automoto.ee foorumid

Täisversioon: IŽ-56 uuele elule
Teile näidatakse hetkel lihtsustatud versiooni tekstist. Vaadake täisversiooni õiges formaadis.
Lehti: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15
Kuna üks asi viib teiseni, siis nii juhtus ka minuga ja punnvõrri taastamine pani mõtted kripeldama vene mootorratta-raua osas. Sai siis veidi maad uuritud vene toodangu suhtes ning saadavate rataste osas. Vene mootorratast pole mul eales varem olnud, põhjusel, et kodus on '78-nda tootmisaasta Jawa 350, modifikatsiooni ei oska öelda (vist 634) ja see pole ka praegu oluline. Igatahes esiisa kunagi tolle koos külgkorviga ostis ja seni alles ning korras. Peale mõningast info kultiveerimist internetis tuvastasin, et väga mõistliku hinna ja küllaltki meeldiva olemusega on isend IŽ-56 esimene põlvkond. Teine apastraat, mis ka tegelikult meeli köitis, on isend nimega IŽ Jupiter, kuid leitud IŽ-56 seisukord oli sedavõrd parem, et otsustasin tolle kasuks, pealegi 1 silinder ja 350 kuupsentimeetrit on ka avastamata maa. Need pillid näevad minu jaoks just sellise vene mootorratta stereotüübina välja – kõik on lihtne nii mootori kui kere osas, üleliigseid tulesid ja vilesid pole ning disainer pole ka suuri prohmakaid teinud. Harmoonia on ilmselt selle asja nimi. Öeldakse, et geniaalsed asjad on lihtsad ja nii see minu jaoks tundub olema selle aparaadi puhul. Ratta soetasin selleks, et suvel hea ilmaga ringi purjetada, veidi matkata ning plaani on pandud ka mõte tungida kitsamatele metsaradadele, et avastada veel nägemata jäänud eesti looduse ilu, mida fotopurki talveks salvestada. Selleks tarbeks peab aga raud saama uued pinnakatted, et meeleliselt oleks mõnus kulgeda.
Nüüd siis täpsemalt. Mootorratas on tõenäoliselt vähemalt kord üle värvitud ning värvi osas ma olen seda meelt, et must sobiks väga hästi sellele rattale – vastuargumendid koos põhjendustega on oodatud Wink. Näitab küll mustust välja paremini, kuid soliidsem jääb. Musta numbrit oleks omada tore, kuid see pole eesmärgiks seatud, uunikume on olnud ennemgi ja see vajadus ei vaja rahuldamist. Mootorratas tundub olema üsna komplektne. Mina oma mõningase uurimise tulemusena tuvastan, et tagatuli ei ole originaal, muu võiks olla päris tema enda oma. Originaaltule sain teise taga porilauaga kaasa. Piltidelt on näha, et puuduvad mootori alumiiniumkatted, kuid need on olemas, pole lihtsalt külge pandud.
Muudest puudustest. Käima löömise vänt on kõver, ilmselt on sinna palju jõudu pandud omal ajal ja seega vähem pädevat remonti saanud Toungue Ostsin juba uue. Sussklapp on ka küünlaga asendunud ning tolle kang on leistangi pealt head aega öelnud – kel on pakkuda, olen huvitatud. Vasak summuti on käima löömise vända poolt pihta saanud, aga see on väike asi, sest tegelikult on vasak summuti üleni üsna õnnetu ja sinka-vonka, eelmine omanik on ilmselt rattaga külili üritanud sõita. Seda arvan ka sellest, et esilaterna vasak külg on mõlgiga ja samuti esilaterna kroomitud vasak ääris kraabitud ja veidi kõver. Esihargi küljel ka väike mõlk. Kui kellelgi on korralikku vasaku poole summutit ja esilaterna kroom äärist üle, samuti tänan ette. Kui summutit ei leia, siis peab vast lahti lõikama ja seest poolt meelde tuletama, kuidas asjad peavad olema. On ka üksjagu vidinaid, mis tõenäoselt lähevad kroomimisse, sest siit-sealt see juba kadunud. Või kui leiab korralikud kroomitud osad, siis läevad vahetamisse – nagu leistang, bensiini paagi kork jne.
Mootor olevat väidetavalt remonditud just vahetult enne kahe aastast seisu perioodi kuni tänaseni. Nooh, see jutt tundub üsna tavaline müügi jutt olema, kuid käima löömise vändast lüües on tunda vägagi ägedat vastupanu. Sellegi poolest läeb mootor poegadeks ja ennem käima ei proovigi kui kõik üle on käidud. Mootoriga seoses tekkis küsimus, et kui nüüd too ära lasta puhastada klaaskuul pritsi all, kas peaks mingi lakiga pinnad üle käima, et oksüdeerimisprotsess ei käivituks või piisava hooldamise korral pole see vajalik?
Velgede koha pealt samuti tekkis küsimus, et kas need olid originaalis värvitud, mulle tundub, et jah. Ja kas kodarate lahti saamisega võivad ees oodata suuremad probleemid? Nagu kodarate murdumine ja pärast uute leidmine? Kas kodarad olid originaalis ka üle värvitud või lihtsalt tsingitud?
Hetkel puhastan, töötlen ja krundin väiksemaid detaile ning otsin puuduvaid juurde. Kuna garaaz on mul kütteta, siis talveperioodil on taastamine raskendatud. Vaatame.
Veel pilte, ühel neist on näha kahe sadula vahel mingi huvitav kausjas objekt, kas sinna võis ratta pump käia?
veel mõned
Sinna sadula alla käib jah pump. Minuarust ei ole sul mõtet mootorit klaasi/liivapritsiga puhastada. Alumiiniumi pind muutub siis suht karedaks ning see hoiab mustust tunduvalt paremini kinni kui lihtsalt puhastatud pind. Pane detailid pikemaks ajaks likku ning kasuta siis tavalist survepesurit.
Ma ei pannud pildil tähele spidomeetri trossi - vanematel 56-tel tuleb spido ülekanne mootorist. Vaata kuidas on lood sinu masinaga.
Ütleks vastu lause Sinu plaanile ratas musta värvi värvida. Minu arvates on kõige lihtsam ükskõik milline ratas kohe mustaks värvida, palju põnevam on aga kasutada miskit originaal värvitooni, see toob palju paremini esile ratta ajaloolise väärtuse. Mustaks värvitud rattad tunduvad mulle kõik rotikatena.
Värviline ratas on palju palju ilusam, IZ-56si on värvitud väga paljudesse ilusatesse värvitoonidesse.
Peale selle soovitan ratta enne käima panna, kui ta pulkadeks võtad, see peaks motivaatorina töötama.
Kodarad on originaalis minuteada tsingitud. Sul tundus veel puudu olevat käsikäiguvaheti mootori paremal pool.
Ratas tundub ise täitsa komplektne ja kobe.
Kas üks originaalkombinatsioonidest oli heledat tooni roheline-sinine?
Värvimise koha pealt,soovitan Minagi värvida Sul see mootorratas sellist tooni,mis ta ennem on olnud.
Minu teada oli värvilahendusi 4 või enam.
Tumesinine,beez,helesinine,rohekas-sinine.
Triibud olid hõbedased ja valged.
Väritoonidest oli vist originaalis kasutusel ka tumesinine? See oleks ka väga sobilik toon, eks seda värvitooni on veel aega mõelda. Aga IŽ-56-l kasutatud toonide kohta on igasugune info teretulnud. Minu isendil tundub originaalis olema ka tumedam sinine toon seljas, kraabitud velje pildilt on praeguse ja eelneva tooni vahet päris hästi näha. Must mulle isiklikult rotikatega ei seostu, lihtsalt vaadates vanu mootorrattaid, on must värv nii IZ-350 kui IZ-49 puhul jätnud sümpaatse mulje.
Käsi käigukang on hetkel jah eemaldatud, kuid ka täiesti olemas. Spidomeetri trossi peale pole hetkel osanud tähelepanu pöörata, kuid tundub tõesti, et seda pole. Kas see peaks sõidusuunas vaadates parema karteri kaane alla suubuma?
Alumiiniumpindade puhastamise osas on veel üks variant mille kohta ehk oskan peagi lisa öelda, sest mu üks sõber kasutab kaugel maal mingit põrandapesu vahendit. Kõlab linnamüüdina, aga tema viskab alumiiniumdetailid selle vahendi lahuse sisse ja tulemus pidi olema väga hea, eemaldades nii mustuse kui pindmise oksiidi kihi. Lubati valgustada selle keemia osas õige pea.
Käima panemiseks pean aku ostma, mis pole muidugi eriti kallis. Aga kas see mind motiveerib Wink Mul seda tahet praegu piisavalt, kui ainult teha saaks. Kui ei leia võimalust peale liivapritsi kohe detaile happe- ja kaitsekruntida ning värvida, siis ilmselt pean ootama soojemaid aegu. Mootoriga saan muidugi kohe alustada.
Selle pesuvahendi kohta sain lisainfot: http://www.prowax.com/1prod_bulls/C-51pb03_12_04.pdf
ja üldiselt siin: http://www.prowax.com/degreaser.shtml
Väidetavalt on usa raud jäetuna üle öö sellesse Red Devil pesuvahendisse ning hommikul võetuna, nagu uus - alumiinium särab ja näiteks kolvidelt paks nõgi läinud. Silindri sisepinda ja alumiiniumi ei pidavat üldse kahjustama, kuigi hoiatus on selle kohta siiski kirjelduses. Eks alati tasub katsetada eelnevalt mõne proovidetaili peal. Kui Bentley ja Rolls-Royce teenindus seda kasutab, ei tohiks asi päris jura ikka olla. Saadavus siinamail on iseasi.
Mina soovitan ikkagi korra mootor enne tööle saada. Kui mingi selgem viga on, siis saad sellest kohe teada (mingi tirin jne).

Sellel masinal olid kroomveljed minuteada vaid näitusemasinatel. Kodaratest veel niipalju, et lihtsam on vast paar doonorratast varuda. Neid liigub veel piisavalt palju ja piisavalt odava raha eest, et mitte hakata ennast pooleks nikastama olemasolevaid lahti keerates ja puhastades. Tsinkima pead ilmselt niikuinii, seega vali lihtsalt paremas seisukorras olevad.

Mida muidugi esimeseks seeriaks nimetada, on tunde küsimus. Mina aga seda siinkohal ei teeks. Harvaesinevad esimesed summutid, tagakiige, küljekarbi lukk, karburaatori kollektor jne vääriksid vast seda nimetust.
Spidomeetri tross peaks mootorisse minema vasakpoolsesse karteripoolde joodikujala alt. Uuematel isenditel ülekanne esirattalt, mille puhul peaks tross minema esipiduritrumlisse. Niipalju kui ma piltidelt näen, siis esipiduritrumli kaas tundub olevat vanem variant st. ilma trossiauguta. Täiesti võimalik on, et su masinal on peal uuem mootor, millel seda ülekannet enam ei ole. Uuri ka lenksu - kui sidurilingi kõrval on lenksu peal ja all keermestatud augud, siis on sul puudu veel originaal tuledelüliti.
Mina pooldan ka mootori käivitamist, enne, kui sa ta laiali lammutad. Õigupoolest oleksid pidanud seda tegema juba masinat ostes. Kui sa masina niisama said, siis on muidugi teine teema.
Piltidelt vaadates tundub, et tagakiik on vahetatud ning selle pealt peaksid kätte saama beezi värvikoodi. Puhasta mõni koht hoolikalt õlist, vaatle seda päevavalguse käes ning äkki on just see värv see, mis Sulle meeldima hakkab.
Birka järgi peaks ratta vla olema 1959, seega pole tegu mitte eriti varajase 56-ga. Võibolla näen pildilt valesti ka.
Tähelepanu väärib üpris heas korras esilatern ühes spidomeetriga. Ka lenksu kinnitus kronstein paistab olevat õige, kuigi hästi ei ole näha.
Samuti on küllalt haruldane nähtus see, et tehasest soolorattana väljunud rattale ei ole kunagi paigaldatud külgkorvi, seda tõestab istme all oleva toru ees (seal, kuhu korviga rataste puhul kinnitub korvi tõmbitsa kronstein) säilinud katted. Minu teada neid mittedestruktiivselt eemaldada ei saa.
Veel tekitab huvi varutagaporika küljes olevad imelikud triibud. Millega nende näol tegu on?

Väärt projekt igal juhul.
Mootorit käivitada ostes polnudki üldse eesmärk, sest ma olin arvestanud juba sellega, et endale tehes läheb see lahti nii või teisiti ja vead paistavad siis selgelt ka välja. Vahet ju pole, kas mootor poleks üldse käima läinud, oleks käinud halvasti või siis hästi, sest isegi hetkel normaalselt töötav mootor võib päris ehmatav teinekord seest välja paista. Eks see käivitamine on rohkem selline huvi asi, et näis-näis, kas lubab ka ja mis häält teeb. Hetkel ei tea mis korras üldse juhtmestik, kas lülitid funktsioneerivad jne - olen ainult paar päeva observeerinud seda aparaati oma põgusate teadmistega tema kohta. Kui ma ikkagi aku ära otsustan osta lähiajal, siis ehk proovin ka mootorit ning annan kindlasti teada Wink Spekuleerides nüüd veidi, oli mu meelest kusagil karteri poolel ka üks tühi avaus ja ma loodan, et nii see ka on. Pilte mul sellest mootori osast pole, seega kahjuks ei saa praeguste alusel midagi täpsemat öelda. Jääb ainult loota, et vanapapi kes selle pilli on hoidnud suhteliselt ühes tükis, on jätnud mootori puutumata ja spidomeetri ajam seal kusagil ikka eksisteerib Smile Esiratta trumlist ei ole küll jah ühtegi trossi ava lähtumas. Siduri lingi kõrval leistangil auke ei paista, kuid seal on üks koht meeletult ära teibitud, kes teab, mis selle all peidus võib olla. Kontrollin järele. Lisasin pildi sellest piirkonnast.
[attachment=24364]
Teisele tagumisele porikale on mingid kroomitud iluliistud külge aretatud, kuid see pole kindlasti originaal. Kinnitavateks elementideks on naelad, mis seestpoolt porilauda on ära pööratud. Originaalsed hõbedased triibud on ka tollel üleval pool sadula alas näha.
Veel mõned küsimused mis pähe torkasid. Näiteks seoses lülititega, üks on lambi kuplis teine leistangil. Miks neid on kaks? Kas laterna lülitil oli ka silt, mis võtme ära võttes kattis luku avaust? Kas IŽ-56-l oli ka signaal/pasun? Milliste teiste IŽ-de veljed sobiksid doonoriks? On kusagilt IŽ-56 elektriskeem leitav?
praud Kirjutas:...
Teisele tagumisele porikale on mingid kroomitud iluliistud külge aretatud, kuid see pole kindlasti originaal. Kinnitavateks elementideks on naelad, mis seestpoolt porilauda on ära pööratud. Originaalsed hõbedased triibud on ka tollel üleval pool sadula alas näha.
Veel mõned küsimused mis pähe torkasid. Näiteks seoses lülititega, üks on lambi kuplis teine leistangil. Miks neid on kaks? Kas laterna lülitil oli ka silt, mis võtme ära võttes kattis luku avaust? Kas IŽ-56-l oli ka signaal/pasun? Milliste teiste IŽ-de veljed sobiksid doonoriks? On kusagilt IŽ-56 elektriskeem leitav?

Doonor velgedeks sobivad minu teada kõik IZ-56 kuni IZ Jupiter 2 ja Planeta 2 veljed. Need on 19 tolli. Lüliteid on tõesti kaks, tule peal olev lülitab sisse parktuled (esimene lüke)kui sügavamale lükata siis ka süüte, lülitit pöörates siis peaks ühel pool olema pimeda tuled ja teisel pool ka parktuled?(vanasti sõideti nii vast päeval). Lenksul olev lüliti vahetab täis-, pool- ja parktulesid, ning nupust saab vajutada signaali. Signaal on loomulikult olemas, see peaks olema paagi all, süütepoolst eespool, seal kus raam eest kaheks läheb on ka kindlasi kinnituskoht.
Süüte luku avavust katab harilikult must plastist kate, mille saab võtme ära võttes peale tõmmata.
Skeem ka olemas, kui leian siis lisan.
Leidsin sellise
Tänan vastuste eest madeinussr, kultz ja teised! Smile Vaatan siis ringi leidmaks 19" velgesid ja uurin nädalavahetusel kas paagi all on pasun olemas ja kas spidomeetri trossi on üldse kuhugi riputada. Tänan ka elektriskeemi eest! Igatahes kõik informatsioon mis seondub IŽ-56-ga on teretulnud, isegi kui Sul madeinussr on veidi teistsugune skeem näiteks. Värvi suhtes ma tõsiselt mõtlen, hetkel on mu mootorratta pealt tuvastatav seega 3 tooni: tumesinine (mis on ka lisa porilaual), beež (tagahark) ja seljas olev helesinine. Rohekas-sinist tooni pole veel silmanud kuskilt, äkki kellelgi Teist on pilti, mida näidata? Samuti huvitaks pasuna väljanägemine, oli see originaalis C-37 mida skeemilt võib näha?

Palun ka neil, kellel on mingeid IŽ-56-ga seonduvaid ja jutuks olnud juppe üle, soovi korral märku anda.

P.S. Tsiklimeister, sain Sinu kirja, kuid minu vastus ei lähe kohale. Äkki saadad mulle mõne teise aadressi? Elioniga seonduvad mailiserverid tihtilugu ei saa minuga läbi Toungue
Iseenesest must oleks küll efektne aga originaal on ju seesama
ebamäärane rohe-sinine või sini-roheline . Ja muidugi valged triibud
porikate ääres ja punased triibud küljekarpide soontes ja IZ'i märgil !
Hea ,et Sul kaheosaline iste olemas ,tavaliselt vahetati see ühe pika vastu välja . Mul isal oli selline .
vs
Riia motomuuseumis olev stiilinäide "ebamäärane rohe-sinine või sini-roheline".
Sry, et võõrast teemat risustan, aga mis kang seal paremal küljel on? IZhidel minuteada tagurpidikäiku polnud ju. Või leidus ka selliseid?
to praud:

heido.tsiklid@gmail.com
tsiklid@hotmail.com
heido@retromc.ee
Lehti: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15