automoto.ee foorumid

Täisversioon: IZ56 mudelite erinevused
Teile näidatakse hetkel lihtsustatud versiooni tekstist. Vaadake täisversiooni õiges formaadis.
Lehti: 1 2
Seoses IZ56 mudelite mitmekesisusele hakkasin koostama tagasihoidlikku kataloogi mudelite erinevusest. Samuti mõtlesin üles pildistada IZ56 tööriistad ning luua mingi pildikogu, mis aitaks isendeid paremini restaureerida. Palun lahkelt tutvuda ning kõik ettepanekud siia kirja panna. Teretulnud on ka pildid ja muud andmed.

http://jogevamc.ee/pictures/izh/diff/index.html

Lingid on olemas ka Sadala MC kodukal http://hot.ee/sadalamc/
Väga hea leht,sain päris palju targemaksSmile
Infot/pilte sai omajagu uuendatud. Arvasin, et mõningane IZ49 ja IZ Planeta info lisamine teeks teema vähe arusaadavamaks. Jätkuvalt ootan vaatajate kommentaare, parandusi ning eriti pildimaterjali.
350 ja 49 sumpsid ei ole identsed. 49-l peavad olema sisekülgedel pesad tagumiste amotride jaoks. Tabelis on kirjas , et sumbutajad on samad.
Viga parandatud ja ise targem.
Kas olete kursis,et export mudelitel olid leistangi sarved allapoole.
Tegin kroomimis tööd just sellise isendi jaoks Soome Vabariigi kodanikule.
Kroomi oli üllatavalt palju võrreldes tavalise tsikliga.
IZ-49 spidomeetriajam tuleb esirattast jah, asub vasakul pool pidurist teisel pool ratast. Pisikene tiguajami reduktor on seal. Istmed identsed kuid nende kinnitused erinevad.
Väntvõlli tihend siduri-poolne, väntvõlli tihend geneka-poolne peaks olema samad mis 56-l. Esitule pirn on minu omal sama nagu sul seal uuema 56-l.
Mul kodus palju uusi juppe 49-le, nädalavahetusel võin sulle täpsed ja head(püüan vähemalt) pildid teha.
Tsiklimeister Kirjutas:Kas olete kursis,et export mudelitel olid leistangi sarved allapoole.
Tegin kroomimis tööd just sellise isendi jaoks Soome Vabariigi kodanikule.
Kroomi oli üllatavalt palju võrreldes tavalise tsikliga.

Kirjelda neid sarvi vähe rohkem. Mulle ei jõua hetkel kohale, mida sa silmas pead.
See on lihtne keera lenksud teisipidi,rutskad allapoole ja ongi eksport variandi lenksud.
Toredad lenksud olid.
Lisaks veel mõned tähelepanekud:
1. Vaid päris esimestel 56-tel oli tagakiige teise kujuga (amordi alumised kinnitused). Enim on levinud ikka juba hiljemgi kasutatud tagakiiged.
2. Viimastel 56 isenditel olid juba kindlasti ka 7 triibuga küljekarbid.
3. Ilmselt Planeta väljatöötamisega suruti viimastele 56 mootoritele ka kandiliste ülevoolukanalite kaantega silindrid.
4. Olen kohanud erinevaid tõukeleevendi "kettaid". Kuna see on lihtsalt eemaldatav/kaduv vidin, pole ma 100% kindel, kas need ka tehasest sellistena tulid. Järsku on lihtsalt asendatud hiljem. Tehase kasuks räägib fakt, et igat tüüpi "ketast" olen kohanud kümneid kordi.

Väga väärt kärbeste ettevõtmine.
Öösel meenus veel, et prototüüpidel ja päris esimestel olid ka porilaudade alumised servad "sirmiga".

Lisaks veel niipalju, et päris kindlasti oli pikk sadul kohe alguses olemas. Neid paigaldati paralleelselt kahe eraldi sadulaga variandiga. Mõlemaid monteeriti kuni mudeli lõpuni välja.
Tsiklimeister Kirjutas:Kas olete kursis,et export mudelitel olid leistangi sarved allapoole.

Mina julgen selles infos kahelda. Muidugi ei pretendeeri ma absoluutsusele, aga selle kohta pole ma infot leidnud, et juba tehases oleks neid sellistena komplekteeritud. Ei ole seda kohanud ekspordi reklaamplakatitel, kirjanduses ega ka mujal.

Pakun välja 2 lahendust:
1. Leistang on hilisem omalooming
2. Mõni edasimüüja välismaal komplekteeris mootorratast vastavalt kliendi soovile (kindlasti tegid seda Neval jt). Tihti oli kvaliteet NL mootorratastel nii halb, et välismaal müüki jõudes oli juba roosteprobleeme. Seetõttu värviti terveid rattaid enne müüke üle, asendati tulesid, kroomiti vidinaid jne. Mindi ka niikaugele, et asendati paake (mõnelt teiselt NL mootorrattalt), muudeti mootorite kubatuuri jne. Seetõttu pole seal ka midagi imestada, et selline vahetus toimuda võis.

Seetõttu olekski vaja mingit kindlamat allikat, kui keegi soomlane, kes nii väitis.

Tsiklimeister - kas sul mõni pilt sellest on säilinud?
Lasen sellel kliendil pildid teha,siis veendute ise,et leistangid on teistmoodi.Ta peaks praegu seda tsiklit kokku panema.
Veidi kannatust härrased.
Kas ma saan õigesti aru, et IZ-56 -l on silinder ja mootor originaalis hõbedaseks värvitud (va. siis see eksport juhus), mitte niisama haljas alumiiniumpind?
Mispoolest olid amordi kinnitused erinevad ning mis on tõukeleevendi kettad? Sirmiga porikas - nagu mõnel vanal emmilisel?
Ja siis see pikk sadul? Mäletan, et kui ma oma masinat lammutasin, siis oli raamil pika sadula kinnitused olemas, kuigi minu masin aastast 57. Millistele IZ56 variantidele seda pikka sadulat paigaldati?
Rumalaid küsimusi esitada on targem kui rumalaks jääda Big Grin

IZ350 - olen nõus su IZ56 silindrid tavotist puhastama. talveralli ju kohe tulemas.
iz350 Kirjutas:Üks huvitav tähelepanek eksport IZ-56 ja esimese Planeta kohta-osadel oli silinder hõbedase värvi asemel mustaks värvitud.

Ma olen seda ka paaril pildil märganud, aga need on kõik olnud soomlaste poolt taastatud, kus mõned möödapanekud esinesid. Mina olen senimaani arvanud, et ka see on olnud taastamise omalooming. Kas sinu allikmaterjalid on originaalkonditsioonis isendid või taastatud?
isandpauk Kirjutas:Mispoolest olid amordi kinnitused erinevad ning mis on tõukeleevendi kettad? Sirmiga porikas - nagu mõnel vanal emmilisel?
Ja siis see pikk sadul? Mäletan, et kui ma oma masinat lammutasin, siis oli raamil pika sadula kinnitused olemas, kuigi minu masin aastast 57. Millistele IZ56 variantidele seda pikka sadulat paigaldati?

Leidsin ka sinu lehelt hea pildi selle vanema tagakiige kohta:
http://www.jogevamc.ee/pictures/izh/diff/kilp2.jpg
Pidasin seda silmas. Selliseid leiab harva, enamasti komplekteeriti 56 juba hilisematelt mudelitelt tuntud tagakiigega.

Ah, tegin asja keeruliseks jah. Tõukeleevendiks nimetan seda hõõrdketaste süsteemi, mida lenksu juurest annab peale keerata. Ja kettaks siis selle plastikust osa, mida keerata saab.

Nii esi- kui tagumine porilaud ei lõppenud sirgelt, vaid tegid mõne cm suuruse tagasipöörde. Saadan sulle sellest ühe pildi ka.

Sadulaga on nii, et osad mootorrattad komplekteeriti tehases pika sadulaga ja osad eraldi sadulatega. Ja seda tootmise algusest saati. Selle kohta on tehasejuhendis ka märge olemas. Ja eraldi sadulaid pandi ka kuni lõpuni välja. Mis põhjusel nii tehti, sellest pole mul küll aimu.
Tsiklimeister Kirjutas:Lasen sellel kliendil pildid teha,siis veendute ise,et leistangid on teistmoodi.

Kas sellele mingit muud tõestust pole? Järsku on tal alles mõni algusaastate pilt, tehasejuhend või reklaambrošüür? See praegu pildi tegemine pole kuigi usaldusväärne allikas laiapõhjaliste järelduste tegemiseks.

Aga huvitav oleks seda pilti ikkagi vaadata. Järsku ilmneb sarnasus mõne teise mootorratta lenksuga.
Leidsin tabelist ühe ebatäpsuse.

Planetadel kasutati generaatorit G36M1, mida paigaldati ka 56-le alates 1961.aasta teisest poolest.

Lisaks veel üks täiendus: 56 omas ka kahesuguseid ketikaitseid. Vanemad olid ümaramate servadega. Teen garaazhis pilte ka.
Iz56 erinevuste tabel ning ka pildialbum on saanud kõva uuenduse. Seda siis tänu kasutajatele Sohne, praud ja klaabu.
Lehti: 1 2