automoto.ee foorumid

Täisversioon: K:kompressor
Teile näidatakse hetkel lihtsustatud versiooni tekstist. Vaadake täisversiooni õiges formaadis.
Lehti: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31
(04-12-2013, 01:45 AM)meli666 Kirjutas: [ -> ]
(04-12-2013, 01:04 AM)Latikas Kirjutas: [ -> ]Huvipärast uuriks veel sellist varjanti et kui soetada vaid kolbkompressori pump, siis kui keerukas on sellist asja tööle ajada ?

Mis seal keerulist?Lisaks vaja mootor,surverelee ja mingi klapp oli ka mis ei lase paagist pumba poole trukki tagasi.Kui võtmed peos püsivad siis tehtav,olen isegi nii korra teinud.Ostsin pumba,klapi ja relee,pisut keevitust ja mutrite kruttimist ja olemas ta oli.Toosama pump hetkel põkal ja ikaruse pump toodab õhkuBig Grin
Ideeliselt jah lihtne ise kompressorit teha aga kui tegema hakata, siis paraku on odavam osta tehase toodang. Peale pumba, klappide, relee, lõliti tarvis õiget mootorit, mootori otsa õiget rigmaratast, rihmi, jne.

Kui just pole väga hea hinnaga saada suurt pumpa(mis lööb näiteks 10 at-i juures üle 1000L õhu) on see ise ehitamine suht koht mõtetu, kui siis jah nn. koolirahana see ehitus summa nimetada+ aeg mis sinna kulub.
Muidugi on eelis enda ehitatud kompressoril tehase toodangu ees, kuna on võimalik kompressori töötamis kulusi tuua allapoole elektri tarbimise osas.
Soovitan soojal osta kodusesse kasutusse vene kompressorit co7 millele uued klapid saab teha roostevabast pahtlilabidast ja asendus kolvirõngad leiab vene 4T mootorattaaste mootoritest. Muidugi on ta suht suur ja kohmakas oma õhukoguse ja surve tootmise osas.

Aga jah isetegemine arendab tunduvalt rohkem kui valmisprodikti ostmine!
(25-09-2013, 13:13 PM)Sten Kirjutas: [ -> ]Tere!

On abi vaja Atlas Copco kompressori käitamisega.
Peale umbes minutilist töötamist lööb kontaktor voolu välja.
Kontaktoriks on Lovato B22.
Õhukraan on koguaeg lahti.
Mootor on 7.5 kw ja saab mõlemat pidi käima panna. Käivitus on kaheastmeline.
Kas on faasid valesti ühendatud või kontaktor läbi või kolvid hukas ja koormus liiga suur või mida?
Mootori termokaitse on seatud 17A kanti. Kui see viimase peale (23A) lükata, kas siis võib mootori ära rikkuda?
Juhtme jämedus on vähemalt 4mm2 ja kaitse 25A.
[Pilt: 20130925_111718.jpg] [Pilt: 20130925_111728.jpg] [Pilt: 20130925_114826.jpg]
[Pilt: 20130925_114909.jpg] [Pilt: 20130925_114937.jpg] [Pilt: 20130925_114955.jpg]

Tere
Kas konkreetne kompressor on eestis korralikult töötanud?
Kui on eesti korralikult töötanud, siis ilmselt jah viga kas elektrikapis mõnes kontaktpinnas või elektrimootoris lühiskeerud. Mõlemat viga võimalik testriga välja mõõta.
Iseenesest kompressor väga elujõuline, kuna olen ise näinud sama kompressorit ainult, et statsionaatset ,millel oli tunnilugejal 36k tundi ja oleks veel löönud aga keegi ei viitsind õli vahetada rääkimata õli lisamisest pumbale.
(21-12-2013, 18:10 PM)juss Kirjutas: [ -> ]Kas konkreetne kompressor on eestis korralikult töötanud?
Kui on eesti korralikult töötanud, siis ilmselt jah viga kas elektrikapis mõnes kontaktpinnas või elektrimootoris lühiskeerud. Mõlemat viga võimalik testriga välja mõõta.
Jah, eelmine suvi töötas Eestis.
Olen ise ka mõelnud, et peab üle kontrollima kõik ühendused ja kontaktid.
Kuidas testriga elektrimootori lühiskeerde tuvastada?
(21-12-2013, 22:09 PM)Sten Kirjutas: [ -> ]Kuidas testriga elektrimootori lühiskeerde tuvastada?

Ampertangidega igas faasis eraldi mõõdad. 7,5Kw : 3 X cirka 4 = umbes amprid igas faasis. Kui on palju üle 10A, siis viga käes. Muidugi käivituse voolud on suuremad.
(22-12-2013, 16:36 PM)aavu Kirjutas: [ -> ]
(21-12-2013, 22:09 PM)Sten Kirjutas: [ -> ]Kuidas testriga elektrimootori lühiskeerde tuvastada?

Ampertangidega igas faasis eraldi mõõdad. 7,5Kw : 3 X cirka 4 = umbes amprid igas faasis. Kui on palju üle 10A, siis viga käes. Muidugi käivituse voolud on suuremad.

Tegelikult on 3-faasilise 7,5 kW mootori nimivool ca 15 A. Ksf! Aavu pakutud valem on üldjoontes nagu õige, aga tulemus on pehmelt öeldes nõrk. Cirka 4 on liiga väike (4,45) ja cos "fii" (0,8 ) arvestamata jätmine rikuvad tulemuse ära.
(22-12-2013, 17:00 PM)kass Kirjutas: [ -> ]Ksf! Aavu pakutud valem on üldjoontes nagu õige, aga tulemus on pehmelt öeldes nõrk. Cirka 4 on liiga väike (4,45) ja cos "fii" (0,8 ) arvestamata jätmine rikuvad tulemuse ära.

Koosinustega oligi koolis nõrk koht ja aeg on sellegi pisku ära pühkinud.
Seoses suurema kompressori hankimisega on üle jäänud selline kompressor. Hiljuti paigaldatud renoveeritud 4kW elektrimootor (mähkimine 100 eurot), uus õhuautomaatika (30 eurot). Tootlikkus 600 l/min, kuni 10 bar. Oli igapäevakasutuses kodugaraazis kuni 2013 aasta lõpuni, müügis seoses uue ja võimsama hankimisega.

Hind 200 eurot, tingitav

Huvi korral palun helistada 5036991, Vahur
(02-12-2013, 17:40 PM)Latikas Kirjutas: [ -> ]Aircom-ist ei kutsu väga ostma, kuna stokkeris on väike % ka soolas ..
Eks tuleb veel uurida, kui kellegil veel omapoolseid soovitusi on siis võite vabalt välja laduda !

Nonii kevadel Stokkerist soetatud 100l paagiga 500 l minututis sisseimetavat , liivapritsiks on seda vähe isegi kui prits on a 20l täitepaagiga. Madalsurve pystoliga 2,5 bari sobib aga hästi vöikeste detailide värvimiseks. Suruöhu riistade kasutamiseks mötetu isegi kui on olemas lisa 1000l paak. Täielik kompressori piinamine.

Hetkel on kasutada 6.5 kw Atlas Copco 500 l paagiga. Sellega saab ikka rahulikult tööd teha.
Tere!
Kas suurest veneaegsest külmhoone kompressorist saaks garaazi õhukompressori teha? Mul on võimalus saada vähetöödanud veneaegne külmhoone kompressor. Leidsin internetist illustreeriva pildi:
http://www.google.ee/imgres?hl=et&biw=12...M4BEK0DMCk
Pildil oleval kompressoril tundub olevat 2 silindrit reas. Mulle huvi pakkuval on silindreid 4 ja seda V- kujuliselt. Isiklikult olen näinud kahte külmutuskompressori elementi (element sarnaneb nõukaaegsele CO- 7 kompressorile) garaazides õhku pumpamas. Aga, kas sellist suurt jurakat ka keegi on õhku pumpama pannud?
Keegi siit nende nõukaaegsete kompressorite elektrimootoritega ka kokku on puutunud?
Nimelt üleöö teeb elektrimootor kõrvu lukustavat vilinat, samas jooks on hea ning viitaks nagu laager poleks. Mis seal sellist kõrvu lukustavat vilinat vms võiks tekitada?
Äkki on rihmaratas võlli peal lahti.
vötsin rihma küljest ja panin ilma koormuseta tööle, sama jama.
Nu siis jääb veel tagumine plekk, kui see ka ei ole, tuleb lammutama hakata.
No ikka laagril separaator lagunenud, kuulid koos. Võta mootoril ots maha, uuri asja.
aga undamine ainult vooluall olles, vool tagant võttes tiirleb veel pikka aega ja kena vaikselt. Lahti kakkuma pean lähipäevadel niiehknaa, sestap maad uuringi
Undamist võib põhjustada ühe faasi puudumine,vool ära ja undamine kadunud.
Tere!
Sai omale koju veetud nõukaaegne 5,5kw elektrimootoriga külmhoonekompressor, millel 4 silindrit V- kujuliselt. Kompressori element meenutab auto zaz mootorit, mille otsas on elektrimootor ( kogu element on ühes korpuses ). Õhku võtab kompressor läbi karteri. Nüüd on mul targematele paar küsimust:

Kas on normaalne, et kompressori õhu väljalaskevast tuleb koos õhusurvega kuigivõrd õli? Ca 5 minutiga tuli umbes pool viinapitsitäit.

Kas külmiku kompressori ja survemahuti vahele on mõtet õhu tagasilöögiklappi panna, sest nagu aru olen saanud, siis käivitub ta oma normaalses töökohas päris suure surve all?

Kui on normaalne, et kompressorist kuigivõrd õli koos õhuga välja tuleb, siis kuidas oleks õli mõistlik ja lihtne mootorisse tagasi suunata? Või on kõige optimaalsem lihtsalt aeg- ajalt lihtsalt kanistrist uut õli mootorisse peale valada?
Kasutama hakkaks teda vahel liivapritsi survestajana ja suruõhulihvija käitajaks. Oma teine kompressor, C0- 7 surverelee ja lisapaakidega toidab liivapritsi vaevaliselt. Lisaks on külmikukompressor võrreldes C0-7 ga ikka 100 korda vaiksem.
Minu teada ei ole ühelgi külmutuse kompressoril õlirõngaid. Omas elemendis ei ole talle neid lihtsalt vaja. Külmaine, segatuna õliga käib läbi karteri ja määrib vajalikke sõlmi. Kui ka miskit läbi rõngaste katerisse või sealt üles tagasi läheb, ei juhtu külma tootmisel miskit halba. Õhu kompresseerimise projekteerimisel võib see takistuseks olla.
Nojah, ega ma kõiki külmutuse kompressoreid pole näinud kah. Ainult mõnda üksikut, kui aus olla. Aga külajutte olen ka kuulnud ning teiste kogemusi kuulnud. Kas õlirõngas on konkreetsel kompressoril peal, või mitte, näeb alles pärast karu kõhu avamist...
Lehti: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31