1961 aastal enne 18 kohalise bussi Zil 118 Junost seeriatootmise algust viidi läbi ulatuslikud katsesõidud üle N.Liidu,mille käigus sattus 3 bussi ka Eestisse sõitma.Need vedasid erinevatel liinidel inimesi,kuid bussi juhtis tehase katsesõitja ja ees paremal istus ka tehase insener kelle ees oli näidikute ja mõõteriistade paneel nagu juhilgi, ainult oma 2 korda suurem ja keerukam.Selline buss kurseeris Tallinn-Rakvere liinil. Sõitsin sellega 4 või 5 korda.Meelde on jäänud väga madal müratase ja mugav sõit selleaegsetes teeoludes,samuti hämmastas sõidukiirus:väljumisest saabumiseni kulus 42 minutit st et nii kui tee vähegi lubas,sõitis juht üle 160 kiirusega(ise vaatasin spidolt).Hiljem,liinibussijuhina ei saanud sellele ajale lähedalegi(kuigi teid oli parandatud ja üksjagu sirgemaks aetud).Aastaid hiljem kuulsin et Kuusalu tehas oli omale taolise muretsenud ja nende käes üle 2 mljn sõitnud.
Kuusalu kolhoosis oli ZIS-127, ega Sa sellega ometi segi aja?
A.
Ei.Jutt oli autoremonditehasest
BARROW Kirjutas:Meelde on jäänud väga madal müratase ja mugav sõit selleaegsetes teeoludes,samuti hämmastas sõidukiirus:väljumisest saabumiseni kulus 42 minutit st et nii kui tee vähegi lubas,sõitis juht üle 160 kiirusega(ise vaatasin spidolt).
Ja seda kõike aastal
1961 Teab ehk keegi praegu mõnd 18 kohalist bussi, mis sedasama suudaks?
Hea nali igatahes
Tehnilistes andmetes bussi kohta:
Years of production: 1962-1970
Overall production: 7
Maximal speed: 120 km/h (escort version - up to 160 km/h)
Niiet jutus võib tõetera sees olla... Aeg näitab.
http://www.autogallery.org.ru/m/zil118.htm
Jah ... see aparaat on oma ajast ikka kõvasti ees olnud siis. Seal piltidel tundub, et üks isend on Tartus? Teab ehk keegi midagi lähemalt?
korvimees Kirjutas:Jah ... see aparaat on oma ajast ikka kõvasti ees olnud siis. Seal piltidel tundub, et üks isend on Tartus? Teab ehk keegi midagi lähemalt?
Sellest varemgi kirjutatud, tasub otsida.
to:Alts Mind huvitas juba siis mis mootor bussil oli see oli 7liitrine zil(silinder 108 mm)ja 170 hj. See ei olnud aga mitte nagu hiljem Ural 375 l vaid oli mingi sportmootori edasiarendus,mis aga sellisel kujul ei jõudnudki seeriatootmisesse.Mootori kohta rääkis see insener kes istus paremal. Ma ei osanud siis vene keelt ja palusin kaasasõitnud meest et see küsiks.Et mees oli Moskvas õppiv üliõpilane,polnud see talle raske.Ta vaid imestas,et miks see mind huvitab.
See teema on vist vähe tolmu alla juba jäänud, a muud teemat uurides jäi silma selline veebileht -
http://www.sovavto.net/zil/118-e.htm - siin on pildimaterjal ja jutt vähe põhjalikum.
Eraldi on ka kiirabiversioonist materjali siin -
http://193.219.79.161/viewtopic.php?t=56...c412af6d2c
Täitsa tipp-topp riistapuu, oma loomise ja tootmise alustamise aega arvestades.
K
PS Sattus silma alla hiljem ka üks samalaadne ja ka restaureerimisele tee leidnud isend, see siis juba küll väiksem modifikatsioon, nime all ´Start´:
http://oldtimer-service.ru/component/opt...35/id,964/
[quote='BARROW' pid='143388' dateline='1166109914']
to:Alts Mind huvitas juba siis mis mootor bussil oli see oli 7liitrine zil(silinder 108 mm)ja 170 hj...