automoto.ee foorumid

Täisversioon: Paar probleemi jupiteriga(63a)
Teile näidatakse hetkel lihtsustatud versiooni tekstist. Vaadake täisversiooni õiges formaadis.
Sain teise siis kenast sõitma, sõitis kaks päeva ilma igasuguste mureta, siis seisis masin paarpäeva, ja tekkisid süüte/karburaatori hädad.Sain siis taas masina jonksu(süüdet küll päris täpseks ei saand) ja siis tuli kaks muret korraga kaela, esiteks kadus laadimine.Laadimisega seoses olen proovinud pea kõike siis juba.1) Rootori vahetust, geneka vahetust sai ka uued harjad sisse pandud küll jup4 omad, aga väikese kohendamisega istusid kenasti, olen proovinud kolme erinevat releed, olen ka otse releest generaatorile laadimis juhtmed vedanud, et ehk juhtme probleem ja siiani suht nõutu.Viimase relee puhul mis peale jäi märkasin et relee all asuvad vedruga detailid(ei tea täpset nimetust) tahavad kuumaks minna(kui mitte öelda et suisa tuliseks) ? On see normaalne nähtus? pean silmas neid vedrusid/pulkasid. www.omamees.org/images/relee.jpg

Teine mure, mis ka suht imelik, tossab ja viskab suisa õli sumbutist välja pilt on siis tehtud kui masin kusagil 5 min on kohapeale keskmiste pööretega käinud - www.omamees.org/images/6li.jpg Teeb ka see asi mind suht nõutuks, mootoril vahetatud just laagrid ja kõik tihendid.Ja ka mootoris olev õli on kena meevärvi mitte säärane tökat mida ta välja sülitab sumutitest(tökat seepärast et see õli mida ta välja sülgab pole just kõikse vedelam, selline paksem). Mootoris pole täheldanud et õli oleks vähenend seega ei saa enam aru milles võiks probeem olla.Ehk keegi oskab nõu anda minu jupiterile.
Nuusuta oma käigukastiõli ja seda mis sumpsist tuleb,peaksid kohe aru saama kas on mootori õli.Must on ta sellepärast et on põlenud mootoris.
Kui bensiin satuks kuidagi käigukasti õlisse, siis peaks muutuma minuloogiga kohaselt ka see õli väga vedelaks, aga mul tekkis nüüd asjale mõeldes idee, egas kuidagi mingi keerisega ta seda õhupuhastist ei või keerutada mootorisse? Kuna tal õhupuhastis ju ka õli käib. Kuigi vähe tõenäoline siiski..
Kui bensiin satuks kuidagi käigukasti õlisse, siis peaks muutuma minuloogiga kohaselt ka see õli väga vedelaks, aga mul tekkis nüüd asjale mõeldes idee, egas kuidagi mingi keerisega ta seda õhupuhastist ei või keerutada mootorisse? Kuna tal õhupuhastis ju ka õli käib. Kuigi vähe tõenäoline siiski..
Kusagil sattusin nägema pildiseeriat sumbutite puhtaks põletamisest- kuumapuhur sumbuti silindripoolsest otsast sisse ja täie kuumaga tööle. Pildiseerial oli näha, kuidas alguses tuli pisut suitsu, siis paksu pilvena, seejärel leek otsast väljas ja lõpuks ainult virvendav õhk. Proovisin ise järele, aga minu tsikli sumbutid olid liiga puhtad- leegini ei jõudnudki Wink Võiksid katsetada trikki oma tsikliga, siis saaksid kindel olla, et tegemist pole vana saastaga. Muide- sumbutid kuumenevad päris korralikult, seepärast tuleks seda teha õues ja sumbutid asetada n. tellistele.

Need "vedruga pulgad" lähevad kuumaks küll. Genekas tasuks testriga "läbi helistada"- teha kindlaks, et rootor on korras (mõõta takistus harjadel- peab olema oomides, mitte kilooomides), mähised samamoodi. Kui rootor ja mähised pole katkestusega või lühises- targemad ehk ütlevad mitu oomi peaks takistus olema- siis võib üsna kindel olla, et relee-regulaator jamab
Ka ise hakkasin kahtlema et, ehk sumbuti miskist vana saasta täis, võtsin sõela välja .. ja ei olnud tal hullu kedagi.Kui ka oleks ei seletaks see tossamist, täitsa pead murdev asi juba Sad
sumbuti esimene kolmandik saab päris hästi kuuma, eriti kui süüde pole päris õige- ehk kärsatab oma kuumusega vana saasta? Igal juhul tasub puhastamine ära teha- elimineerid ühe võimaliku põhjuse ja tagad hea "õhutuse" peale probleemidest üle saamist.
Kui ma su masinat tegemas käisin,siis oli ju näha,et juhtmestik oli ju vägagi nigelas seisus.Seega võib selle mittelaadimise ka mingi lühise kaela ka ajada ja need "vedruga pulgad" on takistid.Vaata ka üle generaatori enda juhtmed,mis tulevad mähistest need võivad kah ju kudagipidi korpusega ühendusse sattunud olla.Kahju,et olen sel nädalal öises vahetuses,muidu oleksin läbi astunud ja asja ise ka uurinud.
Jah, selle teise püti mitte töötamise süü oli juhtmestikus mis nüüdseks asendatud teisega.Ja lühist ei sattunud ka kusagil siiski märkama, aga eks ma aegamisi näpin, üks auto romu veel tahab talveks jäärajale minekuks kohendamist Smile
Ishijupp Kirjutas:Kusagil sattusin nägema pildiseeriat sumbutite puhtaks põletamisest- kuumapuhur sumbuti silindripoolsest otsast sisse ja täie kuumaga tööle. Pildiseerial oli näha, kuidas alguses tuli pisut suitsu, siis paksu pilvena, seejärel leek otsast väljas ja lõpuks ainult virvendav õhk. Proovisin ise järele, aga minu tsikli sumbutid olid liiga puhtad- leegini ei jõudnudki Wink Võiksid katsetada trikki oma tsikliga, siis saaksid kindel olla, et tegemist pole vana saastaga. Muide- sumbutid kuumenevad päris korralikult, seepärast tuleks seda teha õues ja sumbutid asetada n. tellistele.

Leitsin ka natuke aega rattaga tegelda ja sai see trikk ära proovitud teha, kuigi lõpp tulemusena ma ei jõudnud, kuna föön hakkas sõna otseses mõttes mu käes ära sulama Big Grin .. ise ei märganud seda, ajasin paksud kindad kätte ja fööni ots supa otsast sisse, alguses hakkas vaikselt tossu tulema, otsustasin siis fööni kuumemaks keerata, ja lõpuks panin täis võimsusele.Ise ootuse huvis vaadates mis hakkab juhtuma, kuhu poole sumpa lendama, kuni üks hetk tuntsin, KUUM on, ja märkasin et fööni ots ja pool fööni peaagu kätte ära suland, suht koomiline vaatepilt.Aga palju vist ei jäänud enam selle leegi väljaajamisest puudu, kuna toss mis sealt tuli oli ikka meeletu, ja tagasihoidlikumalt sai ka teine sumpa ülekäidud, eks mingit tagi veel jäi sisse ja seda põletab veel kui mootor käib.Aga tunduvalt vähem nüüd õli viskab sumpast, see tossupilv mis tuli oli küll võimas!
See juhtmestiku vahetamise idee oleks hea. Vanad juhtmed kipuvad natuke jamama küll. Endal oli ka kunagi jupiter 2 k 1969 aasta väljalase. Need vedrud/pulgad on tõesti takistid ja nad peavadki soojaks minema. Seda tüüpi releed ei olnud ka eriti töökindlad ja kui keegi on veits modinud kontaktide vedrusid, siis ei pruugi ta õigesti töötada ka. Sellel releel on kaks mähist ja kahed kontaktid. Üks on tagasivoolurelee (ühepoolsed kontaktid) ja teine on pingerelee (kahepoolsed kontaktid). Omal ajal oli tuuga 6 V pingega akudega (õigemini akudega üldse) ja ma sõitsin ringi puhtalt geneka pealt, mis tegelikult ei tule genekale kasuks, kuna ei ole tarbijaid piisavalt taga. Sai siis selle tagasivoolurelee kontaktid kinni pandud ja sõidetud, sest muidu pöörete langedes pinge vähenes ja kontaktid läksid lahti ja oligi pinge süsteemist kadunud.
Tossamise koha pealt olen suht nõutu. Kui ise ei näe, siis ei oska soovitada ka eriti aga kui sul kõik tihendid on ok, siis on veel tõenäoline, et võtab õli õhupuhastist, nagu eelpool kirjutati. Aga kui segu on tehtud vale õli vahekorraga (liiga palju õli), siis võib ta tõesti sumpsides olla ja mootori pikemal töötamisel seal kuumeneda ja tossama hakata.