automoto.ee foorumid

Täisversioon: Kuidas restaureerida spidomeetrit?
Teile näidatakse hetkel lihtsustatud versiooni tekstist. Vaadake täisversiooni õiges formaadis.
Kuna endal plaanis võtta ette üks projekt, tekkis küsimus spidomeetri restaureerimise kohta.Tihti kui midagi spidomeetris katki on kisutakse pealt kaan(see mis klaasi hoiab)ära, pärast kokkupannes ei jää see kroomitud kaan enam ilus-tihti on servad täkke täis ja lõpptulemusest ei tasu rääkida.Kas on veel mingi võimalus kaane eemaldamiseks ja paigaldamiseks seda rikkumata?
Ma ei tea, mina olen nii Pobi, ZIMi, DKW, GAZ-51 jpt liikurite spidod saanud lahti suurema lammutamiseta. Ja vahetanud/parandanud sees vajalikud mehhanismid ära. Või võtnud odomeetri numbrirea laiali ja ladunud seisus 000000 kokku Wink
valdo Kirjutas:Või võtnud odomeetri numbrirea laiali ja ladunud seisus 000000 kokku Wink
lausa kuus kohta odomeetril? Smile

vabandan OT pärast
13piisab Kirjutas:lausa kuus kohta odomeetril? Smile

Kuus jah. Viimane on punast värvi sajameetrirull ju Smile Ülitüüpiline enne nullitava päevasõiduloendri ilmumist, mis sajameetrirulli enda juurde "meelitas"... Wink
Miks mitte viia spidomeeter mõne tuttava ja asjast huvitatud kellasepa juurde? Nemad ju harjunud sellise nokitsemisega.
Teadmata, kas tegu auto või tsikli spidoga, vb pole vahet ka . Omal hetkel käepärast üks tsikli spido, millel klaasikinnitusrõngas valtsitud täisümbermõõdus ümber korpuse, Sul ilmselt sama probleem. Võru saanud ühest küljest muljuda, oleks vaja kohendada! Samas mõned vene spidode võrud pole kinnivaltsitud terve ümbermõõdu ulatuses, vaid mõne (vb 3, pole hetkel käepärast) kõrvaga, mida lihtne lahti kangutada, saab vb asendada. Saksas pakutakse replika võrusid spidodele , läbimõõt 60, 80 mm. Pole lähemalt uurinud. Jutt rohkem tsiklite vallast. Üldiselt ega vist muud ei jää, lahti tuleks kuidagi urgitseda, kokkupanekuks tuleks muretseda uus/asendustükk või teha mingi rullidega kokkuvaltsimisseade, vana kangutatud võru ikkagi fekaal kokku valtsida, vb kui teha vanale võrule kõrvad kogu diameetri valtsi asemel, siis asi lihtsam.
Ma olen ka korra siklispido pidanud lahti kangutama kuna vahetasin taustaplaadi, korralikult kokku ei saanud seda võru. Hiljem aga tekkis idee et äkki saaks kasutada purgikaanetajat, mis kaasi kinni valtsib.
Kuna jutt restaureerimisest, siis tekkis huvi, et mis spidomeetrist käib jutt?
Jutt käib Moskva M1A spidomeetrist.
Seda pole ma jah lahti võtnud... minu isend on säilinud perfektses seisus...
Kas su restaureerimist vajav spidomeeter on selline-
[attachment=24415]
Kui sul seda oleks vaja, siis võin anda.
Olen avanud analoogse, küll K125 spido, sellel küll pole alumine pool terves ümbermõõdus vaid ainult "kõrvadega", ilmselt 4-ga, nii et avamisega pole probleemi eriti, vähemalt võrreldes nendega, mis terves ümbermõõdus kinni valtsitud.
Romka Kirjutas:Kas su restaureerimist vajav spidomeeter on selline-

Kui sul seda oleks vaja, siis võin anda.

Ei, mul on teistsugune spidomeeter.Kas see on uuema või vanema oma, kui on vanema versiooni oma siis ära ei ütleks.
Olen just lõpetanud M401 spidomeetriga jandi, seega võin vajadusel ehk juhendada, isegi varuosi on pisut järel.
Lahti sain sedasi nagu eelpool mainitud, loomulikult vahetasin kulunud/roostes osad ja kokku tagasi. Nüüd ootan suve, et kontrollida näidu vastavust tegelikule kiirusele, vajadusel nokin lahti, reguleerimisvõimalus oli seal olemas.
Küsiks seda, mis teha siis kui võru on roostene ja kroom kahjustunud?Kas seda võru üldse kroomitakse uuesti või tuleb leida selline korralik võru?
Kahjuks selle kohta kogemus puudub.
Eks kroomitakse igasuguseid asju, kes oskab öelda kui ussitanud see Sinu võru on ja segaseks jäänud mulle ka , mis marki spidoga üldse tegu on. Puhasta ära, pahtelda ja värvi üle, kui tahad, et läigiks kangesti, lase kroomida või otsi uus. Maailmas tehakse/müüakse mingeid võrusid ka, mingi 60 ja 80 mm läbimõõdule....