automoto.ee foorumid

Täisversioon: Riga 5 lüliti - mis asendis mida teeb?
Teile näidatakse hetkel lihtsustatud versiooni tekstist. Vaadake täisversiooni õiges formaadis.
Valgustage mind, mis moodi funktsioneeris piltidel näha olev võrri juhtlüliti - mis asendis tegi mida. Kavatsen oma Riga 5 ´68 aasta võrri originaali lähedaseks viia ja selline jubin sobiks sinna ime hästi. Pealmine surunupp oli ehk suretamiseks, aga mida alumise lüliti 3 positsiooni võimaldasid? Kus selline jubin originaalis neil asus leistangil?

muudatus 13piisab poolt: pealkirjad olgu ikka informatiivsed!
keskmises asendis peavad tuled põlema ja ülejäänd asendites peavad tuled välja lülitatud olema
Riga5 mopeedil mitteühtegi lülitit ei kasutatud.  Magneetost tuli välja vaid kõrgepingejuhe küünlale. Tulesid toideti jalgrattadünamoga.

[Pilt: r5juht.jpg]

Mootori elektrit kasutav süsteem tuli alles Riga 7 masinal

[Pilt: r7juht.jpg]

[Pilt: r7elekt.jpg]

Antud lüliti on ju tegelikult ka izi lähi -ja kaug tulede lüliti ning pealmine signaal. keskmises asendis on park ja vasak ning parem on siis vastavalt kaug ja lähi.
Mina tegin 3-positsioonilisele lülitile 3 funktsiooni:
1)süüde väljas, esituli kustutatud - väldib ühtlasi mootori juhuslikku käivitumist.
2)süüde sees, esituli põleb - sõit pimedas
3)süüde sees , esituli kustutatud  - sõit valges
Eelnevalt on vaja esitule mõlemad otsad massist eraldada ning üks otstest püsivalt toitemähise otsaga ühendada. Peale selle, kui suretamiseks kasutada ka pealmist nuppu, tuleb ühte puksi läbiv juhtmeots jätta natuke pikem, muidu lüliti lihtsalt ei ühenda(see oli ka algseks dubleerimise põhjuseks). Lüliti 3-positsioonilise osa otsad (pealtvaates):
1. parempoolne - suretamine
2. - mass
3. - tule teine ots
4. - isoleeritud (suvalise isoleeriva torukesega)
Kuigi algselt on selline skeemilahendus mõeldud mootoriga B-501m kasutamiseks, sobib see ka muudele masinatele, millel saab tule mõlemad otsad massist eraldada ja suretamiseks ühendatakse mingi juhe massiga.
Jah, ses suhtes nüüd küll õigus, et sel võrril on sildile ilusti löödud D5 mootor originaalina. Praegu on tollel D8E peal, ehk leian kunagi mõne D5-e, mis kellelgi üle on ja kannatab taastada. Kas ma sain õigesti aru, et Riga 5-e puhul suretati mootor lihtsalt siduriga välja?
Kas D8E elektriahelate kohta ka mõnda skeemi on liikumas, nagu ülal on see D6-e jaoks? Mul D8E mootori pass/kasutusjuhend on küll olemas, aga seal skeeme ei esine.
Oskate kommenteerida seda esilaternat? Kas Riga 5-l võis olla selline? Igatahes istub ta mingi jalasega täpselt hargi vastavatesse aukudesse, nagu tehasest oleks see lahendus. Seal jalase ümber on üks kopsik-juhtpaneel, mis muidugi varjab enamuse.
tuli ja jalad tunduvad õiged... aga on paigaldatud valetpidi - kõrvad käivad ülemise prilli allapoolekülge ja siis tule asukoht jääb alumise ja ülemise prilli vahele.
Ma tänan Oldmoped Smile Sellise tule paigaldusega ma kunagi ta sain, aga asja sümmeetria võimaluse peale polegi mõelnud.