automoto.ee foorumid

Täisversioon: sportsummuti?
Teile näidatakse hetkel lihtsustatud versiooni tekstist. Vaadake täisversiooni õiges formaadis.

zaxaz

Tahaksin natuke rohkem teada saada summutitest.Kas keegi oskab öelda,et kui paned autole umbes 1000 krooniga sportsummuti,kas see võimsust ka juurde annab ning kas ta midagi paremaks ka teeb?
Põhiline element on ikkagi hääl. Võimsust küll juurde anda ei tohiks, kui tahad võimsust natukene juurde, siis soovitatakse koonusfilter panna. Kuid ise sellel arvamusel, et kui tahad võimsust juurde, siis kallim auto.
koos torukollektoriga vast paraneb see võimsus ka, pelgalt sumbuti vist abi ei osuta, teatavatel inimestel parandab vaid enesetunnet ja ajab mütsi noka õigesse ilmakaarde. koonusfilter vist kõige odavam variant võimsuse parandamiseks, iseasi on see kui palju ta seda parandab.
Pika puuga õige odavam variant võimsuse parandamiseks on naerugaas Smile

Tänaval on sügavalt ükskõik, kas sul on seal 5 heppa rohkem või vähem ja üle selle need sumpad ja filtrid kohe kindlasti ei anna.
juttu 1000 kroonist. selle eest naerugaasi ei saa. enesetunne on see kõigetähtsam. kui sa tead et sul on 10 kw juures küll see auto ka siis liigub.
Jah, seda küll, ma mõtlesin eelkõige krooni/hp suhet.

See on muidugi huvitav küsimus, et mida teha 1000 krooniga, nii et sellest maksimaalselt tolku oleks. Mina ilmselt kisuks kaane maha, kontrolliks kas silindrid ja klapid on tihedad ning kui midagi remontida pole vaja, siis tõstaks veidike surveastet. Kui mutrikeeramine ise teha ja tegemist pole mingi väga kallite kaanepoltide ja -tihendiga mootoriga, siis peaks 1000-ga välja tulema küll, kuigi napilt. Keskmisel kaheliitrisel mootoril, mille surveastet tõstetakse 8,5-9 kandist 10-10,5 peale võib see anda 10 hobujõu ringis. Seegi on rohkem enesetunde küsimus, aga noh rohkem ikka kui filtriga saab Smile Osadele on plussiks ka vähenev kütusekulu.
Ja tõelise enesetunde saavad need inimesed, kes oma kodudes uinuda püüavad, kui sa sealt oma sportvihmaveetoruga mööda sõidad või siis lapsevanemad, kes oma uue pisikesega jalutavad ning peale "rallimehe" möödumist shokis last peavad rahustama?!

Auto võimsamaks tegemine on pikk teadus ning jutt sumpsidest ja koonusfiltritest tuleks lihtsalt ära keelata. ühtlasi võiks LEs ära keelata ka nende kasutamise. siis jääks bemmiomanikel ehk mõni kroon enam taskusse, mille eest kas mõni tõesti vahetamist vajav detail ära vahetada või siis äkki uued kummidki alla panna.
PS: kui juba sport sumps, siis ikka sinised tulukesed ka auto alla - muidu pole nagu päris (eeldades, et OZ kleeps on ikka olemas)

Ma siiralt palun sind - mees, ära ole idioot!
ah jaa, seda veel, et kui sa oma mootoril viitsiksid kõik asjad korralikult ära vahetada (rihmad/ketid, küünlad, juhtmed, korralik õli ning muud sorti õhu ja õlifiltrid) siis kinnitan sulle, et autoga on taas lausa lust sõita Smile

Parim asi on korras auto, mitte tuunitud selline!
väljalaskest võimsuse otsimisel olin minagi alles kuu aega tagasi skeptiline - aga praktiline kogemus veenis, et päris tähtsusetu see pole:
opeli C20XE motol (2,0 110kW) oli eelmine omanik asunud aretama summutit "käepärastest vahenditest". Selle käigus oli resonaatori järel originaalsest pea 2" läbimõõduga torust järel ca 1". Kuna mul teinegi masin sama motoga, olin esialgu hämmingus - masin ei liikunud ning natukene võimsust tuli alles pärast 4000 pööret. Kui olin jama likvideerinud, oli masin hulka asjalikum - kuigi tal on tänini KAT-ks nõrgema moto oma, millest väljatulev toru on ca 2" asemel ca 1,5"...
eks jutuksolev moto ole tehasest juba päris palju "forsseeritud" ning mu juhtumil oli väljalase ikka liig peeneks aetud - aga mõte on, et ta pole mitte päris tähtsusetu. Muidugi tehasemoto puhul ainult viimase püti vahetamisest ei otsiks ma ise küll hobuseid - aga kui (lisa)hobused on kapoti all juba olemas, ei tohi väljalaskega nende hingamist takistada. Sama motoga olen proovinud ka "pükstega" (pigem torukollektor) lõppevat väljalaskesüsteemi - aga minu taguots sel puhul küll paremat liikumist ei registreerinud.

lärmamisest: osadel masinatel on juba tehaseväljalase sama lärmakas, kui jutuksolev sportpütt. Näiteks mu mainitud opeli moto. Praegu on all tuttuus resonaator+summuti ("Walker"), aga masin on sama lärmakas kui väljalaske saabumiseni mu poolt ajutiselt summuti asemele topitud teise resonaatoriga (KAT-orig_reso-garaazhist_leitud_reso). Tõsi, veidi mahedam heli tuleb summutiga välja - summuti on ikka summuti. Aga mitte oluliselt vaiksem...
lärmamisest2: väljatuleva heli tugevust mõjutab ka sisselase - ning hulka rohkem, kui esialgu uskudagi võiks. Näiteks sama C20XE moto puhul asendatakse tuuninguelemendina originaalne plastist drosseliklapi kohal olev kopsik nn "punamütsikesega" - ning see annab vähemasti kuuldava tulemuse. Ka õhufiltri kui sellise ärajätmine suurendab selle moto puhul märgatavalt lärmi.

parim auto on korras JA tuunitud - ning nagu Jesper juba vihjas, algab tuunimine mootorist endast. Enne ja pärast seda olevad pudinad peavad lihtsalt järgi tulema, mitte ei pea nende vahetamine põhieesmärk olema. Odavaim tuuninguvahend on pritsemotol aju vahetamine Wink

teet,
ise lärmakaid masinaid ei salli
Väljalasketrakt võib hävitada kuni 30 % mootori võimsusest. Nagu 13piisab juba mainis. Või korraliku sobituse tegemisel lausa parandada mootori täituvust rõhulainete liikumise ajastamisega. Aga sellise töö juures on 1 kEEK pigem selline käsirahaWink Ilmselt räägime suurusjärgust 3x kEEk? Ainuüksi korralik SPORTSUMMUTI maksab kolm korda rohkem, kui antud masina Walker või Bosal

Selle raha eest tasuks kõigepealt mootor üle käia. Uued küünlad, filtrid, õlid. Rohkemaks nagu ei jätkugi...

Sisselaskemüra on suuremate mootorite teema. Kuid täiesti omal kohal mootori üldist mürataset arvestades. Igaüks võib seda ise kogeda, kui kuulab oma masina mootori häält õhufiltriga ja ilma. Vahe on kõrvaga kuuldaWink

Ma ei saa jätta fleimimata nende idiootide suunas, kelle elueesmärk on produtseerida võimalikult valju heli tavaliikluses. Ringrajal jms. kohtades saan ma sellest aru. Aga kui ma pean sumeda augustiõhtu ritsikasirina kuulmiseks valima aega kahe "tjuuningupetsi" möödasõidu vahel (maantee ca 500. m kaugusel metsariba taga), siis ajab sita keema küll. Mõnel korral on tekkinud tahtmine see plärisev ava makrofleksi täis lasta...
Seni olen suutnud ennast kontrollida.
,,Moto,,l om eesti keeles siiski teine tähendus.Juba aastaid......,
v6sa Kirjutas:Ainuüksi korralik SPORTSUMMUTI maksab kolm korda rohkem, kui antud masina Walker või Bosal
kas need ca 1..1,5keek (letihinda) maksvad universaalsed "oseläbi pütid" pole siis õiged sportsummutid? Kui on, on nad vähemalt antud masina kontekstis Walkerist isegi törts odavamad Wink

teet,
ei taha mitte kopikaid lugeda vaid lihtsalt taustinfot saada
v6sa Kirjutas:Ma ei saa jätta fleimimata nende idiootide suunas, kelle elueesmärk on produtseerida võimalikult valju heli tavaliikluses. Ringrajal jms. kohtades saan ma sellest aru. Aga kui ma pean sumeda augustiõhtu ritsikasirina kuulmiseks valima aega kahe "tjuuningupetsi" möödasõidu vahel (maantee ca 500. m kaugusel metsariba taga), siis ajab sita keema küll. Mõnel korral on tekkinud tahtmine see plärisev ava makrofleksi täis lasta...
Seni olen suutnud ennast kontrollida.
Sa oled siis päris kannatlikBig Grin Mina olen sellise nalja ära teinud,küll mitte makrofleksiga,aga kaltsu olen küll selle vihmaveetoru tuugalt täis tampinud.Hommikul oli päris hea vaatemängu nautida kuda rullnokk niigivähest ajunatukest ragistab,et miks krt. käima ei läheBig Grin kontrollib:säde on ,bensu kah on,aga käima ei läheBig Grin
Mõnele mehele võiks küll mingeid rohtusid kirjutada, maailmavalu on nii suur et...

Teet, "õige sportsummuti" näeb välja selline: http://www.rbracing-rsr.com/turbo/exhaustF1.jpg . Kõikvõimalikud pütid on kompromiss, reeglid lihtsalt määravad mingi mürataseme ja kuidagi tuleb see saavutada. Tavaliselt võetakse posu erinevaid pütte ette ja hakatakse proovima, see mis kõige vähem võimsust sööb ja veel mürapiiridesse mahub ongi kõige parem.

Need kallid summutid on mõeldud mingile kindlale margile-mootorile, ehk hinna sees on ka häälestamistöö. Iseenesest pole neis konstruktsiooniliselt midagi erilist, vast natuke paremini on kokku pandud kui tavalised.
Universaalne pütt on ikka tõsine kompromiss. Nagu Jesper mainis, on küsimus häälestamises. Heli summutamine on reeglina võimsust vähendav protsess. Kui seda heli summutamist teha nii, et võimsus võimalikult vähe kannataks, tuleb väga hoolikalt arvestada mitte ainult mootori kubatuuri, vaid näiteks ka torustiku pikkust ja topograafiat, rääkimata oodatavast kasutuskõrgusest (õhurõhk) jt. See näikse olevat terve teadus... Millele viitab ka Jesperi antud link - vaadake seda ussipesa, asi on ikka üsna läbimõeldult kokku keeratud....

Mina pole selle ala asjatundja mitte. Aga olen suhteliselt lähedalt näinud ühe kähkusõidumasina väljalaske häälestamist põtrademaal. See tegevus kestis kolm kuud, prooviti kokku 7 erinevat pütti ja lõpetati ikka samas kohas - universaalsed pütid antud Manta juures ringrajasõidul mingit tuntavat (stopperiga mõõdetavat) efekti ei andnud. Kasutusse jäi lõpuks standardväljalase, sest selle hääletoon meeldis omanikule kõige rohkem ja see oli ka kõige odavam (Bosal oli tootjaks, kui mu mälu mind ei peta).

Ma ei väida, et Remus või mõni muu universaalne ei võiks asja parandada. Aga ma ei taha uskuda, et universaalne pütt kõigile masinatele ühtviisi hästi sobiks. Kindlasti on autosid, mille originaalväljalase on tõsiselt valesti tehtud. Aga ise investeeriksin 1 kEEK pigem mootori korrastamisse, kui küsitava väärtusega summutisse...