automoto.ee foorumid

Täisversioon: IŽ-56 uuele elule
Teile näidatakse hetkel lihtsustatud versiooni tekstist. Vaadake täisversiooni õiges formaadis.
Lehti: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15
isandpauk Kirjutas:Milleks välja vahetada detaile, mis töötavad??

Detaile vahetatakse ikka välja selle pärast, et neil miskit viga on. Millest selline arvamus, et need minu detailid töötavad? Kui käivitusvõlli vända nuudid on peaaegu kulunud, hammassektori hambad samuti algusest läinud, põrksiduri survemehhanismi üldse pole, siis isiklikult leian, et sellised detailid vajavad vahetamist. Ei ole mulle vaja tee ääres istuda või oodata seni, kuni mootor ise ennast "töötades" hävitab, jäägu see neile, kes seda soovivad kogeda - olen veendunud ennetava hoolduse pooldaja. Ja teiseks, kui midagi teha, siis korralikult.
Asjalikud nõuanded on teretulnud.
Kui ei ole plaanis neid vanu rehve tagasi monteerida,siis võta relakas ja lase traadid puruks.
Saad tulemuseks sirge ja mõlkideta velje.
Olen ise teinud pea iga teise rehviga nii ja asi toimib.
janukovits Kirjutas:Kirjuta lähemalt, kuidas kummid ära said mul seisab ees see ettevõtmine ning kummid on vaatamata "mudimisesle ja tallamisele" kõvad. Auto heebliga on küll neid praktselt võimatu ära saada. Kas kasutasid rehvitöökoja teenust või said omajõududega hakkama?

Võtsin oma uunik mossest 2 originaal heeblit välja ning tuletasin meelde, kuidas sai kunagi heeblite ja vasaraga autokumme vahetatud. Lööd kummi velgede kõrgematest servadest sisesüvendisse lahti, et tal oleks ruumi üle ääre venida. Ega nad sellegi poolest üle ääre eriti ei kippunud venima, aga heebli sain taha küll ja tõstsin esmalt ühest kohast kummi ääriku üle velje serva. Siis lükkasin teise heebli esimese kõrvalt kummi ääre alla ja venitasin samuti üle serva. Esimest heeblit paigal hoides hakkasin teise heebli pihta haamriga tuld andma (ühe käega hoides tolle otsast), nii et see järk-järgult enamuse kummi üle velje serve maha tõstis. Kuna ma ei kavatsenudki neid kumme säilitada, siis kasutasin sellist meetodit, mis kummi serva rikub, muidu oleks korrektne heebleid edasi tõstes kummi üle velje serva venitada, kuni jõutakse ka samale tulemusele. Pean tunnistama, et nõudis ikka kerget füüsilist pingutust Wink

P.S. Mõtlesin ka relaka kasutamise peale, aga garaaž väike ja siis oleks hingamisega mõneks ajaks üsna raskeks läinud.
Täna sain kätte oma aparaadi silindri ja viimase pea klaaskuuli pritsist. Tulemused on väga head, ilmselt ei hakka neid detaile üle värvima.
[attachment=24541][attachment=24542][attachment=24543]
Võrdluseks, kuidas silindripea ennem välja nägi (silinder oli kordi hullem, leotamine ei andnud mingeid tulemusi):
[attachment=24544]
Olemas on ka uus birka ja puhastatud kodarate arvuks on 110tk Smile Oli alles nikerdamine. Viimaste hankimise osas tänud Tsiklimeistrile, nagu ka muude näpunäidete eest tsikli taastamises!
Lähiajal peaks saama kätte ka haavlipritsi läinud ratta detailid.
Tervist praud, mul selline küsimus, et kui palju sul see klaaskuul pritisga tegemine maksma läks, ja kas sa lasid teha tartus või kuskil mujal?
Tere!

Mind huvitaks, kuidas kaitsti silindripeegelpindu?
Selle töö eest küsiti mu käest 100EEK ja tehti seda Tartus, Estpresto-s, Aardla tänaval. See pole tollel firmal tõenäoselt põhitöö, kuna nad müüvad liiva- ja muid pritse, autovärve jne jne. Tegemist on näidisstendiga, kus alumiiniumdetaile puhastatakse. Küll aga on sealne inimene väga vastutulelik ja abivalmis asjahuviliste püha eesmärgi nimel neid töid teostama. Detailid peaksid õlist ja muust lahtisest sogast eelnevalt puhtad olema, vastasel juhul lubati "kirves selga äsada" Wink
Silindri tööpindu kaitsesin kaltsuga, toppisin sellega silindri tihedalt täis (piltidelt on ka seda näha) ja tegija lubas ka mitte nende tööpindade pihta juga suunata. Kuna oli kiire, siis kasutasin kaltsu, aga oleks võinud ka mingi pika läbiva poldi ja suurte lõigatud seibide abil tõmmata silindri otstest kinni vms. Aga toimis ka lihtsam variant.
Ok, mul vaja samad detailid puhtaks lasta ja siis ka veel tagumine keti trummel või kuidas seda nimetama peaks, see osa kus küljes on piduri klotsid ka, ja eest sama osa. Peab nüüd teekonna tartu võtmaSmile
Priidu tegemistest võiks vändata õppefilmi noortele vanamootorratta taastajatele.
Tore vaadata,kuidas inimene tegutseb operatiivselt ja võtab taastamist täie tõsidusega.
Kindlasti oled eeskujuks kõigile noortele tehnika taastajatele.

Omaltpoolt pakun Sulle Motoexotica 2007 Retro MC boksis kohta sellele tsiklile.

Edu
See tagumine keti trummel on minul muuseas värvitud alumiiniumvärviga, seetõttu saab see puhastamise asemel ka üle värvitud. Mootori karteri pooli puhastada ei kavatse, kuna need on lihtsalt nagu uued peale pesemist ja seda puhastatavat pinda on ka seal väga vähe. Karteri kaantega ma veel otsustan, aga tõenäoselt värvin need siiski üle alumiiniumvärviga, see aitaks tasandada ka pinnal olevaid kriime jms. valu väikest ebakorrektsust. Esiratta alumiiniumist pidurisadul on kahe silma vahele jäänud hetkel...ehk on see ka värvitud, peab kontrollima.
Niisiis, käes ka ratta haavlipritsiga puhastatud detailid. Tulemusega võib jällegi väga rahule jääda. Lisaks võib ka kogetu põhjal öelda, et enam mina ei kavatse mingit raami vms. detaili käsitsi või tööriistade abil puhastada, kuna see on mõttetu. Põhjusel, et kogu mootorratta haavlipritsiga puhastamine võttis aega 45 minutit ja selle töö maksumus oli 230 EEK. Selle raha eest pole mõtet puhastusmaterjalide peale ei raha, ega oma aega raisata. Ei tehtud ka mingit probleemi õli ega pori suhtes, vaid öeldi, et mis sellest kui toda leidub, see lendab ju koos muu sodiga minema Smile
Mõned pildid siis ka lisatud.
ma lasin enda iz planeta 2 keretdetailid kah liiva pritsi alt läbi, päris hea tulemus jäi , algul kartsin, et teeb liigsed täkked peale aga ei olnud midagi , päris sile jäi.
To: Timmo.

Võiksid enda tsikli ka originaali taastada!
See on muidugi Minu isiklik arvamus aga oleks palju põnevam.
Tegelikult see poorne pind on just hea, et värv sinna üli hästi nakkuks. Mulle tundub, et kui detailidele selga lasta paar kihti krunti, siis eelduste kohaselt on pind juba üsna sile. Eks seda näe õige pea, lähipäevade jooksul alustan nende töödega.
mul piisast ühest kihist krundist, ja mis puutub originaal värvi siis nõustun tsiklimeistriga, plaan ongi uuesti ülevärvida originaal värvi, aga enne talve lõppu pole võimalik una see ruum kus ma ise värvin on talvel värvimiseks liiga külm. Aga seoses selle originaal värviga tekkis mul just eile küsimus , et kust ma võiks värvi koodi saada?
Priidul on sini-roheline
Minul,sinine,roheline,beez
Millist värvi tahad värvida?
Vali ja anna teada.
Du Pont veokisari on hea valik.
tahan algset värvi teha ja see oli roheline.
Minu ratas tuleb järgmise värviga kõige sarnasem:
http://forum.automoto.ee/attachment.php?aid=24372

Pildistada on seda värvi väga raske, mida birka alt ja ratta rummudest, st. peidetud kohtadest, leidnud olen. Välguga tehes jääb värv liialt roheline, ilma välguta samas täiesti tumesinine. Tegelikult on aga midagi sellist nagu üleval olevalt lingilt näha. Valisin tooni Spies-Heckeri veokisarjast, RAL koodi võin kunagi ka välja öelda, hetkel pole käepärast. Sai silma ja värvilehviku abil lähim vaste (minu arvates) leitud. Spies-i suhtes mingeid eelistusi pole, lihtsalt sealt sain väga head nõu ja ei viitsinud rohkem ringi turnida. Kokku läks 0,5L happekrunti, 1L täitevkrunti ja 1L värvi 1100EEK maksma.
Tekkinud on mõned küsimused suurele ringile Smile

- Kas 56-e jt. samu velgi jagavate isendite kodarate keermed võivad olla 1/60" mõõdus (4,2333 mm)? Kust võiks leida sobilikku keermepuuri ja -lõikurit? Kodarad läksid tsinkimisse, seega tuleb keermed ilmselt üle käia.
- Kas kusagil sirgestatakse mootorratta velgi? Kloostrimetsa poe kaudu seda teenust ei pakuta nagu ma kuulda sain, ainult ratta kokku ladumist ja kodarate pingutamist - hea oleks veljed korralikult sirgeks saada, kui seda üldse tehakse kuskil.
- Vaadates 56-e erinevaid fotosid netist, olen tähele pannud, et 56-e summutite tagaosadele on needitud mingid sildid, osadel kroomitud, osadel mitte. Mis asjad need võiks olla?
kodarate keermed on peale pressitud ja keermelõikuriga kallale minnes keerad nad lihtsalt *****.
Kõige lihtsam on osta uued kodarad. (kokkuvõttes tuleb odavam ka)
Lehti: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15