automoto.ee foorumid

Täisversioon: Yamaha Rd 80 Mx 1981
Teile näidatakse hetkel lihtsustatud versiooni tekstist. Vaadake täisversiooni õiges formaadis.
Esiteks loodan, et keegi ei pahanda et siia oma lääne masina üles panen.

Nii... Tänane päev läks siis ajalukku sellega, et ma ostsin oma esimese lääne päritolu masina. Rattaks sai siis 1981 aasta Yamaha Rd 80 Mx. Sai soetatud enda kodukohast mingi 7 km kagusel asuvast kohast, niiet trantspordiga probleemi polnud, sai koju sõita Big Grin Pill maksis siis 3400 eesti raha.
Aga selle odava hinnaga kaasnes ka probleeme Rolleyes Vigadest siis niipalju et: sidur ei lahuta/libiseb(kulunud/katki), käigukast probleemne(pole veel jõudnud uurida), välimus pole just kõige parem(plaan värvida raam kirss punaseks ja veljed kuldseks).

Täna sai hakatud vaikselt mootorit laiali võtma. Esimesena võtsin maha küljekaane. Kõigil kruvidel olid pead enam-vähem maas. Lõpuks sain ikka mahaWinkSiduri kambrist ei avanenud just kõige parem vaatepilt mida lootsin. Üks siduri vedru kinnitus ära murdunud(alumiiniumist), üks lahtine hammasratas ja kulunud tahhomeetri plastikust hammasratas. Täna rohkem ei jõunudki teha.
Homme arvatavasti võtan südame aiste vahelt äraWink

Üks pilt kah olemas

Esmaspäeval saab rohkem pilte(pole hetkel kaablit)
Nüüd hakkavad siis pildid tulema sellele lehele, niipalju kui digikat kätte saanWink

Osadelt detaildelt on värv juba täielikult maas, kuid lihvimistööd veel jätkub. Kõik osad lasen täiesti haljaks, et saada paremat tulemust. Ainult veljed lasen liivapritsiga teha ja ülejäänud osad lihvin käsitsi või siis trelliga.
Käigukasti vea tuvastasin ka. Nimelt oli mootoris veovõll lihtsalt ära murdunud. Selle võlli peal on kõik viis hammasratast ja tänu sellele ragistas ja viskas mõnda käiku välja. Võll oli ära murdunud just ennem karteri puksi, kust võll oleks pidanud läbi minema ja see võll toetus ainult ühele laagrile. Niiet murdumis poolest võlli liigutades, kõikus see ikka suht palju.

Aga mootori vahetan sellel rattal välja sama marki viiekümnese mootori vastu, et oleks vähegi legaalsem sõitaRolleyes
See kipub kahjuks nii olemagi et vanadel masinatel on kruvid/poldid väga raskesti lahtikeeratavad. Kas on siis roostes, keere maas/kulunud või nukad ära kulutatud. Vihjab see viimane mõneti kehvale omanikule kes pole ilmselt viitsinud/saanud _korralikke_ töövahendeid soetada ja kasutada (ehk siis piirdus näpitsate ja/või tellitava võtmega). Tavaliselt on sellisteks alla 16 nagad, mõningate helgete eranditega.
Ma ei tea kui hea praktika see on aga oma kahest projektikast rookisin ma joonelt välja valdava enamuse ristpeaga kruvidest ja mõned pisemad tavalise välise kuuskandiga poldid, asendades need sisekuuskandiga. Senini pole kahetsema pidanud, märksa lihtsam on olnud parandamisel asju lahti võtta.

da henk Kirjutas:Täna sai hakatud vaikselt mootorit laiali võtma. Esimesena võtsin maha küljekaane. Kõigil kruvidel olid pead enam-vähem maas. Lõpuks sain ikka mahaWinkSiduri kambrist ei avanenud just kõige parem vaatepilt mida lootsin. Üks siduri vedru kinnitus ära murdunud(alumiiniumist), üks lahtine hammasratas ja kulunud tahhomeetri plastikust hammasratas.
Zark Kirjutas:See kipub kahjuks nii olemagi et vanadel masinatel on kruvid/poldid väga raskesti lahtikeeratavad. Kas on siis roostes, keere maas/kulunud või nukad ära kulutatud. Vihjab see viimane mõneti kehvale omanikule kes pole ilmselt viitsinud/saanud _korralikke_ töövahendeid soetada ja kasutada (ehk siis piirdus näpitsate ja/või tellitava võtmega). Tavaliselt on sellisteks alla 16 nagad, mõningate helgete eranditega.
Ma ei tea kui hea praktika see on aga oma kahest projektikast rookisin ma joonelt välja valdava enamuse ristpeaga kruvidest ja mõned pisemad tavalise välise kuuskandiga poldid, asendades need sisekuuskandiga. Senini pole kahetsema pidanud, märksa lihtsam on olnud parandamisel asju lahti võtta.
Muideks endal jääb veel paar pügalat 16 puuduBig Grin

Mina kasutasin kahte meetodit kruvide lahti saamiseks(uued tulevad need nagunii). Esiteks kui ligi sai hästi, siis sai vägagi effektiivselt torutange kasutada. Ja teine meetod oli siis selline, (vahetatavate otsdega kruvikeeraja)et võtsin õige kruvikeeraja pea, asetasin kruvile võimalikul hästi peale ja siis paar õrnemat lööki kruvile koos kruvikeerajapeaga. Siis lihtsalt kruvikkeraja vars külge ja nii nad lahti tulidkiWink

Olen ka muidu viimastel projektidel kruvipeaga poldid sisekuuskantide vastu vahetanud. Palju mugavam on kinni/lahti keerata ja saab veel tugevamini kinni ka.

Nüüd leidsin ka viiekümnese mootori, aga kuradima kaugel...HollandisBig Grin Ega eriti mujalt pole võimalus osta ka. Mootoril puudu terve ülemine ots ja süüte kaas(endal on olemas). Mootor ise maksab 25€ ja saatmine sama palju, vaata et rohkemgiSad Uus silinder koos kolvi ja asjadega maksab 50€ ja silindri pea 23€
Niiet kokku läheb umbes mootor maksma 128€Rolleyes ehk ~2000kr
Kui natuke mõelda, et see on ikka lääne masin, siis väga utoopiline hind ei tulegi.

Leidsin ka RD/RZ foorumiSmile
Vanus on teisene näitaja, otseselt loevad ikkagi teadmised-oskused (mis kogunevad aja jooksul ;-), kellel kiiremini, kellel aeglasemalt). Lihtsalt olen näinud noorte mehepoegade esimesi katsetusi kus (miskipärast valdavas enamuses) on sõidetud ilma õhufiltrita ja/või on mootorit liivakastis kokku pandud.
***
On veel ühed huvitavad tangid mis meenutavad pisut linnunokka (ongi ehk 'kullinoka' nime all tuntud vist?), suht pika sabaga ja hästi lühikeste mokkadega. Hakkavad väga kõvasti kruvi või poldipea külge kinni, kui vaid ruumi haaramiseks jagub.

Kui tahad kruvisid lüües lahti saada - osta parem juba löökkruvikeeraja, ei maksa väga palju isegi, alla 250EEK võimalik saada suht korralikku mis täismetallist ja reeversiga on. Sama asjaga saab siis kruvisid karmimalt koheldes kinni ka keerata. Minu omal on 1/2"-kuuskant adapater, sellega seoses tekkis mõte et peaks proovima kas asi ka sedasi toimib kui sama adapter suruõhu löökmutrivõtme järele panna :-)

2000 eest mootor kokku ja käima saada on suht hästi isegi, mul läks viimati Suzuki Sepia kordategemiseks kõvasti üle 3k pulkade peale ära, kusjuures väntvõll jäi veel välja vahetamata (on selline 'käib-kah-kuidagi-kui-paremat-varianti-pole'). Tulevikus kui vana vänt lõplikult ära kooleb, suskab mingi sportvända vist sisse...
Zark Kirjutas:...on sõidetud ilma õhufiltrita ja/või on mootorit liivakastis kokku pandud.
Muide ka selle mootoriga on põhimõtteliselt ilma õhufiltrita sõidetud, sest õhufiltri svamm (mis oli 1cm paksune poroloon) kattis ainult pool õhufiltrist ja selle rattaga on enamus ajast kruusateel sõidetud. Sellest ka silindri seisukord.

Sain nüüd ka lõpuks veljed Viljandi Metallist kätte, kuid ilma värvita. Viisin need sinna sellel põhjusel, et liivapritsiga värv maha võtta ja seal samas ka kuldne värv peale lasta. Kuid neil tekkis probleeme selle värvi saamisega. Aga asjal ka hea külg, nüüd sai sellest rohelisest värvist ikka lahti Big Grin Kahe velje pritsimine läks muidu maksma 100kr kokku ja kui veel värv ka oleks olnud, siis 200kr kokku.

Muudes asjades erilist arengut pole, sest garaazis on kuradima külm! Sama külm kui väljas. Külmeta ja nokitse seal siis RolleyesAga lahendus olemas, kolin vaikselt keldrisse vajaliku kraamigaBig Grin Sai juba algust tehtud raami lihvimsega ja paak vajab veel viimast pahtlit. Paagilt võtsin tervenist kõik värvi maha ja tõmbasin pintsliga võimalikult hästi krundi peale, et saaks ära pahtelda, sest endal pole kodus kompressorit millega värvida. Parem ikka kui aerosool. Ja kui pahteldatud saab, siis võtan ülejäänud krundi lihtsalt maha. Pahtlit ikka läheb sinna, mis pole just kõige parem lahendus, kuigi mõlgid sai ikka välja tõmmatud mingil määral. Aga see paagi plekk on mingi imelik rabe metall, mida ei õnnestunud hästi tõmmata.

Ja esiamorti üritan ka laiali saada, et saaks tihendid ära vahetada, sest amort oli ennem õli immitsenud juba. Aga vot ei ole seal midagi kergetSad Rd foorumis esitasin küsimuse, et kuidas lailali saada. Vastati et peaks tõmmates laiali tulema. Aga mina küll ei ole veel suutnud seda laiali tõmmata. Üks sealt foorumist oli ka sama probleemi ees seisnud, oli ka igasuguseid meetodeid proovinud, kuid ei midagi. Pärast kinnitas ühe amordi otsa ketiga tänava posti külge ja teise otsa auto külge!Big Grin Ja nii ta need laiali saigi! Kuid selle jätan ma arvatavasti viimaseks võimaluseksWink

Ning samuti üritan ma midagi ka elektri süsteemist mõista, mis mul küll ei taha eriti õnnestuda. Nimelt tekitab üks detail segadust. Nimelt silindri kujuline detail, mille küljes on kaks klemmi ja see on raamist eraldatud kummi kinnitusega (galeriis on pilt olemas). Ise arvan et see on laadimis relee, kuigi Rd foorumis pakub üks, et see on suunatule relee. Minu mõtlemise järgi ei saa suuna relee ilma massita töödata...aga kui õige see on Big Grin

http://www.zone.ee/yamahard/index2.html
Sain siis teada, et see arvatavasti olev suuna relee on ikkagi suuna relee. Releel on koguaeg lihtsalt pinge järel ja kui tarbija taha tekib, siis hakkab see tööle Wink Ja teine arusaamatu detail on pinge regulaator. See kuhu ainult üks juhe siis läheb ja detail ise on massis.
Nüüdseks olen lõpuks esi amordi ka laiali saanud, too vajas simmerlingide vahetust. Ega midagi rasket ei olnudki, natuke mõtlemist, taoliste jooniste uurimist ja voila - laiali ta oligi. Tundub et hooldatud pole seda ratast 40 tuhande km jooksul pea kordagi. Esi amordi simmerling oli oma pesasse ära roostetanud, ning selle pärast ei tahtnud oma kohalt liikuda. Sellisel amordil hoiab amorti koos simmerling ning selle peal asuv stopper rõngas. Et seda simmerlingi sealt kätte saada, pidin selle ääred deformeerima, ning peale seda tuli ta koos amordi alumis otsaga sealt paari kerge tõmbega välja.
Aga nüüd küimus, et kas on nende amordi tihendite juures on ka midagi erilist, või sobivad sinna ka kõige tavalisemad simmerlingid?

Varsti tuleb hakata värvima. Kogusin juba kõik suuremad ja väiksemad detailid mis musta värvi alla lähevad kokku. Üks koht kus neid värvida oleks, on Viljandi Metall. Aga, kas nad on ka nõus väiksemaid detaile värvima/liivapritsiga puhastama nagu näiteks vasaku käe all olev lüliti plokk (neid väiksed asju on veel)?
Aga mis värvi töökodasid veel Viljandis on kua saaks lasta värvida mõistliku hinna eest?
Neid väikseid detaile ei taha päris sprayga ka värvima hakata, sest see ei oleks just kõige parem lahendus värvi tugevuse poolelt.
Olen teda nüüd vaikselt poole aasta jooksul ikka muude tegemiste kõrvalt nokitsenud ning tulemus on hetkel selline, et värvida on jäänud veel paak ning tagumine gondel (sest nende jaoks värvi ei jätkunudki) ja veel mõned väiksmad jubinad, a'la lülitud ja muu pudi padi. Punane värv koosnes iseenesest kolmest komponendist - alusvärv, värv ning lakk. Esimest korda värvisin niimoodi ja tulemus jäi rahuldav, kuid läheamlt uurides võib mõni koht ikka silma riivama jääda.
Vaja veel ka mootor kokku panna. Nüüd on olemas viiekümnene mootor, mis oli üldiselt korralik, kuid oli ülemise otsa poolt kuuma saanud ning vajas kolvi vahetust. Kolb ja muud jupid peaksid saabuma hiljemalt neljapäeval. Sai ostetud ka vändale uued laagrid ning simmerlingid. Suht tüüpiline tegevus kui sellise mootori laiali võtan. Ahjaa, väljalaske anka kallal pean ka veel enne vähe töötama, on teine vähe tahmunud ning tõstab ka teist ~1mm võrra üles poole. Teine asi mis on vaja veel paika ajada on düüs. Võtsin 16mm karpa 80cc mootorilt, kuid sellel on sajane düüs, mis jäi isegi suurele mootorile liig suureks - küünal oli mustjas. Kuid mis suuruses düüs tuleks panna 50cc mootorile. Ehk midagi 70-80 kanti?

Sai ostetud ka uus Mitas'e esirehv ning uued originaal esiamordi simmerlingid, 4 suunda ning käepidemed.

Pilte hetkel teha ei saa, sest digikas käis jões ujumas ning ei tea kas too veel elujõudu sisse võtab Sad
palju sellel ka kw originaalis?
G3RT Kirjutas:palju sellel ka kw originaalis?
Pole eriti uurinud, kuid saksa eBay'd sirivides on müüdavatest brošüüridest silma jäänud selline huvitav number nagu 6,25kW.

Väike vahe vaatus

[Pilt: img0573ar9.jpg]

Mingihetk värvisin veljed ka ära, kuid alla pannes ning kõrvutades neid punaste asjadega ei sobinud see kuldne toon kohe üldse.

Enne olid veljed sellised

[Pilt: img0388qq5.jpg]

Nüüd aga sellised

[Pilt: img0207hc5.jpg]

Hetke progress on näha viimasel pildil. Mootor juba peaaegu käib, kuid mingi anomaalia piinab siiski. Mootor sureb lihtsalt järsku välja peale mõne ajalist käimist (no umbes 30sek) Vahel on võimalik uuesti käivitada, vahest mitte. Karburaatoriga olen juba igasuguseid ime trikke teinud, igati pidi läbi pesnud ning puhunud, ujuki taseme paika pannud, originaal düüsi jne, kuid probleem ei näi kaduvat. Paak on muidugi täis ning kütuse peale vool on ka piisav.

Hetkel on pooleli kondeka vahetus, sest ükshetk märkasin et kontaktid sädelevad vähe. Originaali ostmisega ei hakanud ennast vaevama, sest jumal tea mis hinna Yamaha keskus mulle välja otsib, selle asemel ostsin Lada kondeka 50kr eest. Kondeka pean süütemängust vähe välja poole tooma, sest originaal kondeka küljes on ka kalts, mis täidab nuka õlitamis ülesannet. Ei taha küll uskuda, et see probleem nüüd mootori käimist väga segab, kuid vähemalt elimineerib ühe probleemi.
Päris vahva pill, korralik töö.
Big Grin suva sest võrrist.maserati on hulka huvitavam tehnika.eriti kui ta sul biturbo juhtub olema. Smileväärt garaazi kaunistus,kuigi kõvasti mahalaidetud oma kvaliteedi poolest.
Zidist Kirjutas:Päris vahva pill, korralik töö.
Tänan, eks ikka tasa ja targu asi edeneb Wink

ryblik1 Kirjutas:Big Grin suva sest võrrist.maserati on hulka huvitavam tehnika.eriti kui ta sul biturbo juhtub olema. Smileväärt garaazi kaunistus,kuigi kõvasti mahalaidetud oma kvaliteedi poolest.

Too Maserati on nüüd küll tõesti hulka huvitavam. Jah, ta on Biturbo, kahepoolene V6, kuid kahjuks mitte minu, vaid minu onu oma. Ning tõesti, viimased aastad on ta olnud "garaazi kaunistuseks" oma ülalpidamis kulude tõttu, sest igapäeva autoks on see natuke liiga kallis. Kusjuures tehnikal pole ka midagi viga, peale esisilla, mis vajab ülevaatmist - rool vibreerib. Käivitub ka peale pikemat seismist, kui aku on täis laetud.
Viimati sai ta paar nädalat tagasi, peale garaazi ehituse lõpetamist, käima pandud, tore oli jälle seda mõnusat lõrinat kuulata Smile
Ütleks ainult ära, et sellest

[Pilt: picture001gi7.jpg]'

selleni

[Pilt: p1120699.jpg]

[Pilt: p1120707.jpg]

[Pilt: p1120712.jpg]

[Pilt: 27008597.jpg]

[Pilt: 23912484.jpg]

[Pilt: 15971157.jpg]

on üks kuradima pikk tee! Wink

Aga valmis ta on, kõik süsteemdi toimivad. Hiljuti vahetas Rajamets ka kepsu ära ning tegi silindri ära, tsikklit peaks nüüd mõneks ajaks ikka olema! Big Grin
Väga ilus asi on valmis saanud!
Endal oli esimeseks lääne rattaks õhkjahutusega RD350, seepärast ka vanem japsi tehnika eriti südamelähedane. Edu!
(07-10-2006, 19:24 PM)da henk Kirjutas: [ -> ]Esiteks loodan, et keegi ei pahanda et siia oma lääne masina üles panen.

Kurb jah, et sellel foorumil selline nõukaaegne mekk küljes on. Mis sa ikka põed. Toungue

Aga töö on kena! Väga uhkelt välja kukkunud.
Tänan positiivsete kommentaaride eest! Smile

Aega läks tsikkli ehitamiseks kahjuks nii palju, et on paras aeg edasi liikuda. A1 kat on juba eelmise suve lõpust olemas, seega on tsikkel hetkel müügis. Plaan on see suvi mõne 125cc liikuriga sõita.

RD on siiski kuidagi südame lähedane, jubedalt pakuvad huvi RD 350 LC ning RD 500 LC. Mõlemad kahe taktilised ning viimane V4 mootoriga. Tulevikus tahaks kindlasti ühe sellise endale soetada! Wink

Pilt ühest