automoto.ee foorumid

Täisversioon: IŽ-56 uuele elule
Teile näidatakse hetkel lihtsustatud versiooni tekstist. Vaadake täisversiooni õiges formaadis.
Lehti: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15
Vene ajal tuuniti ka tsikleid ja olen 100 % kindel,et selliseid liiste ei paigaldatud tehases IZ-56 le.
See mu üks tagavaraks saadud porilaud ja sinna on konkreetselt ja suht suvaliselt puuritud augud ning paigaldatud mõne tolleaegse lintmaki vms isendi naeltega iluliistud Smile Originaalist on asi kaugel. Originaalsed hõbedased värvitriibud olid ka sellel porilaual tegelikult olemas. Kui need "iluliistud" ikka väga huvitavad ning päästavad kellegi päeva, siis nood on saadaval Smile
Tervist, mõned sõnad asjade käekäigust. Tüütu pahteldamise ja nühkimise töö on praktiliselt läbi, tagaporilaud on veel ainukesena jäänud sirgestada, kuid peatselt seegi ühel pool. Kuna tuli tahtmine näha juba mingeid resultaate, otsustasin tagaporilaua jätta ning värvida ära need detailid, mis olid juba eeltöötluse värvimiseks lõplikult saanud. Paha mõte see polnud, sest korraga poleks garaazis neid detaile nii või teisiti värvida saanud piisava ventilatsiooni puudumise tõttu. Paari päevaga sai siis tasapisi seis nii kaugele, et värvida on jäänud veel ainult raam, tagaporilaud ja küljekarbid (need on tegelikult tagaküljelt juba värvitud). Tundub, et üsna palju, kuid tegelikult siiski üsna vähe, sest värvimist vajavaid pisidetaile võib olla ühel mootorrattal uskumatult palju. Veokisarja värv on tegelikult väga mõnus värvida, ainuke asi, et kui ühes käes on värvipüstol, siis teises võiks olla prožektor, et näha kõikidelt kumerustelt ning nurgatagustest värvi katvust ja värvitava kihi paksust, et värv jooksma ei läheks. Kuivab see veokisari üsna aeglaselt, ka kiirkõvendiga, kuid see eest järgmiseks päevaks on polü-uretaanil baasil värv juba mõnusalt kõva, lausa nagu klaasjas. Nii et tuleb varuda aega ja ka üsna palju värvi, sest palju läheb lendu. Värvikoodiks sai valitud RAL5020, sinakas-rohekas, käitub sarnaselt originaalvärviga, olles eri valguse puhul kas rohkem sinakas või rohekas.
Mõni näide:
[attachment=25397][attachment=25398][attachment=25399]
Nüüdseks on koos ka esisadul ja ka mõlemad rattad. Viimased läksid juba ka Kloostrimetsa motopoodi, et saaks pingis paika rihitud. Uued kummid saab samuti samast puhvetist Smile
[attachment=25400][attachment=25401]
...huvi pärast sai avatud ka üks kinnine esirattalaager, et vaadata, kas linnamüüt vähese määrdega kinnistest laagritest peab paika. Paraku nende laagrite puhul osutus see valeks, sest lahtivõetud isend oli kenasti silmini laagrimääret täis. Tegemist siis väidetavalt Jaapanis toodetud laagritega.
[attachment=25402]
väga ilus! minu vanaisal oli väga sarnane (kui mitte täpselt samat tooni) sinine 56, valgete triipudega, 2 eraldi sadulaga, 1 kolmest esimesest tutikast korviga 56-st mis tartusse toodi, 1959.
kui nüüd värvimisest korra eemalduda, et mis aku sa talle peale panid..ma ei mõtle just firmat vaid mis näitajatega.
2takti Kirjutas:kui nüüd värvimisest korra eemalduda, et mis aku sa talle peale panid..ma ei mõtle just firmat vaid mis näitajatega.

Kui nüüd siiski korra värvimise juurde tagasi tulla, siis kuhu ma selle aku panin küll, kui detailid pole veel kõik värvitudki ja mootorrattaks formeerunud? Wink
Aku teematikat olen korra uurinud ja Kloostrimetsa poest mulle midagi ka soovitati, just IŽ-listele sobivat ja vast isegi vene päritolu. Hinnaklass oli ca 300 EEK suurusjärgus. Võin IŽ-56-e ekspluatatsiooni raamatust õige mahtuvuse ja aku tüübi täpsustada, poes pakuti vist 9Ah-st, võin eksida. Hetkel ma akuga ei kiirusta, sest see kõige viimane asi mida käivitamiseks vaja lisaks bensiinile.
Praegune siht on siiski lõpetada värvimistööd, et ei peaks rohkem värvitolmu laiali lennutama ning võtta uuesti ette ja lõpetada kroomi eeltöö.
mm muidu Tartus võru tänava akupoes oli 6Ah-ne mingi 180.- ikka 6V...et to pidi ka olema sobiv.
Originaalis on siis ette nähtud 6v ja 7Ah aku.
5+ töö!
Tänan heade sõnade eest Wink
Sai siis proovitud triipe tõmmata, detailidele, mis värvitud ja neid vajasid. Mõned fotod tulemustest.
[attachment=25431][attachment=25432][attachment=25430]
Nonii, värvimine ka suuremalt jaolt selja taga nüüdseks. Jäänud veel ainult küljekarpide esiküljed ja summutid. Viimastega peab veel eelnevalt mõtlema, kuidas neid kenasti sirgeks saada. Kas pahtledada mõlgikesi või siis ikkagi mingi joodise või keevisega täita. Kui on kellelgi head praktilist nõu selle koha pealt, andke teada. Igasugused pahtlid tunduvad kuidagi ebakindla lahendusena, kuna temperatuuride vahe on summuti pinnal väga suur.
Nüüd aga üks hetke olulisim küsimus. Kas kellelgi on IZ-56-e varuosade kataloogi või teab, kust seda leida? Pea tahaks detailid kroomimisse viia ja huvitaks just kroomitud poltide-kruvide arv, mõõdud jne, et saaks valmistada ette ka poltide poole. Tänud ette.
[attachment=25458]
Kui saladus pole,kuidas triibud tegid?Rolleyes
Esimesel pildidl oleva sinise teibiga!
see paak näeb välja nii isuäratav nagu mõni suur kummikomm, millele kohe tahaks hambad sisse lüüa!
rainer Kirjutas:see paak näeb välja nii isuäratav nagu mõni suur kummikomm, millele kohe tahaks hambad sisse lüüa!

Eks tee järgi Wink

Mina ütleks ka piltide järgi, et ilusasti restaureeritud Smile
keski siin otsis IZ 56 akut taga. kui ma nüüd väga ei eksi, siis on kasutuskõlblik aku osta.ees saadaval. Ilmselt ka kõige originaalilähedasem, mida veel leida võib. Isiklikult mina ei soovitaks toda kasutada muuks, kui "originaalsuse" lisamiseks.
http://www.osta.ee/index.php?fuseaction=...id=1335966
isandpauk Kirjutas:keski siin otsis IZ 56 akut taga. kui ma nüüd väga ei eksi, siis on kasutuskõlblik aku osta.ees saadaval. Ilmselt ka kõige originaalilähedasem, mida veel leida võib. Isiklikult mina ei soovitaks toda kasutada muuks, kui "originaalsuse" lisamiseks.
http://www.osta.ee/index.php?fuseaction=...id=1335966

Endal samasugune aku olemas. Ainult musta värvi. Kordagi pole hapet sisse valanud, seisnud karbis Smile
Alustades neist vanadest kuivadest happeakudest, võib öelda, et nendest pudelitest on džinn ammugi lahkunud ja neid võib veel muuseumi eksponaadina kasutada. Kunagi, kui asi seda väärt, võib ka vanasse kesta ka uue aku sisse ehitada. Kas nüüd see osta.ee surnud loom seda 500 EEK väärt on, pole ma küll kindel Smile Kloostrimetsa motopoodi pidi aga tulema lähinädalatel väidetavalt just IŽ-le esteetiliselt sobilikke akusid. Kui ma ei eksi, oli kord minu poolt nähtud isend samuti pealt pigiga valatud ja midagi 9Ah kanti.
Rääkidest sellest poest ja nende pakutavast kodarratta rihtimisteenusest, siis mina sain küll pettumuse osaliseks. Esiteks läks aega 2 nädalat maksimaalselt lubatud nädala asemel ja tagatipuks olid mu kenasti värvitud veljed väga paljudest kohtadest kriimustatud, mõnest kohast lausa suured tükid värvi maha kraabitud Sad Samuti ei käiatud maha mutritest välja ulatuvaid kodarate otsi. Aeg ajaks, aga teiste töösse võiks küll ausalt öeldes paremini suhtuda, mitte lammutada võtmega mööda velge kuidas juhtub. See pole muidugi poe süü, küll aga seda teenust pakkuva inimese suhtumise asi. Väga kurb igatahes. Nüüd peab hakkama värvi parandamise ja poleerimisega tegelema, sest otsast peale värvida ka ei viitsi rattaid. See see on, anna midagi teistele teha ja...mistõttu järgmised kodarrattad kavatsen ma igatahes ise koostada. Pildilt muidugi need kriimud välja ei paista, sest see on tehtud piisavalt kaugelt. Samuti ei paistnud kohe need defektid välja ka poes, kuna veljed olid kilesse mässitud. Järgmine kord sinna sattudes igatahes saab sel teemal vesteldud.
[attachment=25501]
Ja veel viimased triibud:
[attachment=25500]
Hetkeseis on selline, et kohe-kohe lähevad kroomimist vajavad detailid kroomimisse ja siis millalgi saab juba hakata ratast kokku panema Smile Nagu praktika näitab, on kõige aeganõudvam ja raskem osa taastamisel see logistiline pool. Näiteks üks paras peavalu oli tuvastada poltide arv, mõõtmed jne, mis IŽ-56-l on kroomitud. Esmalt vaadata üle olemasolevad, leida poodidest puuduvad, neid eeltöödelda jne. M7 mõõtu poldid olid mu rattal enamuses puudu, õnneks Baltic Bolt pakub ka sellist mõõtu, esmalt tundus see üsna utoopiline teema olema. Lõppkokkuvõttes tahaks ju ühe korraga kõik jupid viia kroomimisse, nii, et kokku pannes ei jääks midagi puudu Wink
Kuda kulgeb?
Lehti: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15