3 põhitüüpi.Lugupidamisega,Flanagan
Kahe sõnaga neid põlvkondi ei kirjeldagi. Venes valmistatakse praegu ette põhjalikku ajaloolist ülevaadet Volga GAZ M21-st kust saaksid ammendava vastuse. Autor on tuntud autoajakirjanik Ivan Paderin.

Annotatsioon:
304 страницы, 770 иллюстраций, два языка, формат 24х35 см
вся история 21 с 1951 по 1970

Содержание:


ИЛЛЮСТРАЦИИ

Победа-НАМИ (первая попытка сделать трехобъемникWink. 1946-48 ...42
НАМИ-013 (альтернативный вариант развития класса М20). 1948-51...46
M21 Победа (эксперимент Липгарта. Победа II поколенияWink. 1951-52 ...48
M21 Звезда (эксперимент Джана Вильямса. альтернатива ВолгеWink1952-54 ...51
Создание M21 Волга. 1953-55 ...58
Экспериментальные образцы M21 Волга. 1955 ...62
Испытания M21 Волга. 1955 ...70
Опытно-промышленная партия (21Г и 21БWink. 1956-1957 ...94
Первый выпуск M21 Волга. 1957-1958 ...100
Брюссельская промышленная выставка. 1958 ...136
Экспериментальные образцы второго выпуска. 1958 ..146
Второй выпуск - M21 Волга 1959 модельного года ...150
M21 Volga-Ghia+++++166
Волга Юрия Алексеевича Гагарина ...170
Экспериментальные образцы ГАЗ-22. 1961 ...178
Экспериментальные образцы третьего выпуска ГАЗ-21. 1961-62 ...180
Волга ГАЗ-21 третьего выпуска. 1962-70 ...184
Волга ГАЗ-22. 1962-70 ...194
Праворульные модификации. 1961-1970 ...206
Волга ГАЗ-23. 1962-70 ...214
Начало работ над ГАЗ-24. 1961-1962 ...223-229
Такси ГАЗ-21. 1957-75 ...248
Неаводские конструкции (пикапы, фургоны, 4х4, кабриолетыWink...258
Волга в спорте. 1958-67 ...260
Последний автомобиль ГАЗ-21 Волга. 1970 ...278

ПРИЛОЖЕНИЯ ...284
Технические характеристики и статистика
Воспоминания Б. А. Дехтяра, ведущего конструктора ГАЗ-23
Воспоминания А. М. Невзорова, ведущего конструктора ГАЗ-21

Raamatu hinnaks tuleb kauplustes umbes 100 dollarit!
Ausalt öeldes vaevab mind sama küsimus, mis Flanagani: kas siiski ei toodetud I seeriat mingil ajal ka ilma viisnurgata esimesel iluvõrel. Olen oma mäletamist mööda ka paari taolist autot näinud ja seda 60. aastatel.
Proovisin infi leida Volgaklubi koduleheküljelt, kuid see tundub hoopis ebatäpne olevat. Näiteks kasvõi väide, et III seeria Volgadel oli iluvõre alati kroomitud. Minu teada oli see nii ainult eksportvariandil - ostsime ise 1965. aasta veebruaris tutika Volga ning sellel oli küll iluvõre autoga ühte värvi.

Ja veel: kas keegi teab midagi täpsemat II seerialt III seeriale ülemineku variantidest? Nimelt oli meie naabril Linnuvabriku direktoril Aleksander Linnul meist veidi vanem Volga (arvan, et aastast 1962-1963), mis üldjoontes tundus olevat III seeria Volga. Ainult pagasiruumil oleva kajaka keskosa ei olnud mitte punane, vaid hõbedane ja sellel kitse asemel mingi muu embleem (minu mäletamist mööda justkui mingi vapp koos kitsega). Samuti puudus armatuurilt roheline radiaatoris vee liigat kõrget temperatuuri näitav lambikene, mis meie Volgal asus käsipiduri punasest tulukesest teisel pool roolisammast.
Kahjuks olin ma tol ajal ise ca 6-7 aastane ja seetõttu näiteks mootori ja muude asjade kohta midagi uurida ei osanud. Niipalju tean, et tegemist ei olnud diisliga, sest bensiinijaamast sai ikka bensiini paaki võetud.

Kahjuks pole vähemalt minul tollest Linnule kuulunud autost ühtki fotot.
Minu meelt mööda, ei olnud alati III seeria iluvõre kroomitud.

Muide, mina just suhtlesin hiljuti ühe nõukaaegse miilitsa autopolgu tehnikaülemusega, tema sõnul, näiteks, isegi stanged, mis läksid miilitsaautode varuosadesse ei olnud kroonitud.
Olen Enoga üsna ühel nõul.Volga huviliste leht veidi ebatäpne.Vabandust,see pole halvustavalt öeldud.Polnud jah sugugi kõik viimase põlvkonna 21 Volgad üleni kroomitud iluvõrega,ribid olid ikka kere värvi.Aga mille üle ma küll imestasin.Numbri valgustus olla viidud stange sisse.No pole sellist asja küll 21-l näinud,eriti sellist millel võiks tehase lõhna manu olla.Pilt selle juures pole ka eriti veenev.Tegu seal minil maal müüdud masinaga,mille võis sealne müüa kohandada konkreetse riigi tingimustele-nõuetele vastavaks.Mina ei tea,mina arvan nii,Teie teate.
Tervitades,Flanagan
flanagan Kirjutas:Olen Enoga üsna ühel nõul.Volga huviliste leht veidi ebatäpne.Vabandust,see pole halvustavalt öeldud.Polnud jah sugugi kõik viimase põlvkonna 21 Volgad üleni kroomitud iluvõrega,ribid olid ikka kere värvi.Aga mille üle ma küll imestasin.Numbri valgustus olla viidud stange sisse.No pole sellist asja küll 21-l näinud,eriti sellist millel võiks tehase lõhna manu olla.Pilt selle juures pole ka eriti veenev.Tegu seal minil maal müüdud masinaga,mille võis sealne müüa kohandada konkreetse riigi tingimustele-nõuetele vastavaks.Mina ei tea,mina arvan nii,Teie teate.
Tervitades,Flanagan

Minul ei tule ette ühtegi 3. seeria värvitud kandlega Volgat. Ikka olid kitsad kroomribad kõigil. Ainult 2. seeriaga seostub mul värvitud kannel.

Aga need numbrituled olid päris kindlasti stange sees.
Tädimehel oli väga pikka aega 3. seeria 21 taksovariant, tollel olid numbrituled stanges, ja garaazis vedeles uus stange, ka tollel olid numbrituleaugud sees.
zazik Kirjutas:Minul ei tule ette ühtegi 3. seeria värvitud kandlega Volgat. Ikka olid kitsad kroomribad kõigil. Ainult 2. seeriaga seostub mul värvitud kannel.

Mina olen 1970ndatel ja 80te alguses värvitud kanderibidega 3.seeria Volgasid küll ja kõll vuramas näinud. Kahjuks tollal profipilguga ei vaadanud, kas tehasetöö või omalooming (kaldun arvama siiski esimest).
Ise olen näinud 1964 originaalvärvis III seeria, millel olid värvitud ribid.
zazik Kirjutas:
flanagan Kirjutas:Olen Enoga üsna ühel nõul.Volga huviliste leht veidi ebatäpne.Vabandust,see pole halvustavalt öeldud.Polnud jah sugugi kõik viimase põlvkonna 21 Volgad üleni kroomitud iluvõrega,ribid olid ikka kere värvi.Aga mille üle ma küll imestasin.Numbri valgustus olla viidud stange sisse.No pole sellist asja küll 21-l näinud,eriti sellist millel võiks tehase lõhna manu olla.Pilt selle juures pole ka eriti veenev.Tegu seal minil maal müüdud masinaga,mille võis sealne müüa kohandada konkreetse riigi tingimustele-nõuetele vastavaks.Mina ei tea,mina arvan nii,Teie teate.
Tervitades,Flanagan

Minul ei tule ette ühtegi 3. seeria värvitud kandlega Volgat. Ikka olid kitsad kroomribad kõigil. Ainult 2. seeriaga seostub mul värvitud kannel.

Aga need numbrituled olid päris kindlasti stange sees.
Tädimehel oli väga pikka aega 3. seeria 21 taksovariant, tollel olid numbrituled stanges, ja garaazis vedeles uus stange, ka tollel olid numbrituleaugud sees.
Pilt III seeria Volga tagumisest poolest Volga kodukal on küll igati korrektne, pole seal jälgegi stangepealsest numbrivalgustuseast, aga zaziku tädimehe uut numbrituleaukudega stanget tahaks ikka näha küll Big Grin

Ma olen volgaklubi koduka III seeria mudelitutvustuse möödapanekute kohta korra tähelepanu juhtinud siin: http://forum.automoto.ee/showthread.php?...61&page=15 Postitus:#150
Et vanad (1966) fotojäädvustused on ikka see kõikseparem tõestusmaterjal, siis
lisan ka ühe kummalise Wink ajaloolise pildi III põlvkonna 21 koostamisest, mille kannel on kerevärvi[attachment=24007] ja veel üks, millel nii liht- kui ka lisakroomiga mudeleid[attachment=24006]
Hmm. Küllap siis eksisin:S Kus siis paiknesid 3. seeria numbrituled? ise mäletan suht kindlalt, et asusid kuskil "munakate" sees, võibolla oli siis isearetatud. Minuarvates olid stangel.

volgaklubi Kirjutas:Kolmas seeria on kõige enam levinud mudel ja ka kõige enam toodetud mudel. Valmistati teda aastatel 1962-1970. Taas muutus esivõre, mis oli nüüd alati kroomitud ja peenikeste vertikaalsete ribidega. Suunatuled kaardusid rohkem külgedele, parandades suunatule nähtavust küljelt. Veidi muutus ka tagaosa . Numbritule valgustus oli nüüd asetatud stangele, mitte luugi käepidemele nagu varem .

See jutt on siis ekslik? Ok, nagu ma aru saan oli värvitud kannel suht haruldane, aga mis värk nende numbrituledega siis ikkagi oli?
Mis värvitud kandlesse puutub, siis just need olid vähemalt 60. aastate keskel 3. seerial tavalised. Nikkelkandled olid reeglina vaid eksportvariantidel, millal olid ka esi- ja tagatiibadel nikkelribad-liistud. Näiteks võiks tuua kasvõi selle, et kui me 1965. aastal Volgat ostmas käisime, oli Tallinna laoplatsil ca kümmekond värvitud kandlega tavamudelit ning vaid üks nikkelkandlega eksportmudel. Muidugi tahtsime me endale eksportmudelit valida, kuid seepeale vastati, et tol on mingi mootori rike ning seisab nii siin juba mitmendat kuud.

Mis numbritulesse puutub, siis asus see kajaka keskmises osas (vähemalt meie 1965. aasta mudelil). Kajaka keskel alumine osa oli samast materjalist, mis valged tagurdamise tuled ning sealt see valgus numbrile paistiski. Lähiajal panen üles ka fotod.
Numri valgustus oli kuni 21 lõpuni kajaka sees.
Tervitades,Flanagan
eno väide, et värvitud iluvõre oli kohalikuks tarbimiseks ei tundu eriti tõene kui vaadata tähelepanelikult helesinise volga pilti taruvaras postituses. Kui tegemist pole peegelpildiga siis rool asub paremal pool.

Tom.
väike-tom Kirjutas:eno väide, et värvitud iluvõre oli kohalikuks tarbimiseks ei tundu eriti tõene kui vaadata tähelepanelikult helesinise volga pilti taruvaras postituses. Kui tegemist pole peegelpildiga siis rool asub paremal pool.

Tom.

Sellel Volgal pole ka muidu eksportmudelitel esinenud kroomvidinaid. Võib tõesti olla peegelpilt. Muidugi, praktiliselt kõik parempoolse rooliga Volgad rändasid Indoneesiasse taksodeks ja pole teada, milline varustus neil oli.
smolin Kirjutas:
väike-tom Kirjutas:eno väide, et värvitud iluvõre oli kohalikuks tarbimiseks ei tundu eriti tõene kui vaadata tähelepanelikult helesinise volga pilti taruvaras postituses. Kui tegemist pole peegelpildiga siis rool asub paremal pool.

Tom.

Sellel Volgal pole ka muidu eksportmudelitel esinenud kroomvidinaid. Võib tõesti olla peegelpilt. Muidugi, praktiliselt kõik parempoolse rooliga Volgad rändasid Indoneesiasse taksodeks ja pole teada, milline varustus neil oli.
Ilmselt on see peegelpilt, nagu tol ajal vahest ikka juhtus, sellepärast ma ta tituleerisingi kummaliseks Wink
Vanal ajal, kui vanad volgad "laineid lõid", domineerisid rohkem ikka lihtmudelid värvitud kandlega, lisakroomiga isendeid võis olla kolmandik-neljandik. Et  lihtmudelid ei olnud nii atraktiivsed, siis neid võib-olla ei hoitud ka nii hästi, kui lisakroomiga uhkemaid autosid. Tänapäeval ei kohta lihtmudeleid isegi ka Volgade kokkutulekutel, üksikuid. Samas võimalik, et taastajad on lihtmudelist ehitanud just lux-mudeli. Olen kohanud näiteks mitmeid üle restaureeritud-ehitud teise põlvkonna 21-si, millele lisatud omaloominguliselt kolmanda põlvkonna poritiiva pealsed liistud ja tiibadele volga kirjad, mida II põlvkonnal pole kunagi olnud. Võhikule muidugi kena vaadata, kuid minu jaoks on see ilusa originaalauto rikkumine. III seeria volgaomanike "omavoliks" on tihtipeale oma masinale hirve kapotile istutamine, mis kuulub tegelikult ju ainult I ja II seeria autodele.
Lehti: 1 2