automoto.ee foorumid

Täisversioon: Relee
Teile näidatakse hetkel lihtsustatud versiooni tekstist. Vaadake täisversiooni õiges formaadis.
Selline küsimus, et 412 1974 mossel on kapoti all mingi must karp, mis pidi relee olema. Aga ma panin nüü peale tabletiga geneka, ja siis pidi relee ainult kahjuks tulema, nt selle näol, et jõnksutades gaasi andes käivad tuled samas taktis heledamaks ja tumedamaks jne. Et kuidas seda eemaldada, et kas seal sees on paar juhet mis omavahel lihtsalt ilma karbita kokku tinutada või kuidas?
Äkki on sul mõtekas nõu küsida spetside käest ka www.tevalo.ee foorumist.
No ei saa mina aru, mis sa seletad! kui tühikäigult gaasi anda ja tuled natuke heledamaks lähevad, siis laadimine töötab - loogiline. Kõige lihtsam on tester peale ja mõõda üle - kui üle 14,7V(ükspuha mis pööretel) on siis pingeregulaator tuksis, kui jääb sinna 13,4-14,7 vahele siis laadimisega kõik OK! NB: ära ise mingeid juhtmeid küll lõikuma hakka!
Mulle just öeldi, et seda ei tohiks nagu niiviisi märgata olla, ja ma ise kahtlen ka et kui sa mõnel muul autol siis gaasi annad või üldse kui tühikäik käib et siis tuled õrnalt vilguvad, see on nii ka, et lihtsalt tühikäik, siis ka kõik tuled õrnalt vilguvad, seda ma seletangi
mossedel on see märgata päris hästi - vilkuda ei tohi st.ühtlaste pööretega peavad tuled põlema ühtlase nivooga(laadimine ei tohi kõikuda, sellist jama kohtas zhiguli esimeste dioodreleedega). Tühikäigul need mosse genekad pole piisavalt tootlikud, et laadida "täiega", tihti on suureks abiks geneka puhastamine, vajadusel harjade vahetus ning rihma õige pingsus - originaalrihmad(vanatüüpi kiilrihmad ilma hammasteta) kipuvad väga kiiresti välja venima. Aga mõõda ikka laadimine ära!
ei noh, mingi 13 pool volti ta nagu ikka oli, aga mis see siia puutub üldse, ja mis selle musta karbiga ikka saab
sellekohta on ütlus "ära remondi töötavat asja" - niisiis jäta nii kuidas on, kes ütles et see kahjuks tuleb ja kuidas ta seda põhjendas? Kui töötab hetkel see süsteem siis ära torgi!
Kontrolli ka ampermeetri tagant juhtmete kinnitust, halva kontakti puhul "mängivad" tuled samuti. On juhtumeid, kus halva kontakti pärast kuumenevad klemmühendused ampermeetril sedavõrd, et lausa sulavad näidikuteploki plastkorpusest läbi.Kõigepealt oleks otstarbekas klemme hoidvad mutrid lõdvestada ja juhtmed eemaldada. Seejärel pingutada samade poltide all olevaid ampermeetri kinnitusmutreid vastu plastkorpust, juhtmed uuesti tagasi panna ja  kinnitada korralikult omakorda neid hoidvad mutrid.
Selle viimase puhul on lootusetult hiljaks jäädud, sest need tõepoolest läbisuland, ja ampermeeter ei tööta enam ammu. Ja eelviimase postituse kohta see, et ta ütles seda vist siis, kui meil kapoti alt mingit halba haisu tuli, et äkki seal midagi tahmane ja kärssab juba ammu, et parem võta see karp ära et seda pole niikuinii vaja sinna, umbes nagu mandlid täiskasvanutel.
piezvaniman Kirjutas:Selle viimase puhul on lootusetult hiljaks jäädud, sest need tõepoolest läbisuland, ja ampermeeter ei tööta enam ammu. Ja eelviimase postituse kohta see, et ta ütles seda vist siis, kui meil kapoti alt mingit halba haisu tuli, et äkki seal midagi tahmane ja kärssab juba ammu, et parem võta see karp ära et seda pole niikuinii vaja sinna, umbes nagu mandlid täiskasvanutel.

1. Soojalt soovitan riknenud ampermeeter asendada toimiva isendiga, st taastada sõiduki tehasekomplektsus.

2. Soovitan ka mitte lõhkuda laadimissüsteemi algset komplektsust, juhul kui see on töökorras.

3. Mootor ja iseäranis elektriseadmed tuleks hoida puhtad ja korras - mustunud detailid ja iseäranis elektriseadmete osad ja kontaktid tuleb viivitamatult puhastada!

Lõpuks soovitan põhjalikult lugeda härraste Bertelovi ja Kitse kirjutatud Moskvitši monograafiaid, nii vana (1978, vt http://erb.nlib.ee/index.php?12800016 ) kui ka uut (1986, vt http://erb.nlib.ee/index.php?12363340 ). Samuti ka Kalju Aleksiuse üllitatud "Autode elektriseadmeid" (neli versiooni, 1967, 1977, 1982 ja 1989).

Mõistlik on siit foorumist abi nuruda alles siis, kui nimetet kirjanduse soovitused hätta jätavad!
Sellessuhtes et kuidas ma ampermeetrit asendan, ta on selle spidokaploki sees ju kinni, lausa kinnisulanud, ja uut vanamoodi plokki ei müüda või kui, siis kuskil pärapõrgus ja 500 eegu eest, et äkki mõni soovitus ampermeetri koha pealt? Olen veendunud, et raamatus sellest juttu ei ole ja ei saagi olla
Äkki siis keegi vastab kui ma veel täienduseks ütlen et algupäraselt oli meil ilma tabletita genekas aga nüüd panime uue?
Kas keegi ei räägi enam minuga? Või on see jälle see foorumi jama, et alguses viskab ette mingeid 2 aastat vanu teemasid ja siis järsku ilmub 10 vastust korraga? Miks keegi ei vasta?
piezvaniman Kirjutas:Sellessuhtes et kuidas ma ampermeetrit asendan, ta on selle spidokaploki sees ju kinni, lausa kinnisulanud, ja uut vanamoodi plokki ei müüda või kui, siis kuskil pärapõrgus ja 500 eegu eest, et äkki mõni soovitus ampermeetri koha pealt? Olen veendunud, et raamatus sellest juttu ei ole ja ei saagi olla
Kõik 408/412 spidoplokid on omavahel vahetatavad! Samuti üksikud näidikud erinevates plokkides v.a. 3 ümara "kellaga" plokil Ka on vana korpus remonditav, paigates ärasulanud osa näiteks õhukese tekstoliitklehega. Ampermeeter seejuures ei pruugigi ise rikkis olla, kuumenemine on tulnud just halvast klemmühendusest rohkete tarbijate järgiühendamisel. Teine võimalus on paigaldada kusagile armatuuri alla või peale eraldi ampermeetri näidik, selline ümmargune veokitelt pärinev, kuid siis on vaja kindlasti juhtmeid pikendada, kasutades suuruselt sama ristlõikega või jämedamaid juhtmeid. pikenduste ühendused peavad jällegi seejuures korralikult teostatud olema.
Kolmas võimalus ja kõige ohutum on ampermeetri + ja - klemmid omavahel ühendada ( jällegi korralikult!) Sisuliselt on see loobumine ampermeetrist. Ampermeetri asemele panna voltmeeter, mis näitab samuti edukalt laadimist/ mittelaadimist. Ampermeeter on ühendatud vooluahelase jadamisi, voltmeeter paralleelselt. Selleks viia üks lisajuhe süüteluku K3 (süüde sees) klemmi  alt voltmeetrisse teine voltmeetrist massi.
võibolla mul maal vedeleb 1 korralik näidikuteplokk - kunagi oli, kuid kas enam alles on ei tea kindlalt öelda.
Et kui ampermeeter niikuinii läbipõlenud, siis võin ta üldse vooluahelast välja jätta? Sest praegu on seal juhtmed küljes veel. Aga ikkagi, kuidas selle musta kastiga jääb. sest nüüd ikka vilguvad tuled õrnalt sõidu ajal ka. Kas ma võin selle eemaldada või mitte?VÕi pole asi lihtsalt selles, aga muus ta ju ei saa olla?
Ei noh selge, tundub, et selle foorumi kasutajad arvavad, et tulede vilkumine autos nagu diskoteegis on normaalne, et siis jah, okei.
Vene autol on kõik normaalne. Wink