automoto.ee foorumid

Täisversioon: K: Moskvich 408-le Moskvich 412-e mootor?
Teile näidatakse hetkel lihtsustatud versiooni tekstist. Vaadake täisversiooni õiges formaadis.
Pealkirjas kõik õeldud ,et kas selline asi on võimalik ilma suuremate ümberehitusteta
On ikka.

Ma eriline spets pole aga minuteada tulid viimased 408sad juba tehasest 412 mootoriga.
unustasin veel mainida et tegu 1966 aasta väljalaskega
Koos mootoriga pead vahetama ka käigukasti, kardaani, käiguhoovastiku asendama ka 412-ne hoovastikuga ja radiaatori ja veel väiksemat nipet-näpet.
kolz Kirjutas:Koos mootoriga pead vahetama ka käigukasti, kardaani, käiguhoovastiku asendama ka 412-ne hoovastikuga ja radiaatori ja veel väiksemat nipet-näpet.
Kuna tegu on 66. a. autoga, siis mõistlik oleks jätta roolisambal asetsev käiguhoovastik, kuna 408-l on käigukasti tunnel kitsas ja sellele on raskem põrandakangi kulisssüsteemi paigaldada. Tuleks mahavõetavalt 408 käigukastilt (k/k) eemaldada käigukasti kaas ja see vahetada 412 k/k-l oleva kaanega. Sel juhul jäävad hoovad samaks. Lõtkuvaba käikude lülitamine roolisambalt toimib täiesti eduliselt ja on ka stiilsem. Oma kogemuste pagasist soovitaks käigukasti tala ja kerekinnituste vahele panna lisa distantspadjad, kuna kitsa tunneliga on oht, et k/k võib hakata vibreerides vastu tunneli plekki kopsima. Distantspadjad võib lõigata näit. paksemast transportöörlindist.
Kuna 66a. masinal on veel kitsas vanatüübiline jahutusradikas, nagu mudelil 403, siis võimalik, et tuleb teda tiba ettepoole lihtsalt nihutada. Hilisema laiemat sorti 408/412/2140 radika paigaldamisel tuleb ilmselt mootoriruumi esiseina plekkide "töötlemise" kallale asuda.
1968 lõpul hakati etapiviisiliselt 408 keret Moskvas unifitseerima, oli ju just eelneval aastal tootmisse läinud uus mootor.
Esimesel etapil muudetigi radiaatori kõrval olevaid esiseina plekke, mille vahele mahtus nüüd uudne laiem mõlemil mudelil kasutatav radiaator. Aku alusraami asend-asukoht muutus, mootoriruumi siseplekid said nii näiteks 408 poolt peenfiltri kinnituse, ka õliradika  voolikute- kraani tarbeks kronsteinide kinnitusavad, kui ka 412-le vajalikud süütepooli kinnitamise avad ning pidurivõimendi kinnituskronstein  keevitatuna küljeplekile. Ka käigukasti pealne tunnel muutus. See oli laiem ja juba avaga põrandakäigukang süsteemi paigaldamiseks oleva avaga. Need on esimese etapi muudatused, mis võimaldasid ühele ja samale kerele toota nii vastavalt pealepandud jõuallikale nii mudelit 408 kui ka 412. Väliselt jäi kere veel muutumata ehk traditsiooniliseks 408-likuks oma tagumiste nn. "raketi" tuledega. Ka hakati esimeses etapis sisemust "pehmendama". Plekist armatuurlaud sai pehmed vinüülkatted nii üles, kui alla äärde jne. Algallikaks on "Za ruljom" 11-1968
Teises etapis 1970 muudeti ka välimust. Mudel 408/412 sai omale kandilised tuled ette ja rõhtsad tagatuled kolmnurk suundadega. Sellist keret peeti üldrahvalikult ainult (kuigi ekslikult) 412-le kuuluvaks, ehkki sama kerega lasi tehas (Moskvas) välja mudelit 408 kuni tootmise lõpuni 1975-ndal aastal. Selline pikk jutt on selgitamaks seda, et unifitseeritud kerele on mootori vahetust teostada lihtsam.
Kõrvalpõikena võin veel lisada, et suht lihtne on mudelile 403 paigaldada sellist kooslust: mootor 412, k/k 412 (lülimine jällegi roolilt) aga kardaan sobib siis pikkuselt just mudelilt 408.
Ei maks´a ka unustada, ka hiljem kui läks tootmisse 2140 (412 mootoriga) toodeti edasi 408 mootoriga 2138 ja tema erinevaid universaal kere ja nn kaubuku verisiooni vähemalt 1976 aastani