automoto.ee foorumid

Täisversioon: M-1-A elektriskeemi
Teile näidatakse hetkel lihtsustatud versiooni tekstist. Vaadake täisversiooni õiges formaadis.
Vahelduvvoolu generaatotiga M-1-A elektriskeemi?
niipalju kui mina M-1-A-st midagi tean on neil akusüüde, aga minu teadmised antud tsiklist on ikka väga tagasihoidlikud...Sad
Aga panen siiski Palu piiblist paar kiiret skänni...

[Pilt: m1a684xa5.jpg]

[Pilt: m1a685go6.jpg]
Sama joonis endalgi.See on 1953-nda aasta raamatus olemas.Alates 1954 aastast on m-1-a-l vahelduvvoolu generaator ja joonist pole siiani leidnudSad.
kas tal on siis sama mis M-103 ? Mul kusagil on M-103 skeem ka aga hetkel kiirustan sünnale ja täna rohkem ei skänni, kui M-103 skeemi vaja anna teada ja panen selle ülesse.
M-103 oleks ikka abiks.
KoBa Kirjutas:Vahelduvvoolu generaatotiga M-1-A elektriskeemi?

Süüteosa põhimõtteliselt peaks selline olema nagu lisatud, valgustus peaks olema nagu eelmistes postitustes. Generaatoril oli 2 mähist, üks valgustuseks teine süüteks. Originaalis oli valgustus akuga (vähemalt minu käes olnu), aga kuna seleenalaldi (rohelised seibid esitules) ei olnud eriti töökindel visati aku metsa ja pandi peale vahelduvoolu signaal. Pingeregulaator puudus, selle asemel oli arvestatud generaatori mähiste induktiivsus selliselt, et pinge enam teatavatest pööretest alates ei kasvanud.
Süüde on sisse lülitatud, kui süüteluku kontaktid on lahutatud ja säde on ajal mil kontaktid on lahutatud!
Joonis pärit A.Palu 1976.a. raamatust (lk 95? pdf, lk numbrid ei ole eriti loetavad)[attachment=24450]'
KoBa Kirjutas:Alates 1954 aastast on m-1-a-l vahelduvvoolu generaator

M1A-l pole kunagi vahelduvvoolu generaator tehase poolt pandud, kas on sul mootor vahetuses või siis generaatori poolne karteri pool. Nende alalisvoolu süsteemidega 125-stel oli pidevalt probleeme ja paljud mootoratta omanikud ei osanud neid remontida. Lihtsam oli peale panna mingi vahelduvvoolu mootor. Näiteks minu vanaisa asendas omal ajal K-125 mootori M-1-M mootoriga.
Vana reema aga KoBa-l õigus, viimased Minski M1A-d olid vahelduvvoolu genedega, ka teleskoopesiotsaga nagu K125MWink
kass Kirjutas:Vana reema aga KoBa-l õigus, viimased Minski M1A-d olid vahelduvvoolu genedega, ka teleskoopesiotsaga nagu K125MWink

Minsk = M-1-M
Moskva = M-1-A

Pole olemas Minsk M1A-d. Minski mootoritel oli jah vahelduvvoolu gene aga Moskvatel mitte.

M1A ja K125 geneka pesa
[attachment=27105]

M1M geneka pesa
[attachment=27106]
Nagu TV-reklaamis öeldakse: aga on ikka küll! Minski M1A all mõtlesin ma Minski MMVZ tehases valmistatud mootorrataid M1A mida valmistati seal enne M1M mudeli tulekut. Aastast 54 VIST tuli teleskoophark M1A-le ja 55-st vahelduvvoolu gene , ka vist 55-st, aastaarvud võivad teised olla veidi. Ja siis edasi M1M, M103 jne.
Nii, kui KoBa kirjutas, et vahelduvvoolu gene tuli 54-l aastal, siis ilmselt nii ongi, mäletamist mööda teleskoop ja vahelduva gene tulid aastase vahega justkui.
Sai asja uuritud ja pean tõdema, et Sul oli õigus. Ise teadsin kogu aeg, et M1A oli ainult  Moskvas toodetud ja et teda tehtigi lõpuni Moskvas ja M1M üldse ei puutu asjasse. Ka raamatud, mida ma olen lugenud mootorataste kohta ei kajastanud seda. Eespool on koopiad elektriskeemidest, mida olen ka uurinud ja seal on ka ainult juttu M1A aku süüte süsteemist.