automoto.ee foorumid

Täisversioon: Petroolium mootor
Teile näidatakse hetkel lihtsustatud versiooni tekstist. Vaadake täisversiooni õiges formaadis.
Paluks igasugust infot petroolium mootori kohta. Tegu siis VÄGA vana paadimootoriga, mis väidetavalt pidavat töötama petrooliumiga.

Minu jaoks kisub see petroolium sinna "diisliteemasse" aga sellel mootoril on karburaator ja süüteküünal. Mis süsteem on?

Küsimused suurele ringile:

Kuidas tuvastada millist kütust see mootor siiski kasutab?
Kui kasutabki petrooliumi siis kuskohast seda saada?
Kui suurendada surveastet siis kas see mootor hakkaks tööle ka tavalise bensiiniga?

Sorry, kui mõnele "vanale" need küsimused väga lollid tunduvad.

PS. oletused ja muud jutud teemal "olen kuskilt kuulnud" ei ole siin oodatud, kuna külvavad vaid segadust...
Tavalise küttepetrooliga käisid sellised mootorid. 1930ndatel olid sellised mootorid/kütus tavalised. Loomulikult on sellisel nii karburaator kui ka süüteküünal, st diiselmootorist on asi VÄGA kaugel.

Kütuse kohta ei tea... lambiõli on kallis lõbu. Mida teeks diisli ja bensiini segu, peaksid vast mõned teadjamad kaasfoorumlased teadma.

Minu petroolimootorid senini restaureerimata, st pole olnud vajadust kütust otsida veel...
Panin sama küsimuse ka paadimeeste foorumisse : kipper
Tasuks otsida mootoriblokilt kirju valmistajatehase kohta. Kui andmed käes siis võibolla leiab ka internetiavarustest midagi aga võibolla on andmeid ka EW aegsetes käsiraamatutes, ajakirjas Tehnika kõigile, Merendus jne.
V
Bensiinimootor bensiini ja diisli seguga ei tööta-diisel lihtsalt ei sütti. Mul on omal kogemus ühe bensiinimootoriga mille kütusepaaki sai tähelepanematusest diislit kallatud-niipea kui torustikus ja karburaatoris leiduv bensiin oli ära põletatud mootor seiskus.
Teadsin meest, kes nõuk. ajal olevat kasutanud oma Alma mosse mootorikütusena pärast bensiiniga käivitamist ja soojaks sõitmist petrooleumi. Asjal oli mõte: petrool maksis 5 kopikat ja bensiin 15-20 kop.
Siinkohak tsiteerin
Priitu: Kunagi ammu, kui sai oldud tudeng Tartus ja bensiini said 40 liitrit kuus, siis minu Mosse 403 sõitis Tarus Emajõe ja Võidu silla nurgas asunud kütuseäri petrooliga. 76 maksis 30 kopikat, lambipetrool 6 kopikat. 1:3 segu käras väga hästi.
No ja siiis veel ka 70te alguse Toyota Crown. Sellel oli tehasekomplektis kaasas kolm plokikaanetihendit. Ühe tihendiga töötas mootor kõrgeoktaanilisega(88-95), kahe tihendiga madalaoktaanilisega(66-80) ja kolme tihendiga petrooliga. Manuaal oli päris pikk, sest miskitpidi pidi ka karpat regullima. Vaat sellsit esindusautot on jaapanlased ehitanud.
Võlusõna on detonatsioon.





nii lihtne see ongi...
Ühed levinumad mootorid olid "Proletar" tüüpi. Enne 2. maailmasõda kandsid nimetust "Seiler". Neid tehti nii 1- kui 2-silindristena.
Prangli saarel vedeleb neid päris mitu. Hiljuti sain kaeda ühte, mis väidetavalt isegi töökorras on.
Nüüd lisandus selline vihje, et petrooliumi puudumisel lisati bensiinile soola. See võttis oktaanarvu madalamaks.
Kuna midagi kindlamat ei osatud mulle öelda, et kui palju ja millise oktaanarvuga bensule, siis seda soovitust ma väga tõsiselt ei võtnud.

Nüüd aga ikkagi kummitab, et mismoodi ja kuidas see võimalik oleks?
Kunagi kaheksakümmnendate lõpus tahetud Univeri(ilmselt Universaal)
käima saada,proovitud mitme kütusega,ei istunud ükski.Lõpuks olla
katsetatud ahjukütust ja see löönud masina käima nagu peab.
See jutt kuuldud suitsupausi ajal 5 ATP-s Jõgeval.