automoto.ee foorumid

Täisversioon: DKW Luxus 200
Teile näidatakse hetkel lihtsustatud versiooni tekstist. Vaadake täisversiooni õiges formaadis.
Võib-olla kommenteeriksid, kuidas on antud isendil lahendatud käiguvahetussüsteem? Väga huvitavalt lahendatud hammasülekanne on väntvõlliga kokku ehitatud.
2 käiku, käigukang asub paremal käel paagi all.
Väntvõlli peal on suur ja väike hammasratas (teine teisel pool kepsu), ühises karteris asuval käigukasti veetaval võllil paiknevad vabalt pöörlevad väike ja suur hammasratas. Lülitusmuhv asub veetaval võllil keskel hammasrataste vahel. Karteriväline korkketastega kuivsidur asub veetava võlli otsal, sealsamas on ka kickstarteri hammasratas. Veider on aga see et käima saab lüüa ainult siis kui mõni käikudest on sisse lülitatud ja tagaratas õhus, neutraali asendis puudub käigukasti võllil väntvõlliga ühendus. Seisuhark asub aga raami keskel mitte tagaratta juures, seega ma veel ei kujuta päris täpselt ette kuidas tagaratas käimalöömise ajaks maast lahti saada. Konkreetne mudel on kettülekandega kuid paraleelselt toodeti ka rihmaga mudelit.

Huvitavaks vanamoeliseks lahenduseks on veel kahetrossiline Framo-E karburaator mida juhitakse mitte harjumuspäraselt käepidet keerates vaid nn Doppelheebli abil. Üks tross liigutab kolbi, teine pikka segunõela. Õhufilter on tsentrifugaaltüüpi ehk ilma igasuguse sisuta.

Magneetosüüde. Magneeto-hooratas täidab ühtlasi sundjahutuse ventilaatori ülesannet. Väljasuretamine käib sussklapiga.

Valgustust standardmudelil ei olnud, 6V väljund on siiski juba olemas.

Rehvid on 26"x3" rantmatlid, mõõt vastab tänapäeva 20".
Selliseid teemasid võiks olla rohkem!
Loodan,Heiki ,et saad Pärnu Retrosõiduks valmis.
Varsti kohtume.
Aga kui käivitamise ajal käik sees ja sidur lahutatud, kuidas siis tagaratas ja väntvõll pöörlevad?
Tsiklimeister Kirjutas:Selliseid teemasid võiks olla rohkem!
Loodan,Heiki ,et saad Pärnu Retrosõiduks valmis.
Varsti kohtume.
Tahaks loota. Oleks juba valmis aga läikivad osad on aprillist saadik Narva Igori käes nikeldamisel. Kepsu laagri vahetus õnnestus ka lõpuks.

Mõned pildid montaazist: http://beta.album.ee/album/30009813/50013369
läikivad osad on aprillist saadik Narva Igori käes nikeldamisel. Kepsu laagri vahetus õnnestus ka lõpuks.

Ma saatsin silumiinist vidinad Brokile ja tegi nädalaga ära!
Täitsa tore üllatus oli.Pead ise Talle meelde tuletama.
Kas väntvõll on normaalselt taastatud?
kass Kirjutas:Aga kui käivitamise ajal käik sees ja sidur lahutatud, kuidas siis tagaratas ja väntvõll pöörlevad?
Kui käik sees ja sidur lahutatud, peaks saama käima lüüa küll. Ketiratas on siis käigukasti veetavast võllist lahutatud, samas kui kickstarti hammasratas on jäigalt veetava võlli otsas kiiliuga kinni. See tundub ainuke teoreetiline võimalus.
Tsiklimeister Kirjutas:Kas väntvõll on normaalselt taastatud?
Väntvõlli viisin Tartusse Sepa tänavale veebruaris ja kätte sain septembris. Ma vist ei suuda inimestega suhelda?!
Kepsule sobitati vist CZ'i kepsulaager, mul ei jäänud meelde. Kuid uus kepsutapp tehti vanast tapist mingil põhjusel paar mm pikem mille tulemusel oli tegemist karteripoolte kokkusobitamisega. Vända põsk jäigi ühes kohas tuntavalt vastu karteri külge hõõruma. Võib-olla võtan uuesti lahti ja vaatan mis toimub.
Väntvõlli kuullaagrite leidmisega oli tükk tegu. SKF oli ainuke tootja kelle kataloog sellist mõõtu (17x40x9) veel näitas kuid tootmisest oli ka neil juba maas. Leiti mingid laojäägid kusagilt Euroopast.
Mitmed puuduvad originaaljupid on õnnestunud osta E-Bay oksjonitelt Saksamaalt ja Hollandist, rantmantelrehvi tellisin Inglismaalt.
Väga kena välimusega DKW.

Kas see oli n.ö küüni leid või midagi säärast? Väga hästi on on vanakese välimus säilinud. Ja kui oligi tuttava tuttava käest saadud informatsiooni põhjal selle mootorratta saamine/ostmine/omamine, siis kuskandist antud leid pärineb?

Edu restaureerimisel.
ala310 Kirjutas:Väga kena välimusega DKW.

Kas see oli n.ö küüni leid või midagi säärast? Väga hästi on on vanakese välimus säilinud. Ja kui oligi tuttava tuttava käest saadud informatsiooni põhjal selle mootorratta saamine/ostmine/omamine, siis kuskandist antud leid pärineb?
Ostsin masina Kiviõlist. Eelmine omanik oli selle soetanud 70.aastate alguses. Varsti ostis aga uue Jawa, misjärel jäi DKW seisma. Kuigi viimased 30 aastat ei ole masinat käima pandud, olid kompressioon ja säde olemas. Hoiti korteris elutoa nurgas sest garaazi ei juletud jätta, sissemurdmised on sealkandis igapäevane nähtus. Kavatses jätta tsikli oma pojale kuid eelmisel talvel tekkisid peres rahalised raskused ja siis ta seda mulle pakkuski kuna teadis et ma oskan selliseid väärtusi hinnata ja et minu käes jääb masin Eestisse.