automoto.ee foorumid

Täisversioon: GAZ 53 ja monopritse
Teile näidatakse hetkel lihtsustatud versiooni tekstist. Vaadake täisversiooni õiges formaadis.

paido

Kas keegi on paigaldanud Gaz53-le monopritset? Ja teine küsimus kas sellest on ka kasu, bensiini kokkuhoiul ?
Ise paigaldanud ei ole ,aga mõne ameerika auto (enam-vähem sama kubatuuriga) oma peaks saama paigaldada küll. Näiteks Sevy 5,7L V8 mootoril on kahe pihustiga pritse ,kummagi silindrirea jaoks üks. See sobiks näiteks ZIL-130 -le. Arvan et mootor muutub ka ökonoomsemaks ,iseasi palju selline ümberehitus maksma läheb.
Sellist asja olen ise näinud ja sõitnud kah.Oli 2 2liitrise Opel rekordi aju
ja õhulugejat.Opeli asjadest lihtne teha,pritse juhtmestikul on ainult
4 juhet mis auto külge lähevad 1 pump,2 süüde,3 süüte impulss 4 +.
Kollektorile oli keevitatud pihustite kohad ja kahe seguklapi jaoks karbussi
asemele kollektori pikendus mis toitis eraldi 4 esimest ja 4 tagumist silindrit.
Saaks ka ühe ajuga asja juhtida aga ma ei osanud välja mõelda kuidas
kahte õhulugejat ühe aju taha ühendada.Sõita oli ikka väga hea-ei ole vaja
õhuklapiga mässata ja minek on ikka väga hea(spido sain põhja Ja pöördeid
oli pea 6000).Võru-Tallinn otsa kütusekulu(1 ots koormaga)oli gramm alla
18 L 100 le.
2,2-liitrine Opeli mootor peaks miskise Boschi mitmepunkti-pritsega (L-Jetronic?) vist olema? Ehk siis väike samm veel monopritsest edasi. Huvitav katsetus igal juhul.
Kubatuuri järgi vaadates võiks vast Chevy Astro monopurse sobida.
To 2715:

Pöörded 6000-l? Gaz-53 mootoril? Kui Ligur juba rõõmustab, kui ta saab pöörded pealt 5000-nde peale oma mootoristendis, siis kuidas see võimalik on?

A.
Küllap see on mingi külajutt jälleBig Grin
Yldiselt kellel rohkem huvi on seesuguse asjaga tegeleda,siis palju pole vaja ise leiutada,karburaatori asendus komplekt on ammu myygil ntx Usas,toodab seda Holley,nimi on ProJection vmns.Tegu on 200-450 kuuptolli mootoritele sobiva monopritse systeemiga,komplekt sisaldab aju,pumpa jm vajalikku.Aju saab paigaldada kabiini ja sellel on ka paar reguleerimisnuppu kyljes.Gaziku meestel veab muidugi hind vist hapniku kinni,midagi yle 1000usd oli.Endal vedeleb seesugune garaazis juba mitu aastat,ootab oma aega.Olen seda vaadanud ja arvanud ka vahel et tore oleks seda mingi vene v8 peale proovida,aga noh,milleks?Isegi korralikult toimiva mootoriga pole nendest autodest palju tulu,kes nendega ikka logistada jaksab.
Seda Opeli asjadega 53 juttu ei usu kyll,igasugu jutu-joba meeldib inimestele aeg-ajalt leiutada,igavusest v kurat teab miks.Aga piltidega veenaks ilmselt rohkem kui tyhja jutuga.
Ei ole see lora jutt ühti, opel rekordil on täitsa olemas sissepritse, nimetatakse L-Jetronikuks.

Maades, kus ei olnud hetgaasidega häda, sinna toodeti neid ilma lambda andurita ja süsteem töötas open loop reziimis.

L jetronicu puhul ei ole tegemist monopritsega, iga silindri juures on pihusti.

Mul omal on üks komplekt kilekotis. Ja sai torrentiga alla sikutatud isegi manuaal selle süsteemi kohta.

Kui kedagi huvitab, siis kriba privaati.

Tervitustega,
Me ei arvagi, et Opelil poleks sissepritset. Küsimus on ühes eelnevas postituses, kus väideti, et Opeli sissepritse teeb GAZ-53 mootorist 6000 pöördeni minutis keriva isendi. Siiani puuduvad igasugused kindlad tõendid sellise "legendaarse" jõuallika reaalsest eksisteerimisest.

Asp
2715 Kirjutas:Saaks ka ühe ajuga asja juhtida aga ma ei osanud välja mõelda kuidas
kahte õhulugejat ühe aju taha ühendada.
Palju ses jutus õigust, on teadmata, aga edasi teoretiseerides kuidas kostab siinkohal loogika, et sellisel puhul ühendada ainult üks õhulugeja, siis saaks mootor 2 korda rohkem õhku kui aju 'arvab'. Pihustid saavad signaali ajust ühe juhtme kaudu ja pritsivad samas taktis, siis kuna ka silindreid on 2 korda rohkem (opelist), läheb ka 2 korda rohkem pihusteid, mis kokku annavad 2 korda rohkem bensiini, kui originaalis. Ehk et 2x õhk + 2x bens peaks andma ikka õige segu?
Palju ses jutus õigust, on teadmata, aga edasi teoretiseerides kuidas kostab siinkohal loogika, et sellisel puhul ühendada ainult üks õhulugeja, siis saaks mootor 2 korda rohkem õhku kui aju 'arvab'. Pihustid saavad signaali ajust ühe juhtme kaudu ja pritsivad samas taktis, siis kuna ka silindreid on 2 korda rohkem (opelist), läheb ka 2 korda rohkem pihusteid, mis kokku annavad 2 korda rohkem bensiini, kui originaalis. Ehk et 2x õhk + 2x bens peaks andma ikka õige segu?
Siin on ainult see häda et nii suurt õhulugejat ei osanud kuskilt otsida.
Kui õhulugeja klapp lõpuni läheb siis ei ole ajul võimalik segu seada.Opeli
õhulugejast ei mahu kah poole rohkem õhku läbi ja hakkab jõudu maha
võtma.
Kahjuks ei teinud pilte asjast.
Ei, mitte ei ole suurem õhulugeja ega liigu rohkem läbi, vaid on mootori õhk võetud läbi kahe õhulugeja, kuid aju on ühendatud ühega. Siis saab kätte kaks korda rohkem õhku, kui õhulugeja näitab.
Niimoodi võib isegi saada,kuid võib ka mitte töötada kui õhulugejad
on pisut erinevalt häälestatud.Selle peale ma ise ei tulnud et nii
proovida.Tellija soovis kah 2 ajuga ja klient on kuningas.Oleks võinud
ka takistite abil kahe õhulugeja takistuse võrdsustada ühe takistusega.