automoto.ee foorumid

Täisversioon: M1a-le vahelduvvoolu generaator
Teile näidatakse hetkel lihtsustatud versiooni tekstist. Vaadake täisversiooni õiges formaadis.
Kui panen nö geneka osa peale ankrule ja geneka mutrid kinni keeran käib ankur genekale vastu.Mis viga?(ankur on nii all kui võimalik, generaator g401)
Kusjuures hea küsimus?
Keegi ikka teaks kui oleks küsimus eesti keeles ja kõigile arusaadavam.
Katsu teema enne postitamist korralikult läbi lugeda ja endale kõigepealt selgeks teha,seejärel postita!

Edu
Kuidas ma tolle generaatori paika keeran? Ankur(magnet) on paigas niinagu peab aga kui ma selle generaator osa(see ketas kus on peal kontaktid mähised jne)peale panen ja kinni keeran siis on see sama osa vastu magnetit ja mootor ringi ei käi?Nüüd ehk veidi arusaadavam?


OT: Miks muuda nupp ei tööta?
Lihtsam on seletada protsess algusest lõpuni?
KoBa Kirjutas:Kuidas ma tolle generaatori paika keeran? Ankur(magnet) on paigas niinagu peab aga kui ma selle generaator osa(see ketas kus on peal kontaktid mähised jne)peale panen ja kinni keeran siis on see sama osa vastu magnetit ja mootor ringi ei käi?Nüüd ehk veidi arusaadavam?

Kui rootor käib (või on) vastu staatorit, siis võib sellel olla kolm põhjust:

1. Rootor on võlli otsas lohakalt ja "viskab", mistõttu ta käib või on mingis servas vastu starterit, mitte ei jää sinna vahele vajalikku pilu. Sinu mainitud mootoril saab selles veenduda vaid rootorit paigaldades ilma staatorita ning mootori ringiajamisel vaadata, kas rootor viskab või ei.

2. Staator ei asu miskipärast (valed kinnitused vms) rootoriga samal teljel, vaid veidi telgnihkes. Selles saad veenduda mõõtes, kas rootor (mille katkestinukk ju paistab) asub täpselt staatori keskkohas või ei. M-1-A mootoril võib see olla põhjustet nt isetehtud kinnitustest - niipalju kui ma mäletan, siis alalisvoolugeneraatoriga "moskvalase" mootoril ja valhulduvvoolugeneraatoriga "moskvalase" mootoril olid kinnitused mootoripoole küljes küll erinevad... aga eks neid tehti ikka ekspluatatsioonil vahel ringi...

3. Staator "istub" rootori suhtes liiga "sügaval sees" ja rootor on seetõttu oma otsaga staatori korpuses kinni. See võib isetehtud kinnituste ja/või vahetud/muudetud otsaga väntvõlli korral kergesti juhtuda. Sel juhul aitab miski distantstüki meisterdamine ja/või vaheseibide panemine mootoripoole ja staatori vahele, et staator oleks rootori suhtes ikka õiges asendis.

Kardan siiski, et Sul on eelmiste omanike poolt mingi "aretus" tehtud, mis on selle jama põhjuseks. 1970-80ndatel massliikus selliseid "moskvalaste" mootoreid, millel oli ise alalisvoolugeneraator (koos aku vajadusega) pealt visatud ja kuidagi miski vahelduvvoolugeneraator või magneeto peale "kompunnitud"... Sellist peredelkin-mudru on omal ajal massnähtud...
Arvan ise et magnet viskab või toed mille peale staator seisab liiga lühiksed(mõõdan üle).Võrreldes eelmiste karteripooltega tundusid need veidi lühemad.
KoBa Kirjutas:Arvan ise et magnet viskab või toed mille peale staator seisab liiga lühiksed(mõõdan üle).Võrreldes eelmiste karteripooltega tundusid need veidi lühemad.

Ära teoretiseeri, kontrolli üle! Nagu ma kirjutasin, siis staator-maas-olekus on rootori minimaalnegi viskamine kergelt tuvastatav!
Mootor ei ole kodus, reedel või nädalavahetusel vaatan asja üle.
magneti koonus võib väiksema läbimõõduga olla kui teistel ja ta ei lähe õigele kaugusele väntvõlli otsa peal ja siis käib vastu. Olen ise sellist magnetit kohanud.(see oli vanema minski kontaktivaba süüte oma)