automoto.ee foorumid

Täisversioon: Sidur tagarattas?
Teile näidatakse hetkel lihtsustatud versiooni tekstist. Vaadake täisversiooni õiges formaadis.
Taastan praegu tsiklit Puch ja imestan ,et sidur asub tagaratta rummu sees.
Kas keegi oskab seletada sellist nähtust?
Miks on sidur tagaratta sees?
Tsikkel on aastast 1936.


www.retromc.ee
Ei oska seletada! Marchellino on ka surnud, ei tea miks nad selle sinna toppisid 1929-ndal aastal. Vb ei sobinud see sinna väntvõlli ja käigukasti vahele nurkülekande juurde? Miks nad 2 kolbi ühe kepsu otsa istutasid, seda ka ei oska öelda. Kas oli siis nii hea asi? On kiidetud, et tuli ikkka hea välja küll ja toodeti 1942-se aastani välja.
kui Sina imestad, miks sidur on tagarattas, siis mina muretsen, miks teda seal ei ole! Ja veel , et miks mootorit raami vahel ei ole! need juba raskemad küsimused. Mehed, kes sügisel Brnos käisid, kohtusid seal austerlastega, kes ütlesid, et neil 3x suurem asi kui Brnos, ja kui seal ainult Jawa,CZ, Jawa jne, siis neil ainult Puch, Puch ja natuke sakslasi ka.
Nähtust kui sellist ei oska seletada aga see on NII VAHVA kogemus kui selline asi selgub. Alguses ei uskunud oma silmi.Mul ühel tuttaval analoogne masin.( vist jääb üle)
Puchi sidurist siis lõik saksakeelset juttu 250-se Puchi mudel 1931 reklaamprospektist:
KUPPLUNG. In der Hinterradnabe ist eine patentierte Innenexpansionskuplung von progressiver Wirkung eingebaut, die durch eine Servokuplung ausgelöst wird. Dadruch wird ihre Handhabung sehr erleichtert und genügt ein bloser Fingerdruck auf den linken Handhebel an der Lenkstange zu ihrer Betätigung. Die Kupplung besitzt eine einfache Nachstellvorrichtung.
Mida see maakeeli tähendab, ärge minu käest küsige, mina ei oska isegi kollaseid nägusid postitada, saksa keele mõistmisest rääkimata! Ise ei oska küll mingit muud positiivset sellel siduril leida, et tagaratta rummu sisene ruum sai mõistlikult ära kasutatud. Ei tea ka 30-ndatel teisi marke kes seda lahendust oleks kasutanud, tekstis vihjatud ka patenteeritud lahendusele nagu aru sain.
Äkki tasuks põhjust otsida tsentrifugaaljõust. Mida tagapool on mootorist sidur, seda väiksemad tsentrifugaaljõud talle mõjuvad. Muidugi peab selline sidur olema väga tugeva veojõuga. Väntvõlli otas olev sidur võib olla palju väiksema veojõuga (ka mõõdult väiksem) aga peab kannatama väga suuri pöördeid.
Näiteks võib tuua Riga siduri, mis külglamelle kippus välja viskama (panin sinna isegi vitsa ümber).
tõlge saksa keelest oleks siis järgmine:
Tagumise ratta rummus on paigaldatud patenteeritud Innenexpansionskuplung ,progressiivse tööpõhimõttega, mis saavutatakse Servokuplung´i abil.Dadruch teeb selle kasutamise väga kergeks ja piisab ühe sõrme vajutusest rooli vasakpoolsele lingile, et teda tööle panna. See sidur omab lihtsat Nachstellvorrichtung.
Kõiki sõnu mul ei õnnestu tõlkida kahjuks. Kuid tundub , et on rohkem selline populaarteaduslik jutt ja eriti targemaks sellest ei saa.
sass Kirjutas:tõlge saksa keelest oleks siis järgmine:
  Tagumise ratta rummus on paigaldatud patenteeritud Innenexpansionskuplung ,progressiivse tööpõhimõttega, mis saavutatakse  Servokuplung´i abil.Dadruch teeb selle kasutamise väga kergeks ja piisab ühe sõrme vajutusest rooli vasakpoolsele lingile, et teda tööle panna. See sidur omab lihtsat Nachstellvorrichtung.
  Kõiki sõnu mul ei õnnestu tõlkida kahjuks. Kuid tundub , et on rohkem selline populaarteaduslik jutt ja eriti targemaks sellest ei saa.
Servokuplung=võimendiga sidur vms.
Dadurch =seeläbi.
[/code]
Kas tagaratta sidur on omane kõikidele 1930ndate aastate Puch'idele või ainult osadele?

Kas käigu sisse panemine valju "kolksakat" ei põhjusta, kui käigukast mootoriga püsivalt sidestatud? Ma ei kujuta seda küll eriti ette - paned käigukasti neurtaali peale ja lööd ratta käima ning kui sidur lahutet olekus esimese käigu sisse lükkad, siis hakkab paraja kolksatuse saatel kett ringi käima... Olgugi et vedu taga ei ole, tekitab liikuva ja liikumatu asja sidestamine otsemuhvi kaudu nagunii paraja hääle... ma ju ei usu, et seal miski sünkronisaator vms käigukastis on, vast ikka otsesidestus. Tavaliselt liikuril ju toimub see kõik seisvate osade olekus...
Sidur oli tagarattas 250-sel, 500-sel, 800-sel. 1937-ndal ilmunud 200-ne oli klassikalise siduriga ja ka 125-ne. 1939-ndal aastal tagavedrustusega 350 GS VIST ? ka tagasiduriga. Töötavat 250-st ainult korra näinud , ei oska kommenteerida!