automoto.ee foorumid

Täisversioon: Bensiini oktaanarvu tõstjad.
Teile näidatakse hetkel lihtsustatud versiooni tekstist. Vaadake täisversiooni õiges formaadis.
Käisin siis autopoes õli ostmas ja huvipärast uurisin ka seda riiulit, kus on igasugused kütuselisandid ja muud radikalappimismöginad. Sealt jäid silma ka paar purki kõlavate kirjadega nagu "Octane Booster" jne. Kirjade järgi tuleb siis pudeli sisu segada 40-60 liitri bensiiniga ja oktaanarv kohe tõuseb. Üks purk lubas 5-6 ühikust oktaanarvu tõusu, teine pudeliga ollus aga lausa kuni 10 ühikut oktaanarvu tõusu. Hinnad ka 60-80 eeki.
Kas kellelgi on nendega kogemusi või oskab keegi paar tarka lauset poetada. Lumi tahab juba vägisi maha tulla ja jäärajapill vaja sõidukorda sättida. Näiteks, kui 98okt. benast saaks 108okt. bensiini teha, siis võiks lada surveastet ikka vist päris palju tõsta, või mis?
Jah, nii see oktaanarvu tõstmine põhimõtteliselt käib küll, aga ma soovitaks siiski ehitada selline mootor, mis tavabensiiniga töötab. Põhjus on väga lihtne, kaant nii ulatuslikult modifitseerides pead sa arvestama ziljoni pisiasjaga, alustades põlemiskambrite ümber viilimisest ning lõpetades klappide ja kolvi kontakti vältimisega. Oluliselt lihtsam on sinna veidi karmim nukk sisse panna, ja mõõdukalt surveastet tõsta (võib-olla ka veidi kanaleid portida, aga see on juba klass kõrgem pilotaaž). Mootori tuunimisel on alati esimeseks sammuks kõikvõimalike kitsenduste kõrvaldamine, mis ei lase mootoril täit jõudu arendada, ning alles siis kui see on tehtud, võib hakata ekstreemsemaid modifikatsioone proovima. Kohe ekstreemi kallale minnes on väga tõenäoline, et tulemuseks arendab mootor vähem võimsust kui enne.

Lada mootorile on kangemaid juppe saada nagu putru, rallis minnakse üldjuhul juba lääne tehnikale üle ning kõikvõimalik kola on seisma jäänud.
elu on näidanud, et jääl kiireks edasiliikumiseks olulised asjad on
1. juht.
2. juht.
3-4. rehvid. pidurid (tasakaalus)
5. kaalujaotus
kuskil seal 4-6 kohani on ka mootor, mis kannatab niiskust ja arendab tavaseades ette nähtud hj. soovitavalt kannatab ka pikemaajalist töötamist täispööretel väiksematel kiirustel (jahutus!) ilma et peidetud pulgad päevavalgele ei tuleks.
Kui Sul õnnestub LADA mootor ajada konditsiooni, kus normaalseks tööks on tarvidus 98bensiini järele, siis oled juba kõva töö ära teinud. soovitaks enne jäärajale minekut lihtsalt küünlad-juhtmed-kaaned filtrid jms pudinad korda teha.
siiani kõige kiirem 2wd (tänavarehviga) auto jääl, oli 55kw civic. (vt massi võimsuse suhet)
Natuke sai selle jäärajaga teid eksitatud. Sõidan tegelikult lumeradadel, mis en enamvähem sarnane rallikrossiga. Mootorit on ikka natuke järele aidatud nagu Mahle kolvid, sportnukk, kerge hooratas, kollektorite ja plokikaane avad täpselt kokku aetud. Prategu on surveaste selline, et isegi 92-ga sai ilma detoneerimata sõita. Neid pudeleid vaadates tuligi siis mõte, et võiks surveastet ka kuigipalju tõsta, aga kui palju? Muidugi on see kõik veel ideetasandil, sest aega on vähe ja auto on molekulidena laiali.
No seda pudelile kirjutatut ei maksa nagunii uskuda, asi käib nii et otsid ühe tootja kütuselisandi ja siis kallad seda niikaua juurde, kuni enam detonatsiooniga probleeme pole. Samas ikkagi, kui sa viid algselt mingi 8-9 surveastmega masina 12 peale, siis ei mõjuta detonatsiooni tekkimist enam niivõrd surveaste kui selline, kuivõrd põlemiskambri kuju - ja selle timmimine on paras must maagia. Võib juhtuda, et sa pead seda lisandit nii palju sisse laksima et tulemusena kaotad võimsuses, sest ega see lisand ju jõudu ei anna. Mina isiklikult astuks edasi samm-sammult, algul läheks nii kaugele kui 98-ga minna annab (mingi 10-11 peaks veel suht rahulik olema) ja siis vaataks edasi. Lisaks pead vaatama mis su kolvid ja klapid asjast arvavad, ega nad kokku saada ei taha. Klapisüvendid jällegi langetavad surveastet ja nende teravad servad soodustavad detonatsiooni...