automoto.ee foorumid

Täisversioon: vjatka mootor
Teile näidatakse hetkel lihtsustatud versiooni tekstist. Vaadake täisversiooni õiges formaadis.
kui plaju oleks mõistlik küsida vjataka täiesti korras mootori eest??
TimmThaler Kirjutas:kui plaju oleks mõistlik küsida vjataka täiesti korras mootori eest??
Millise?
need mootrid on ju kõik ühedja samad ainuke erinevus on et kas on elektronsüüde või mitte mul on siis tavaline süütemäng mootor on 150cc
1000 krooni.
Mnjah, jälle see väide, et vjatkade mootorid on kõik ühesugused ja vahe ainult süüdete erinevuses. See on ju ainult üks nendest. Süütest:vanemal vjatkal VP-150 ja selle järeltulijal VP-150M kasutati kontaktidega süüdet millega kaasnes süütepool B-50 või B-51 ja vastav rootor(hooratas). Elektronile paigaldati kontaktivaba süüde koos süütepooliga B-50M ja rootoril  vastav ava süütehetke fikseerimiseks(tekitamiseks). Koos uue süütega muutus ka süütepoolse mootoripoole külge kinnituv "süütemängu" kattev võru. Elektron süüte korral on sellel süüteanduri kohal väljaulatuv süvend. Peamine väline erinevus vana ja uue vjatka vahel on aga jõuülekandes. VP-150 läheb käigukasti vedav võll otse tagarattasse ja mootori väljaulatav osa vedava võlli juures on pikem(mootoripooled on erinevad) kui VP-150M ja Elektronil, millel jõuülekanne toimub ketiga. Erinevused on ka kolbides ja silindrikaantes.
Vanemal vjatkal on kolb pealt kühmuga (n.ö. läbipuhumise tekitamiseks) ja sellele vastav on ka silindrikaas, millel on suurem süvend kui VP-150M ja Elektronil. Viimaste kolb on pealt niiöelda tavaline. Kolvikäigud on neil ühesugused 58mm, samad on ka kubatuurid 148cm3 ja silindri läbimõõdud 57mm. Ka väntvõllid, väntvõlli laagrid ja tihendid on minu mõõtmiste järgi ühesugused. Vanemal vjatkal kasutati karburaatorit K-55(ümarsiiber, düüs 20). Uuematel karburaatorit K-36P(lamesiiber,düüs 22). Erinevad on ka karburaatorite ühendustorud silindriga. Vanemal versioonil millel mootor istub rolleri tagaotsas paremal pool on ühendustoru pikem ja teise nurga all.
Sidurikorvides on selline erinevus, et vanemal variandil istus korv väntvõlli otsas nõellaagritel. Uuematel on see koost tehtud lihtsalt puksile. Kirjandust sirvides selgub, et vanemal versioonil oli algselt 4,5hj ja hiljem 5,5hj. VP-150M ja Elektronil aga 6hj. Erinevad veel ka vanemal ja uuemal versioonil käimalöömisvänt ja mootori sundjahutuse kopsikud.
Niiet küsimus millise mootoriga on tegu on minuarust täiesti õigustatud.
Hinnast niipalju, et hr. Rein Hüppenen pakub tuttuut Elektroni mootorit(koos karpaga) kusagil 4500 raha eest.Vähemalt mõnda aega tagasi see nii oli.

meesmetsast

Kas Sul juppe pole Vjatkale? Nimelt oleks vaja korraliku kolvi ja kolvirõngaid. Kui sul olemas siis oleks nõus ära ostma sümboolse summa eest.
Ja kui kellegil teisel on siis pakuge ka, mul hädasti vaja.
mul on üks täiest komplektne mootor ja sis teine on selline et mis on mudud korras aga käiguwahetus hoowal on aint üks asi katki aga see on kah korras mudud
kumb mootor on siis kui vanem oleksin huviline sest mul enda mootor suht kehv ja teise käigu hammasrattal osa hambaid puudu