automoto.ee foorumid

Täisversioon: Jaguar Mark 7, 1955a
Teile näidatakse hetkel lihtsustatud versiooni tekstist. Vaadake täisversiooni õiges formaadis.
Lehti: 1 2 3 4 5
Viimased "ispioonivotod" enne lõplikku valmimist.
Siin hakkab mootor vahele minema:

[Pilt: imgp4362lo8.jpg]



Kuna ta koos kastiga ülevalt poolt ei tahtnud mahtuda, siis panin mootori maakera peale maha ja tõstsin auto ülevalt peale. Siis jäi üle ainult mootorit veel pisut tõsta ja padjad kinni keerata. Kaant ei ole peal selle pärast, et kogu kupatus natukenegi madalam oleks (et ei peaks seda poolteisttonnist kere väga kõrgele tõstma).
Värvitud sai plokk originaaltoonis pardimunavärviga. (Duck egg colour)

Vaade küljelt:

[Pilt: imgp4380rd0.jpg]

Nendes valge küljega Firestone`des võib süüdistada Herr Piibur ja Co`d, kes rehvid super õigeaegselt ja kokkulepitud hinnaga lausa ukse taha toimetas.


Tänase seisuga on vaja paigaldada veel pidurid, komplekteerida uksed, teha salongitööd (lagi-vaip) ning summuti. Istmed on valmis.
Loodan, et lähemal ajal saab pauku...Cool
Kena.

Kas need Firestoned on Sul diagonaalid või radiaalid?
Diagonaalid ikka.
Ammuks need radiaalid leiutati...Wink
stihl Kirjutas:Kuna ta koos kastiga ülevalt poolt ei tahtnud mahtuda, siis panin mootori maakera peale maha ja tõstsin auto ülevalt peale.
Originaalne lähenemine Smile Eeldab muidugi seda, et raamil kusagil risttalasid ei ole.
Kuidas mootori elujõuga lood on - kas hõreduse põhjus on selgunud ?
Sõbra Volvo P1800-l ja enda Amazonil sai ka niimoodi mootorit vahetatud. Tegime nii, et sild alt ära, auto pukkidel. Mootor silla peale ja siis hoidsime auto esiotsa üleval ja lohistasime silla koos mootoriga kohale. Ja siis sillad ühendada kerega ja mootor käigukastiga. Polnud lihtsalt kraanat ega tali.
Mootori hõredus peitus kolvirõngastes või, õigemini, viimaste puudumises.
Ma ei ole oma 20 aastase mootoriremondistaazhi juures näinud kunagi nii kinniseid rõngaid, kui sellel mootoril oli:

[Pilt: imgp4164ha2.jpg]

Selleks, et rõngaid kätte saada, pidin tornist käiama spetsiaalse abinõu ja nad tükkhaaval eemaldama - nii kinni olid kasvanud.
Peale selle oli pea veerand pööret valesti peal sisselaskenukkvõll - hea, et keerutamisega kuhugi vastu polnud läinud.
kuulda oli , et hakkab tulema esiklaasi(de) paigaldus-preparatsioon; pilte siis palun kaRolleyes
Mis seal esiklaasi paigalduse juures nii huvitavat on....?
Vblla siiski see, et paigaldatakse teda teistpidi, s.o. seest väljapoole. Kui tavalised kummitihendiga klaasid käivad ette n.ö. väljast sisse (ehk siis seestpoolt tõmmatakse paigaldusnöör ära), siis Mark 7-l jääb enamus kummitihendist sissepoole autot ja seega tuleb paigaldust alustada just sealt.
Ruumi seespool õnneks on, armatuure jms pole veel küljes. ( NB. Esiarmatuur (Palk) käib küljes kahe poldiga....Toungue)

Pildid saab vast järgmisel nädalal, kui mu hetkel kõige tähtsam missioon siin Põlva haigla sünnitusosakonnas möödas on: teadaolevalt on kohe-kohe maailma sündimas kaks tuttuut vanaautohuvilist.
Loodetavasti on nad mu kalli kaasa nägu, sest tegemist on tüdrukutega...Cool
Palju õnne!
Õnne jah.... Ja kohe palju korraga!!
Jaguari valmimist saame ikka tükk aega oodata Toungue Topelt mähkmevahetuse vahelt kuuri alla joosta ikka väga ei jõua. Ööuned jäävad ka ära. Wink
Palju önne ka minu poolt. Kuid ma panin mitmel pildil tähele seda, et sellel Jaguaril on katusel üks suur nelja kandiline auk?
On see katuse luugi asukoht vöi?
Õnne! Kaksikutega pole kokku puutunud (räägitakse, et need pidada alati koos häält tegema...), aga ühe juures saab vabalt magada oma (küll, jah, veel suht lühikeste) kogemuste põhjal Wink
Hartil tutikad kaksikud käes.
Jaguar edeneb venna abiga ja paistab, et varsti saab linnapeal liikumas näha.
Katusel on jah luuk.

Õnne veel kord minu poolt.
Tänud õnnesoovijaile.
Ja kaksikutega on "hästi" - koos nad ikkagi häält ei tee.
Samal ajal kui üks karjub, näeb teine sealsamas kõrval sügavat und ja matsutab suud...Rolleyes
Üldse, tundub, et nad üritavad endi söömisi-magamisi-karjumisi desünkroniseerida. Mis tähendab seda, et karjutakse kordamööda, niiet sul hetkeksi igav ei hakkaks.
Ja kui hakkabki igav, võib ju alati internetis oma poolikult Jaguari taasünni lugu alati täiendada...

Otsisin välja mõned probleemsemad kohad, mis kõige rohkem peavalu valmistasid:

Pidurivõimendi kolvi tõukurvõll. See oli kauaaegsest seismisest rooste läinud ja kroompind kahjustunud. Kaalusin, kas osta uus (taastatud) võimendi (12000.- eek) või lasta teha uus võll. Võlli ega mansette, kumbagi, varuosana saada ei ole. Kaalusin, sest mansette ei olnud võimalik saada ja ainult "silma järgi" hinnates tundusid nad head. Oletasin, et eelmine omanik oli nad just seepärast lasknud vahetada (kui neid veel saada oli) , et võimendi enam ei töötanud, sest see võll oli just olulise manseti juurest roostes.(pildil kõige ülemine)

[Pilt: imgp4405ur7.jpg]

Selle keermestatud osa külge kinnitub võimendi kõige suurem mansett (antud juhul, loomulikult, real lether), mida hakkab liigutama sisselaskevaakum.
Pildil keskmine võll on tehtud ühe käpardist treiali poolt, kes, õnneks, ka mingit raha ei küsinud. See mees, ilmselt ei saanud ka võimendusseadme tööpõhimõttest aru, ma ei hakanud rohkem selgitama ka.
Lõpuks leidsin ühe nn. kvaliteettreilai, kes ülemise jupi järgi valmistas selle alumise, ja, täpselt nagu ta originaalis oli, et õiges mõõdus, kroomituna ja poleerituna. Loodan, et hakkab ka tööle, hetkel veel suure hooga pidurdanud ei ole.
Head treialid, kes sind sõnadeta mõistavad, kes ei nutma ei hakka, kui palju tal tööd on ja kes ka oma hea töö eest ka raha mõistavad küsida, tuleks Eestis looduskaitse alla võtta...

Laepolsterdamise vaevad.
Kuna siiamaani olin kokku puutunud ainult odavate ja lihtsate autoripplagede taastamisega (a la zigull ja ford), siis ajas eesseisev hirmu nahka küll. Loomulikult, oleks võinud ju ka teppingusse vms-sse pöörduda ja asi oleks paarikümne tuhande eest vaevata korda saanud. Ja aega poleks võtnud üle kolme kuu (järjekord neil selline)
Otsustasin teha ise. Abiks vaid truu naine, kes tol hetkel oli juba üsna tõsiselt rase....

Sellest kaltsuhunnikust

[Pilt: imgp4365pl8.jpg]

kasutades 0,5mm juudiplekki ja rauapuru näidisena (see oli kunagi tagumine salongituli)

[Pilt: imgp4376wv7.jpg]

vineeri (mis tuli kerepleki külge eelnevalt kinnitada, et saaks hiljem riideosi külge naelutada)

[Pilt: imgp4401qr0.jpg]

veelkord vineeri, porolooni, 0,8mm plekki, naelu ja riiet (vahepeal tekkis küsimus, miks sellist autot peaks üldse ostma - sama hästi oleks võinud ta ju algusest peale ise teha, kuna kasutatud materjalid on tänapäeval suht odavad ja kättesaadavadToungue)

[Pilt: imgp4424pp0.jpg]

õmblusmasinat, veelkord sama riiet ja kolme kätepaari, sai kokku selline lagi:

[Pilt: imgp4441gd5.jpg]

Kuna esi ja tagatükk on lõigatud küll ühest ja sellestsamast riidetükist, kuid erineva nurga alt, siis paistavad nad teatud valguses erinevat värvi. Algajate värk. Ja ei viitsinud enam ümber ka teha. Fotograafe lihtsalt autosse ei lase...Cool
Väga ilus lagi!
Valmis hakkavad saama ka põrandatööd. Siit saab vähe aimu, mis toimus:

[Pilt: imgp4440ru9.jpg]

Loomulikult, läks kõige alla, otse vastu põhjaplekki, pobedade suurim korrosioonitekitaja/hirm - pigimatt, mis väga edukalt "kogub niiskust ja määndab põhja". Mõnda kohta (torpeedo peale) sai teda lausa mitu kihti pandud.
Mis sest, et põhi on ka seestpoolt liivapritsitud, happe- ja epokrunditud ning veoautosarja 2K poluretaaniga värvitud...Toungue
Pigimati peale läks vildikiht, millele omakorda on kleebitud ajastule üsna täpselt vastav vaipkate.
Ja ega ma seda autot üle 50 aasta niikuinii pidada ei viitsikski.


Milline hakkab välja nägema armatuur, saab mingi aimduse siit pildilt:

[Pilt: imgp4444tq9.jpg]

Parema esiklaasipuhuri vahel on näha tolknemas ühe mehe päevaplaani, mille mõningad punktid on isegi maha tõmmatud, s.o. täidetud. Esiklaasid (neid on kaks) olid seks hetkeks veel panemata, mistarvis tellisin Inglismaalt kohale spetsialisti:

[Pilt: imgp4447nf1.jpg]

Mehe nimi on Rick Straitisland ja igapäevaselt töötab ta Jaguar Heritage Trust`is. (http://www.jdht.com/)

Klaasitihendi sisse paigaldati kõigepealt (loomulikult, kasutades vaid eritööriistu) nöör

[Pilt: imgp4449br7.jpg]

...ning mind, isiklikult, ei seganud absoluutselt, et tema poolt kasutatav Special tool no. 8154632 sarnanes kahtlaselt minu töötoa laua alt leitud tühja pastakasüsiga.....Cool


Järgmisel fotol on näha (üsna lõbusas tujus) abi´väge, kes pressib klaasi täie jõuga seest väljapoole:

[Pilt: imgp4450iz1.jpg]

Kohe - kohe tõmmatakse abinöör välja ja pärast tubli pooletunnist klaasi paljaste kätega haamerdamist on ta paigas:

[Pilt: imgp4453uq4.jpg]

Rick paneb salongipoolsele osale veel final touch`i.
Sinusuguseid mehi peaks eestis rohkem olema ja hoopis sind peaks looduskaitse alla võtma,müts maha su ees ja jõudu ja jaksu.
kle mis see kõik sul maksma läheb?




Jõudu ehitamisel!
jaa, oh kus sa seda aega varastad, väga viisakas töö, mul vedeleb üks paar valge servaga diagonaale (mis plaanisin oma Humber-ile panna) aga kuna on vaid 2 võin jagi knowhow vastu vahetada kuna humber on mitte enne kui 3a pärast projekt
Kas need kellad on originaalid? Tunduvad jõle moodsad olema, aga võibolla lihtsalt tunduvad.
Lehti: 1 2 3 4 5