automoto.ee foorumid

Täisversioon: Opel Manta 1983 (müügis)
Teile näidatakse hetkel lihtsustatud versiooni tekstist. Vaadake täisversiooni õiges formaadis.
Lehti: 1 2

tsaar

Tere,

panen paar rida oma nö. projektist siia, kuna hetkel on tööl nii igav, et mine või puruks.
Tegelikult olen ma aastaid Ford Caprit jahtinud aga ka Manta on mu meelest väga kift riistapuu ja isegi suht sarnane Caprile.
Minu käes on olnud kõnealune Manta alles suht vähe aega. Müüsin maha oma eelmise uuema igapäevase mugava liikuri, et see kits osta.
Autoga sõitsin teisest eesti otsast omal jõul tallinnasse, seega mingi ront ta ei ole.

Auto värv on pruun (ca 3 aastat tagasi värvitud). Esimesed värvivead on ka juba välja löönud. Neid lähikuudel ei plaani teha, kuna pole raha sinna arvestanud ja need ei karju ka nii väga.
Sisu ja armatuuri poolepealt niipalju, et armatuur on pruun, esiistmed hiljuti üle tehtud punase ja musta kunstmaterjaliga, tagaistmed originaalruudulised ja vinged "vanakoolikad". Ustepolster ka tehtud punase-musta kunstmaterjaliga. Katuseluuk on ka ja pealegi täismanuaalne Smile

Kapotiall on 3.0 Senatori mootor, millel 132 kW ja 12 klappi (aasta vist 87?) ja Senatori automaatkast (4-käiku).
All tagasihoidlikud veljed ka, kuid nende mõõte peast ei mäleta, peale 16 tolli.

Akendel on millegipärast toonklaas, kuid selle oli paigaldanud juba ammu lausa üle-eelmine omanik - sellest võib ka selle tooni kvaliteeti järeldada.
Mida veel rääkida... hetkel ta omal jõul ei liigu, sest kraapisin maha radika ja jahutusevoolikud jne. Eelmine omanik oli peale tõstnud 1,3 Vaz 06 radika, kui ma ei eksi ja see ei jahutanud piisavalt. Maanteel sai sõita aga noh..

Tänane seis on selline, et kohe peaks valmis saama radikas koos vannidega, mis saab tehtud spetsiaalselt sellele autole. Eelmise radika isearetatud kinnitused tuleb ära lõigata ja uued korralikud asemele teha. Siis peaks ehk sõita ka saama enne, kui lund taevast alla hakatakse loopima.

Talvel ilmselt sõita ei plaani, kuna muretsen kere pärast ja kardan, et see talvesõit ei pruugi ka hästi lõppeda, kuna tegemist mu esimese tagaveolisega ja nii võimsaga (varasemad 9 autot on mul kõik esiveolised olnud ja max mootorimahuga 1,8).
Suure töö auto juures on ära teinud eelmine omanik, võõraste sulgedega ennast ma ei ehi. Ka mul endal on veel avastamata asju aga loodan ajapikku kõigega tutvuda. Hoiatan juba ette ka võimalike vigade pärast jutus või andmetes, kuna ma ei ole mingi kutseline mehaanik, vaid hobikorras näppija.

Plaan on tulevikus temaga sõita, väliselt ja sisult tahaks hoida originaali niipalju, kui võimalik. St esimesed istmed uuesti riidega ruuduliseks ehk ja klaasid läbipaistvaks jne.
Rohkem ei oska hetkel midagi öelda. Hiljem võin pilte ka panna, kuna tööl mul neid pole ja veel vist ei oska panna ka.

Eks siis näeb kaua ma teda jaksan ja viitsin teha. Mingeid õhulosse ei ehita. Proovin teha niipalju ise, kui suudan ja kui tõesti häda käes, alles siis üritan töökojast või kelleltki abi küsida.

Küsimused ja ettepanekud ja kriitika ja kiitus ja kõik blaa-blaa teretulnud!

harold
See on see, mis suht kaua müügis olnud. Eestis minu arvates üks kenamaid Mantasid. Toonklaasi eemaldamine on hea mõte - puhtad on lihtsalt ilusamad.

tsaar

Omanik ütles jah, et ta vaikselt müünud juba kaua aega. Mina nägin sellel suvel alles. Klaasid veel toonid, kuna taga aknalaud on jube auguline vineer ja enne uut lauda ei tahaks sisu paljastada. Seega see kõik plaanides.

harold
siin tekib reaalne võimalus selgitada välja igipõlise "vaenu" tõde et mida siiski teeb 3 liitrine mootor mantaga. Möhhmöhhmöhh parem manta pihus kui hunnik roostet katusel.

tsaar

Et siis misasja??

Pildid jah sellest autost.

harold
Ühel kenal hommikul kui heinapallid on rulli keeratud ja kaste on maaas ja mõlemad mantad töötavad saab võrrelda reaalselt kuskil platsi peal kuidas mõjutab raskem mootor manta ninas (samas ka võimsam) manta käitumist. Kas 3 liitrine mootor kiirendab paremini kui 2,4 liitrine mootor eeldusel et tagumik 3 liitrisel rohkem "õhus" on ja kuidas käitub kurvis jne. Lihtsalt selline sportlik huvi. Kas 3 liitrise mootori võimsus kompenseerib oma raskuse. Lõpuks selgub kogu tõsiasi. Seda üritasin öelda.

Kas autost värskeid pilte ka olemas on? probleemsetest kerekohtadest ja kapotialt.

tsaar

Asoo, ma sain dworkin su eelmisest postist aru, et 3.0 on saast seal vahel ja ega kaua nagunii vastu ei pea või midagi sellist.
Aga nüüd su tekst veits selgem. Eks see "kolm" nats tühja loobib ikka tagant. Võiks veits kergem mootor olla. Kurvides on mu meelest täitsa ok. Kindlasti oleneb ka sõidustiilist. Ega mind ilmselt rahuldaks väiksem mootor ka aga nii uskumatu kui see ka ei tundu, siis ei ole just väga palju valikut siin maarjamaal nende mantadega...

Värskeid pilte on ka aga pean meenutama, kuidas ma ükskord ammu siia pilte lisasin. Ei mäleta enam. Üritan nädalavahetusel tegeleda sellega.

harold

tsaar

Nüüd on lood sellised, et radikas valmis. Päris korralik lahmakas on. Vaja veel kinnitused külge panna ja lõdvikud jne ühendada. Ja loomulikult loota, et kõik ilusti tööle hakkab.
Kokkuvõttes läks radikas laiemaks ca 10-15 cm ja paksemaks ca 4-5 cm. Peaks ära toitma küll.

harold

tsaar

He`s alive! Eile sõitsin lausa nats Smile

Nüüd on vaja stangesse väike sisselõige lisaõhu jaoks teha, mille loodan lähipäevil ära teha.

Vaja oleks veel ventikat. Kui kellelgi pakkuda, siis palun teada anda. Max mõõdud on 370x400x60. Ja mida rohkem labasid, seda uhkem.

tsaar

Ikka otsin veel ventikat (elektrilist ja koos mootori ja kinnitustega).

Ja uuemaid pilte võin ka näidata, kui keegi on nõus neid üles panema. Endal väga ei tule välja. Niiet kui keegi tahab näha ja viitsib kuskile üles visata, siis ole hea ja saada mailiadre ja ma saadan pildid.

Ja hetkeseis siis selline, et lõikan stanget ja otsin ventikat ning leidsin garaazi talveks.

harold

tsaar

Stanges auk nüüd suuremaks lõigatud ja ventikas olemas. Täna peaks mõlemad peale panema. Ventikas sai 88` aasta Subaru Legacy oma. Seest sai ka veits puhtamaks kraabitud - armatuuril oli veel liimijälgi, millega eelmine omanik sinna mistra vms kleepinud oli.

Edit: 10l BP Visco 3000 poolsünt õli sain ka viiesaja kulliga, mis kohe vahetusse läheb Smile

tsaar

Eilne meeldiv kogemus oli see, et üks kutt parklas ilmus juurde ja rääkis, et tal manta juppe üle ja on nõus neid mulle andma, kui midagi vaja peaks minema. Päris meeldiv on selline suhtumine.. oleks vaid rohkem siukseid inimesi Smile Siit võib siis järeldada, et eile sain lausa terrrve päeva sõita autoga.

Eilne ebameeldiv kogemus oli aga see, et sõitsin just ühest avariikohast (sõbrad ajasid paar nädalat vana seitsmese bmw puu koore alla) koju ja oleks samamoodi lõpetanud, kuna pidurid kadusid päris suure hoo pealt ära. Joppas, et Järvevanal ei juhtunud, kus ma ka mingi pool tundi enne sõitsin. Old Opel - a dose of adrenaline!

harold
Kuidas need nii äkki ära said kaduda? Ühekontuuriline süsteem?
tsaar Kirjutas:Tegelikult olen ma aastaid Ford Caprit jahtinud aga ka Manta on mu meelest väga kift riistapuu ja isegi suht sarnane Caprile.
Aga vähemalt said sa Manta, millel on Capri rool Big Grin

tsaar Kirjutas:Ja uuemaid pilte võin ka näidata, kui keegi on nõus neid üles panema. Endal väga ei tule välja. Niiet kui keegi tahab näha ja viitsib kuskile üles visata, siis ole hea ja saada mailiadre ja ma saadan pildid.
Saada wax@streetrace.org viskan nad kuhugi üles Smile

Lausa rõõm näha elusaid omaaegseid klassikuid Smile Capri-Manta, Vestmann-Piibeleht Cool

tsaar

Ühekontuuriline süsteem? Ee.. praegu nagu ei lõika küll lahti, mida sellega silmas peetakse. Ehk väike täpsustus/kirjeldus?

Wax, see on Capri rool? Üliinetu ju Big Grin aga eks rõõmustan selle üle. Ega Capri plaani pole maha matnud. Eks aeg näitab, kas kunagi õnnestub ligi haarata mõni selline. Olen nõus hea manta hea capri vastu vahetama Toungue
Elusaid klassikuid.. nojah mootor nurrub.. aga pidama hetkel ei saa, kui hoog sees Smile
Viskasin pildid ka su mailile. Polnud varem aega lihtsalt.

harold
No enamasti on pidurid kahekontuurilised, ehk ühendatud on näiteks esimesed omavahel ja tagumised omavahel, korraga saavad ära kaduda kas esimesed või tagumised. Kõigi nelja piduri üheaegne kadu saab juhtuda ainult peasilindri katastroofilise lagunemise korral.

Vanematel autodel on samas kasutatud ka ühekontuurilist süsteemi, ehk ükskõik kus auto nurgas midagi veidi nihu läheb, on kohe kogu pidurisüsteem tumm. Ma ei usu tegelt, et sul selline on, selle pärast huvitaski, et mismoodi need pidurid korraga ära kaduda said? Äkki on siit midagi tarka kõrvataha panna.
Ma nüüd ei tea kas vastu vaielda või tõdeda fakti, et capri ja manta roolid üsnagi sarnased. Samas kas ikka nuudid on samad? Nuuti on küll lihtne vahetada aga kas säiliks ka korras plastmasskorpus nuudi ümber?
http://www.hot.ee/dworkin/muud/P1010881.JPG
täieõiguslik manta rool keskel käiva osaga. Keskele annab ka muidugi seda legendaarset ümmargust opli signaalinuppu panna suure ilusa opeli märgiga.
Tuleb tunnistada, et Manta ja Capri roolid on äravahetamiseni sarnased Rolleyes

tsaar

Lehti: 1 2